رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

خانه‌ای امن برای «همه بچه‌های ما» در رامسر

خانه‌ای امن برای «همه بچه‌های ما» در رامسر

خانه‌ای امن برای «همه بچه‌های ما»
جام جم آنلاین: امیر آقایی و ستاره اسکندری در سریال «همه بچه‌‌های ما» خانه‌شان را به کودکان بی‌سرپرست و بچه‌های کار اختصاص می‌دهند.

این سریال که به سفارش شبکه 2 سیما در 30 قسمت 45 دقیقه‌ای به کارگردانی تاجبخش فناییان تهیه و تولید می‌شود، هم‌اکنون مراحل تصویر برداری اش را می‌گذراند.

بازیگرانی چون ستاره اسکندری، امیر آقایی، محمدمهدی هاشمی، مارال فرجاد، اردلان شجاع‌کاوه، اسماعیل سلطانیان، داوود پورحسن، صحرا فتحی و لیلا تقوی در این مجموعه نقش آفرینی می‌کنند.

به گفته علیرضا سبط‌احمدی،‌ تهیه‌کننده سریال بچه‌های ما، ستاره اسکندری در این سریال نقش فرزانه را بازی می‌کند که دکترای حقوق قضایی دارد و کار وکالت انجام می‌دهد.

امیر آقایی نیز در نقش امیر(همسر فرزانه)‌ ظاهر شده است. این تهیه‌کننده با بیان این‌که سکانس‌های رامسر به پایان رسیده توضیح می‌دهد:‌ 20 روز اول کار در شمال کشور بودیم. الان چند ماهی است که در تهران مشغول کار هستیم. در دو سه روز آینده هم در یکی از ایستگاه‌های مترو مشغول به کار می‌شویم. در حال حاضر بازی اسماعیل سلطانیان به پایان رسیده و بازی اردلان شجاع‌کاوه هنوز شروع نشده است.

وی درباره زمان پخش سریال به «جام‌جم» می‌گوید:‌ تمام تلاشمان بر این است که این سریال امسال به پخش برسد. در حال حاضر بیش از 35 درصد کار تصویربرداری انجام شده است و همزمان تدوین هم دارد انجام می‌شود.

سریالی درباره کودکان و برای بزرگسال‌ها

همه بچه‌های ما، قصه خانواده‌ای است که در پی حادثه‌ای تنها فرزندشان را از دست می‌دهند. فرزانه دچار یک بحران روحی و روانی می‌شود. امیر به فرزانه کمک می‌کند که از این شرایط بیرون بیاید.

فرزانه بعد از این که دوره بحرانی را می‌گذراند به فکر کمک به کودکان بی‌سرپرست می‌افتد. برخی از این کودکان به‌واسطه ناهنجاری‌ها به سمت زندگی نامناسب سوق پیدا کرده‌اند.

قصه‌های ما به صورت اپیزودیک روایت می‌شود. در هر قسمت این خانواده بچه‌های بدسرپرست را شناسایی می‌کنند و زندگی بچه‌ها دستمایه کار قرار می‌گیرد. این خانواده خانه پدری‌شان را مرکز کمک به کودکان بی‌سرپرست می‌کنند.

زن که وکیل دادگستری است، همراه مرد خانواده که یک مهندس معمار است، رفته‌رفته به این نتیجه می‌رسند که بین بچه‌های خیابانی و بچه‌های کار و فرزند خودشان شباهت وجود دارد؛ به این معنا که همه آنها یک روح مشترک دارند و تنها به لحاظ جسمانی ممکن است با یکدیگر تفاوت‌هایی داشته باشند. با این استدلال همه بچه‌ها می‌توانند فرزندان آنها باشند.

سبط‌احمدی در پاسخ به این سوال که مخاطب این سریال کودک است یا بزرگسال تاکید می‌کند:‌ ما درباره کودکان و زندگی پیرامون آنها سریال می‌سازیم. اما مخاطبمان بزرگسال است. ما به سیر اتفاقاتی می‌پردازیم که در زندگی برخی کودکان می‌افتد. این طفل‌های معصوم آنقدر قدرتمند نیستند که بتوانند مسیر زندگی‌شان را شکل بدهند و تعیین کنند. ما بزرگ‌ترها هستیم که شرایط زندگی اینها را سخت می‌کنیم.

دشواری بازی گرفتن از کودکان کم سن و سال

وی درباره دشواری‌های کار می‌گوید:‌ بازی گرفتن از بچه‌های کم سن و سال کار را سخت می‌کند و تصویربرداری به کندی پیش می‌رود. ما بخشی از کار را در زمستان تصویر برداری کردیم. مجبوریم در صحنه‌های مرتبط تداوم را حفظ کنیم.

این تهیه‌کننده درباره انگیزه‌اش از ساخت چنین مجموعه‌ای توضیح می‌دهد:‌ همه ما در اطرافمان فرزندانی را که سر چهار راه‌ها یا هر جای دیگر به سختی مشغول کار هستند، می‌بینیم و می‌دانیم که چه مشکلاتی دارند.

باید تاثیر سریال را بر کل جامعه ببینیم. همه بچه‌های ما، سریالی نیست که بخواهد یک بار پخش شود و کنار برود. با پخش این سریال می‌توانیم نگاه اقشار مختلف جامعه و مسوولان را به بچه‌های بد سرپرست ببینیم. زندگی این بچه‌ها دارد تهدید می‌شود و این بچه‌ها قدرت مقابله با ناهنجاری‌های اجتماعی را ندارند.

به گفته سبط ‌احمدی این سریال می‌تواند تلنگری به جامعه باشد تا پدران و مادران آتیه فرزندانشان را در نظر بگیرند. مسوولان باید از این بچه‌های محروم حمایت کنند تا آنها کمتر آسیب ببینند.

در ساخت این سریال خسرو خورشیدی (طراح صحنه)، منظور آذرگل (مدیر تصویربرداری)،‌ محمود طائمه(مدیر تولید)، حسین غفاری(دستیار اول کارگردان) و نوید سجادی‌حسینی (عکاس) با سبط ‌احمدی همکاری می‌کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد