رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آغاز طرح‌ دریا در رامسر از خرداد ماه

خبرگزاری فارس: آغاز طرح‌های دریا از خرداد ماه/ اجرایی نشدن دستور رئیس جمهور در حریم سواحل 

آغاز طرح‌ دریا در رامسر از خرداد ماه

معاون استاندار مازندران خبر داد
آغاز طرح‌های دریا از خرداد ماه/ اجرایی نشدن دستور رئیس جمهور در حریم سواحل

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران آغاز طرح‌های دریا در مازندران را از خرداد ماه عنوان کرد و گفت: مدیران دستگاه‌ها باید پاسخ دهند چرا برخی ساختمان‌ها در حریم 60 متر ساخته شده و دستور رئیس جمهور اجرا نشده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، هادی ابراهیمی صبح امروز در جلسه ستاد سالم‌سازی طرح‌های دریا در استانداری مازندران، اظهار داشت: طرح‌های سالم‌سازی دریا در استان با آهنگ خوبی آغاز شده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته طرح‌های سالم‌سازی دریا را با یک کارنامه قابل قبول پشت سر گذاشتیم، تصریح کرد: مشکلات عمده‌ای برای طرح‌های سالم‌سازی دریا داریم.

ابراهیمی با تاکید بر نداشتن منابع و اعتبارات کافی برای طرح‌های سالم‌سازی دریا، ادامه داد: باید به زیرساخت‌ها توجه کرده و در راستای تقویت این حوزه گام برداریم.

رئیس ستاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران متذکر شد: کمبود نیروهای امدادی و اورژانس 115 در سواحل از مشکلاتی بوده که سال گذشته مورد توجه قرار دادیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ساخت و سازهای چند طبقه در سواحل، جزء موانع طرح‌های سالم‌سازی است، گفت: این مشکل در برخی شهرستان‌ها به ویژه در بابلسر، نور و نوشهر بیشتر است.

وی با بیان اینکه در سال جدید برای نظارت بیشتر، سواحل را به سه منطقه تقسیم کردیم، افزود: «شهرستان تنکابن، رامسر، عباس‌آباد، نوشهر و چالوس»، «شهرستان نور، محمودآباد، فریدونکنار» و «شهرستان ساری، جویبار، نکا، بهشهر، گلوگاه و میاندرود» این سه منطقه هستند.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: منطقه اول با محوریت فرمانداری چالوس، منطقه دوم با محوریت بابلسر و منطقه سوم با محوریت شهرستان ساری مشخص شده تا برنامه‌ها را رصد کرده و حضور فعال‌تری داشته باشند.

رئیس ستاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران با بیان اینکه تاکید داریم که طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران از خرداد ماه آغاز شود، بیان داشت: توجه ما بر کارهای فرهنگی است و امسال بنا داریم پنج نقطه از ساحل را برای این کار آماده کنیم.

این مسئول با بیان اینکه برخی مجریان طرح‌ها، خود محل چالش و اشکال هستند و مشکلاتی ایجاد می‌کنند، ادامه داد: رسانه‌ها به فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی توجه کنند.

وی با اشاره به کاهش آمار غریق در سال گذشته، تصریح کرد: در فروردین 91 پنج غریق در سواحل استان داشتیم و امسال تاکنون آمار غریق گزارش نشده است.

ابراهیمی برنامه گلبانگ ساحل را ظرفیتی برای دریا و گردشگران عنوان کرد و افزود: کارهای بانشاط را باید با محوریت فرمانداران به کنار سواحل ببریم و یک ساحل مفرح برای مردم، جوانان و گردشگران داشته باشیم.

رئیس ستاد طرح‌های سالم‌سازی دریا در مازندران متذکر شد: گردشگری از ظرفیت‌های ملی در حوزه دریا، کمتر استفاده کرده است و این نقیصه باید برطرف شود.

این مسئول با اشاره به برخی ساخت و سازها در حریم 60 متر سواحل، اذعان داشت: مدیران دستگاه‌ها باید پاسخ دهند چرا برخی ساختمان‌ها در حریم 60 متر ساخته شده و دستور رئیس مبنی بر عدم این ساخت و سازها چه شده است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد