رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مشایی : در خصوص تحولات منطقه باید با هوشیاری عمل کرد

مشایی : 

در خصوص تحولات منطقه باید با هوشیاری عمل کرد

مشایی : در خصوص تحولات منطقه باید با هوشیاری عمل کرد

اهواز - رییس دفتر رییس جمهوری گفت: تحولات مهمی در منطقه جاری است و ما باید هوشیارانه این تحولات را تعقیب کرده و در رابطه با آن ها تصمیمات آگاهانه و همراه با تدبیر ، خرد ، ایمان و شجاعت بگیریم.

به گزارش ایرنا ، ' اسفندیار رحیم مشایی ' روز سه شنبه در نشست ویژه راهیان نور در مهمانسرای استانداری خوزستان افزود: صف آرایی دشمن در برابر اراده ملت، دولت و رهبر ایران ممکن است در سالجاری دشواری هایی را برای ما رقم بزند و این ناشی از تفاوت ماهیتی نظام ما با سایر نظام های حاکم بر دنیاست.

وی گفت : نظام جمهوری اسلامی با سایر نظام های دنیا متفاوت بوده زیرا اساس آن بر مبنای واقعی شعار نه شرقی نه غربی و وابسته نبودن به هیچ قدرت خارجی است.

وی با بیان اینکه غیر متعهدها زیادند ولی غیر متعهد واقعی تنها نظام جمهوری اسلامی است ، گفت: جمهوری اسلامی ایران با کوله باری از آموزه های مقاومت و ایثار راه آینده را بدون تکیه بر قدرت های خارجی طی می کند و در این مسیر دیپلماسی گسترده و فعال و ارتباط با دنیا تکلیف شرعی دینی و ملی ماست.

رحیم مشایی اظهار داشت : برقراری مناسبات عادلانه به نفع منافع ملی و دینی ما با توجه به واقعیت های سیاسی لازم است.

وی با بیان اینکه وابستگی به قدرت های دیگر هرگز در فکر و ذهن هیچ یک از آحاد ملت یا دولتمردان در ایران شکل نگرفته, گفت: نخستین درس و نتیجه این عدم وابستگی و این دیدگاه کلان مدیریتی و سیاسی این است که بر ظرفیت های درونی و محوری نظام کشور (ظرفیت های درونی هر فرد و توانمندی های درون کشور تواما) تکیه کنیم.

رییس دفتر رییس جمهوری گفت: باید با تمام توان برای برقراری ارزش های الهی بسیج شویم و تمام شکافها را در کشور پر کنیم, زیرا شکاف امکان شکنندگی وپذیرش قدرت و زور وفشار از بیرون را به وجود می آورد.

رحیم مشایی خاطرنشان کرد:تنها راه برای طی این مسیر نورانی اتکای به حق ،باور به وعده های الهی وشجاعت و ایثار و فداکاری و ثبات وپایداری دراین راه است که بارها مورد تاکید مقاوم رهبری نیز قرار گرفته است.

وی گفت : جمهوری اسلامی بیش از هر نظام سیاسی دیگری پیوسته خود را درمعرض قضاوت عمومی قرارمی دهد درحالی که در دنیا هر حزب و جریانی که برسر قدرت می آید تا پایان دوره حاکمیتی خود ، خود را از این قضاوت بی نیاز می بیند.

رحیم مشایی گفت: جمهوری اسلامی نظام ولایت وحکومت بر قلبهاست یعنی تنها نظامی است که مقبولیت به اندازه مشروعیت برای آن مهم است،بنابراین باید کاری کنیم که آحاد مردم چارچوب های فکری ورئوس اصلی نظام وتفکر ولایی آن را در جان خویش درک کرده و پذیرفته باشند.

وی ادامه داد: دراین سالها اگر این درک نبود محبتی هم به نظام وجود نداشت و محبت درسایه معرفت و شناخت ارزش دارد ، اگر امروز مردم نظام را از صمیم قلب دوست دارند به خاطر همین معرفت نسبت به مبانی فکری نظام است.

وی با اشاره به بحث کاروانهای راهیان نور تاکید کرد: رمز ماندگاری نظام و فداکاری برای آن این است که روحیه ایثار را در جامعه زنده نگه داشته ایم ،هرکس که نخواهد برای آرمان و عقیده خود هزینه کند نمی تواند در این مسیر قرار گیرد و امتحانهای الهی هم برای همین است که افراد در جامعه شناخته شوند و نیات درونی آنان آشکار شود.

643 1568

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 80083865
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد