رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام رامسری از وزیر اقتصاد تنکابنی سوال کرد

 

ابوالفتح نیکنام  رامسری از وزیر اقتصاد تنکابنی سوال کرد

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، پس از ارائه توضیحات وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال ابوالفتح نیکنام نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد و قانع نشدن وی ۷۴ نفر از نمایندگان مجلس نیز در یک رای‌گیری پاسخ سید شمس‌الدین حسینی را قانع‌کننده ندانستند.

گزارش کمیسیون اقتصادی مجلس درمورد سوال ابوالفتح نیکنام نماینده مردم تنکابن، رامسر و عباس‌آباد از وزیر امور اقتصادی و دارایی و پاسخ سیدشمس‌الدین حسینی به این سوال به شرح زیر است:

ماموریت اداره نظارت بر امور بانک‌های تجاری چیست و دلیل صدور بخشنامه شماره ۷۲۸۳ مورخ ۹/۱۲/۷۸ چه بوده است؟ سوال مذکور در جسله مورخ ۳۱/۳/۹۰ کمیسیون اقتصادی با حضور وزیر امور اقتصادی و دارایی و ابوالفتح نیکنام مطرح شد.

ابوالفتح نیکنام در توضیح سوال خود بیان داشت که با بررسی اجمالی بخشنامه فوق الذکر به نظر می‌رسد اداره نظارت بر امور بانکهای تجاری نقش اتحادیه امور صنفی بانکها را بر عهده داشته و بدون نگاه ملی به موضوع فقط در جهت افزایش درآمد بانکها اقدام کرده است.

سیدشمس‌الدین حسینی وزیر امور اقتصادی و دارایی در پاسخ به سوال مذکور اعلام کرد که پاسخگویی هر فرد باید متناسب با اختیاراتش باشد. فرض کنید در ارتباط با بانک پارسیان سوال آقای نیکنام صحیح باشد اما بنده به عنوان وزیر امور اقتصاد و دارایی کاری نمی‌توانم انجام بدهم زیرا طبق قانون برخورد بر بانکها و نظارت بر‌آن در اختیار بانک مرکزی است که مستقل از دولت و حداقل مستقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی است.

بنده رئیس مجمع بانکهای دولتی هستم و از جهت اینکه مدیر این بانکها را منصوب می‌کنم می‌توانم با آنها برخورد مدیریتی داشته باشم اما درخصوص بانکهای خصوصی هیچ ابزاری برای برخورد ندارم. در برنامه‌های سوم، چهارم و پنجم توسعه وزیر امور اقتصادی و دارایی از ریاست مجمع بانک مرکزی حذف شده و در حال حاضر وزیر امور اقتصادی و دارایی تنها یک عضو در این مجمع است و اختیار دیگری ندارد و از همین رو درخواست دارم که این موضوع در کمیسیون اقتصادی بررسی شود. پس از پاسخ وزیر امور اقتصادی و دارایی ابوالفتح نیکنام اعلام کرد که از توضیحات سیدشمس‌الدین حسینی قانع نشده و اعضا نیز حیطه سوال مذکور را ملی تشخیص داده‌اند و از همین رو مراتب در صحن علنی مجلس مطرح می‌شود./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد