رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه رامسر برگزار شد

خبرگزاری فارس: با هجمه فراوان فرهنگی روبه‌رو هستیم

مراسم تودیع و معارفه امام جمعه رامسر برگزار شد

نماینده ولی‌فقیه در مازندران:
با هجمه فراوان فرهنگی روبه‌رو هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در مازندران گفت: با هجمه سنگین و فراوان فرهنگی رو‌به‌رو هستیم و ائمه جمعه و روحانیون می‌توانند در این زمینه راهگشا باشند.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، آیت‌الله نورالله طبرسی در مراسم تودیع و معارفه امام جمعه رامسر که در آمفی‌تئاتر هتل رامسر برگزار شد، گفت: مردم ایران به وی‍ژه مردم مازندران پس از انقلاب هرکجا که دعوت شدند حضور فعال داشتند و حضور آنان در جبهه نشان بارز این امر است.

وی با تاکید بر هجمه فراوان فرهنگی ابراز داشت: مردم غرب مازندران به درستی توانستند در دینداری، ولایتمداری و تشیع نمونه مثال‌زدنی شوند.

طبرسی با اشاره به وجود 8 هزار روحانی و 35 امام جمعه در مازندران ادامه داد: علامه حسن‌زاده آملی، جوادی آملی و آیت‌الله فلسفی از ذخایر این خطه محسوب می‌شوند.

این مسئول ابراز داشت: اصل دعوت به وحدت در نمازهای جمعه باعث توفیقات یک جامعه می‌شود که در این راستا وحدت مسئولان و مردم ضروری است.

نماینده ولی‌فقیه در مازندران خاطرنشان کرد: اگر امامان جمعه وحدت‌آفرین نباشند، آثار نماز جمعه کمرنگ می‌شود.

در ادامه امام جمعه سابق شهرستان رامسر نیز گفت: مردم شهرستان رامسر علیرغم سال‌های متمادی تحمل هجمه‌های فرهنگی و وجود رژیم منحوس پهلوی در این شهرستان، دیانت و هوشیاری خود را حفظ کردند.

حجت‌الاسلام رحمان باقرزاده اضافه کرد: در دوران 9 سال و هشت ماه خدمتم به این شهرستان، مردم رامسر را به درستی، با صفا و بزرگوار دریافتم.

این مسئول ادامه داد: مردم رامسر در تمامی عرصه‌ها پیشتاز بوده و تعامل و همدلی آنان زبانزد منطقه است.

وی درباره جایگاه نماز جمعه گفت: ایراد خطبه به نیابت از ولی‌فقیه مسئولیت سنگین و خطیری بوده که در کنار تعامل سازنده و درک متقابل مردم و مسئولان به سر منزل مقصود می‌رسد.

امام جمعه سابق شهرستان رامسر همچنین تصریح کرد: علیرغم وجود همه محبت‌ها، کاستی‌های زیادی هم در همراهی کردن ستاد نماز جمعه وجود داشت که برادرانه خواهش می‌کنم دستگاه‌های اجرایی با محوریت فرماندار بیش از پیش در خدمت نماز جمعه باشند، زیرا سنگر نماز جمعه موجب خنثی کردن فتنه‌های دشمنان است.

وی ابراز داشت: آنهایی که در نظام اسلامی خدمت می‌کنند باید خود را در نماز جمعه مسئول بدانند و اگر مساعدت‌های مردمی نبود، گامی برداشته نمی‌شد.

باقرزاده خاطرنشان کرد: نماز جمعه سنگر انقلاب و بیمه‌کننده هفتگی نظام اسلامی است.

امام جمعه جدید رامسر نیز خدمت به مردم و در کنار آنان بودن را از وظایف مهم مسئولان دانست و گفت: این امر جدای از باورهای دینی ما نیست.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی اتحاد، وحدت، همگامی و همراهی با مردم را از جمله ویژگی‌های امام جمعه برشمرد و متذکر شد: در کنار این شاخصه‌ها می‌توان از ثمرات آن بهره کافی جست.

مرتضوی اذعان داشت: من به هیچ جناح و حزبی وابسته نبوده و تنها یک رزمنده‌ی بسیجی هستم که در خط ولایت‌فقیه برای خدمت کردن به مردم به عنوان پشتوانه نظام اسلامی در این سنگر مشغول به انجام وظیفه هستم.

در پایان طی حکمی از سوی آیت‌الله سید رضا تقوی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور، حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی به سمت امام جمعه شهرستان رامسر منصوب و از زحمات بی‌شائبه قریب به یک دهه حجت‌الاسلام عبدالرحمن باقرزاده قدردانی شد.

انتهای ‌پیام/ن10/چ3000

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد