رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر برگزار می‌شود

جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر برگزار می‌شود

رئیس موزه رامسر:
جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس موزه شهرستان رامسر از برگزاری دومین جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج (تیته) در این شهرستان خبر داد.


مهرداد افتخاری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: این جشنواره در 28 اردیبهشت ماه سال جاری به مناسبت روز جهانی موزه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از برگزاری این جشنواره، شناختن و شناساندن بیشتر فواید شکوفه‌های بهار نارنج، شادی‌آفرینی برای مردم بومی، فراهم کردن زمینه‌های خود باوری، شناخت ظرفیت‌های محلی، فراهم‌سازی شرایط برای تولید و استفاده از تجربه‌های موفق و انتقال تجربه‌ها است.

افتخاری آموزش روش‌های تولید و عرضه و مصرف شکوفه‌های بهار نارنج، توجه به نقش اهالی بومی در توسعه محلی، منطقه‌ای و ملی، معرفی و تعریف مشاغل و سرگرمی‌ها را از جمله دیگر اهداف برگزاری جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج برشمرد.

این مسئول اضافه کرد: تقدیر از افراد موفق و نوآوری‌ها و آفرینش‌ها، برقراری ارتباط بین هنر، کار و کسب، فرهنگ و دانش نیز از اهداف برگزاری این جشنواره است.

وی اجرای موسیقی سنتی، سرنانوازی، دهل و نقاره، عرضه و تولید مربا و عرق  بهار نارنج، طبخ غذاهای محلی و شیرینی سنتی تولید شده از بهار نارنج، عرضه صنایع دستی رامسر را از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده در جشنواره بهار نارنج اعلام کرد.

رئیس موزه رامسر اذعان داشت: نمایشگاه لوازم  قدیمی کشاورزی، صنایع و ماشین‌آلات کشاورزی، تولیدات عمومی دفع آفات، نمایشگاه کتاب نویسندگان رامسر، طراحی و گرافیک توسط دانشجویان و دانش‌آموزان و نمایشگاه عکس از جمله برنامه‌های جانبی جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج در شهرستان رامسر است.

انتهای پیام/ن۲۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد