رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

انتخابات حوزه رامسر و تنکابن بطور قطعی باطل شد بالاخره علت ابطا

خبرگزاری فارس: شکایت موثری در حوزه انتخابیه تهران نداشتیم/نتیجه صحت حوزه‌های انتخابیه آخر هفته اعلام می‌شود

انتخابات حوزه رامسر و تنکابن بطور قطعی باطل شد

بالاخره علت ابطال مشخص شد

کدخدایی در پاسخ به فارس
شکایت موثری در حوزه انتخابیه تهران نداشتیم/نتیجه صحت حوزه‌های انتخابیه آخر هفته اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: سخنگوی شورای نگهبان گفت:‌ تصور می‌کنیم بیش از یکی دو حوزه مشکلی جدی نخواهد داشت و اگر کارها آماده شود تا پایان این هفته نتیجه بررسی صحت حوزه‌های انتخابی مرحله دوم را اعلام کنیم.


به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در نشست خبری که پیش از ظهر امروز شنبه برگزار شد با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در حوزه‌هایی که انتخابات مرحله دوم برگزار شد مشارکت بسیار خوبی داشتند.

وی با اشاره به دو مرحله ای شدن انتخابات در برخی حوزه های انتخابیه گفت: به تعداد 15 حوزه در 5 استان به دلیل پیش گیری از هر گونه مسائل احتمالی  بازرسان ویژه‌ای را پیش از برگزاری انتخابات به آنجا اعزام کردیم.

کدخدایی ادامه داد: این بازرس‌ها از روز سه‌شنبه قبل از انتخابات به این حوزه‌ها اعزام و تا یکشنبه بعد از انتخابات در آنجا بودند و امور نظارتی را رصد می‌کردند.

سخنگوی شورای نگهبان با بیان اینکه ایلام، خوزستان، گیلان، لرستان و سیستان و بلوچستان 5 استانی است که بازرس ویژه به آنجا اعزام شده است گفت: گزارش‌های خوبی از این استان ها به دست ما رسید و نتیجه این بود که نظارت ما واقعی‌تر و مملوس‌تر شد.

کدخدایی در ادامه خاطرنشان کرد: از حوزه‌هایی که در آن انتخابات مرحله دوم انجام شد در 17 حوزه شکایتی نداشتیم و در مابقی شکایت‌های موردی صورت گرفته و ما مشغول بررسی هستیم.

وی افزود: در یکی، دو حوزه هم قرار است مجدداً بازرسی اعزام کنیم. ما تصور می‌کنیم بیش از یکی دو حوزه مشکلی جدی نخواهد داشت و اگر کارها آماده شود تا پایان این هفته نتیجه بررسی صحت حوزه‌های انتخابی مرحله دوم را اعلام کنیم.

سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به حوزه‌های رامسر و تنکابن و دماوند و فیروزکوه نیز گفت: این انتخابات در هر دو حوزه به صورت کامل ابطال شده و این به دلیل تخلفاتی که در برگزار انتخابات از سوی نامزدها انجام شده بود صورت گرفته نه صحت انتخابات.

سخنگوی شورای نگهبان در ادامه در پاسخ به  سوال خبرنگار فارس، در خصوص شکایت‌های نامزدهای حوزه انتخابی تهران گفت: در انتخابات مرحله دوم مجلس شورای اسلامی در استان تهران شکایت موثری نداشتیم.

وی افزود: نامزدها نیازمند ارتقای فرهنگ عمومی و پذیرش شکست در انتخابات باشند. اگر اصول رقابت را بپذیریم و در مسائل سیاسی از خودسری‌ها بپرهیزیم این مشکلات پیش نمیاید.

کدخدایی در پایان با اشاره به برگزاری انتخابات رایانه‌ای در برخی حوزه‌ها گفت: این امر بسیار خوبی بود البته ما حساسیت نداشتیم و وزارت کشور هم ایرادات و اشکالات ما نسبت به آن سیستم را تأیید کرد ولی در کل تجربه خوبی بود و اگر وزارت کشور در شرایط لازم فراهم شود انتخابات ریاست‌جمهوری آینده در همه حوزه‌ها به صورت رایانه‌ای برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد