رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

برگزاری مجمع فدراسیون همگانی در یکی از قلل رامسر

برگزاری مجمع فدراسیون همگانی در یکی از قلل رامسر


رییس فدراسیون ورزش‌های همگانی با اشاره به اجرای طرح «سند توسعه ورزش‌های همگانی» در سراسر کشور، گفت: با توجه به این که چشم انداز این سند، حرکت به سوی ایرانی سالم، شاداب و فعال است، در راستای اجرای آن هر هفته‌ همایش و برنامه‌های مختلفی را در تمام استان‌های کشور برگزار می‌‌کنیم.

علی مجد آرا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره مهم‌ترین برنامه‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی، اظهار کرد: شنبه نشست شورای ورزش‌های همگانی با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد و هدف از این نشست، هماهنگ کردن سیاست‌های ورزش‌های همگانی در تمام نهادها و ارگان‌های دولتی بود، همچنین نشست و مهندسی انجمن‌های فدراسیون ورزش‌های همگانی نیز با هدف ادغام و اضافه کردن انجمن‌ها، بیست و چهارم تیر ماه در آکادمی ملی المپیک برگزار می‌شود.

وی افزود: از سوی دیگر در تاریخ سوم تا نهم تیر ماه که به «هفته‌ المپیک» نامگذاری ‌شده، در سراسر ایران برنامه‌های مختلفی داریم و رقابتهایی از جمله ایروبیک، یوگا، کایت، آمادگی جسمانی به مدت یک هفته‌ برگزار می‌شود. همچنین برگزاری همایش‌های پیاده روی و دوومیدانی برای معلولین و جانبازان از دیگر برنامه‌های هفته‌‌ المپیک است.

مجدآرا همچنین گفت: جشنواره ورزش‌های بومی و سنتی کشورهای جهان از 14 تا 21 تیرماه در لیتوانی برگزار می‌شود و فدراسیون، 30 نفر را برای ارائه ورزش‌های بومی ایران از جمله چوگان، دست رشته و الک دو لک به این جشنواره اعزام می‌کند.

رییس فدراسیون ورزش های همگانی همچنین از برگزاری نشست روسای هیات‌های ورزشی در اول تیر ماه خبر داد و گفت: در این همایش که برای اولین بار به صورت عملی بر پا می‌شود، کلیه اعضای مجمع با لباس ورزشی پیاده روی کرده و در یکی از قلل شهرستان رامسر مجمع را برگزار می‌کنند. وی هدف از برگزاری این همایش را از سکون در آمدن مجمع عنوان کرد.

مجد آرا درباره نظارت و اجرای ورزش‌های همگانی در پارک‌ها نیز، اظهار کرد: فدراسیون، نوع لباس، موزیک و ورزشی که در پارک‌ها باید ارائه شود را تدوین و ابلاغ کرده است و طبق دستورالعملی که داریم تمام مربیان ورزشی پارک‌ها باید از فدراسیون مجوز بگیرند. در حال حاضر تمام پارک‌ها تحت نظارت فدراسیون ورزش‌های همگانی هستند و من نیز سالیانه، دو بار از پارک‌ها بازدید می‌کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که فدراسیون برای فصل تابستان برنامه‌ای در نظر دارد؟ گفت: فدراسیون برنامه‌های تابستان را به شورای راهبری خود که تمام ارگان‌ها و نهادهای دولتی از جمله آموزش و پرورش، نیروهای مسلح، وزارت بهداشت، نیروی انتظامی و صدا و سیما عضو هستند، ابلاغ کرده است. این برنامه‌ها در طول فصل تابستان و در سراسر کشور توسط شورای راهبردی اجرا می‌شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد