رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

از انتقال آب خزر تا زباله های رامسر

خبرگزاری فارس: انتقال آب خزر به استان‌های کویری/ انتقال آب خزر 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد

از انتقال آب خزر تا زباله های رامسر

استاندار مازندران خبر داد
انتقال آب خزر به استان‌های کویری/ انتقال آب خزر 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران از انتقال آب دریای خزر به استان‌های کویری همجوار خبر داد.

خبرگزاری فارس: انتقال آب خزر به استان‌های کویری/ انتقال آب خزر 10 میلیارد دلار اعتبار نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید علی‌اکبر طاهایی ظهر امروز در کارگروه سلامت استان به پیگیری مصوبات سفر در حوزه سلامت و درمان پرداخت و اظهار داشت: ایجاد پیست دوچرخه سواری و کیفی بخش آرد و نان در استان باید مورد توجه مدیران مربوطه قرار گیرد.

* توزیع بیش از 6 هزار تن گندم قزاقستانی در مازندران

وی با اشاره به اینکه گندم وارد شده از قزاقستان بیش از 6 هزار تن آن در مازندران توزیع می‌شود، یادآور شد: یکصد هزار تن گندم موردنیاز مازندران است که 30 هزار تن در استان تولید شد.

این مسئول ادامه داد: محتمل است زراعت گندم مازندران 15 درصد افت داشته باشد، به لحاظ تامین نیاز و کیفی بخشی به آرد و نان نیاز است واردات از استان گلستان صورت گیرد.

استاندار مازندران با تاکید بر اینکه مشارکت دستگاه‌های اجرایی در تشکیل دبیرخانه حوزه سلامت دانشگاه علوم پزشکی باید جدی باشد، تصریح کرد: چهارشنبه پایانی هر ماه کارگروه سلامت در استان تشکیل می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: عملکرد شهرستان‌های موفق سال 90 در حوزه سلامت احصا شود تا با تشویق قرار گرفتن از این شهرستان‌ها از سوی استانداری برنامه ایشان الگویی برای فرمانداری‌های ناموفق و یا کم‌موفق استان باشد‌‌.

 

* اختصاص اعتبار 8 میلیارد ریالی برای تجهیز سرویس‌های بهداشتی بین راهی

طاهایی به ایجاد و تجهیز سرویس‌های بهداشتی بین راهی در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال هشت میلیارد ریال اعتبار بخشی از مصوبات سفر برای سرویس‌های بهداشتی بین‌راهی مازندران اختصاص یافت.

نماینده عالی دولت در مازندران پروژه‌های فاضلاب را موضوع جدی استان دانست و بیان داشت: با بهره‌برداری از پروژه فاضلاب بابل در سال گذشته امسال به لحاظ اهمیت کار پروژه فاضلاب ساری با حضور رئیس جمهور و یا معاونان به بهره‌برداری می‌رسد.

* انتقال آب دریای خزر به استان‌های کویری همجوار

وی با اشاره به اینکه پروژه انتقال آب دریای خزر برای کویر مرکزی، خراسان جنوبی، سمنان، یزد و کرمان انجام می‌شود، تصریح کرد: تاسیسات آب‌شیرین‌کن در مازندران مستقر می‌شود.

استاندار مازندران تامین اعتبار ۲ میلیارد دلاری طرح انتقال آب از مازندران را محقق‌شده اعلام کرد و گفت: 10 میلیارد دلار اعتبار کلی طرح انتقال آب دریای خزر از مازندران است.

این مسئول پروژه فاضلاب روستای شویکای جویبار و زاغمرز را در دست احداث دانست و ادامه داد: فاضلاب یکی از چالش‌های جدی بخش سلامت را شامل می‌شود.

نماینده عالی دولت در مازندران به کاهش مصرف سموم در بخش کشاورزی و نباتات تاکید کرد و متذکر شد: با توجه به کشت دومی که در استان انجام می‌شود کشت ارگانیک در مازندران توسعه یابد.

* اعتبار یک میلیاردی برای حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد

وی فعالیت سازمان‌های مردم‌نهاد را در حوزه محیط زیست و سلامت مطلوب ارزیابی کرد و گفت: در سال جاری یک میلیارد ریال بودجه برای سازمان مردم‌نهاد اختصاص یافت.

طاهایی به احداث کارخانه کمپوست و نیروگاه زباله‌سوز در شهرهای مازندران اشاره کرد و ابراز داشت: در راستای تحقق مصوبات سفر 150 میلیارد ریال در بخش سلامت اختصاص یافت که اعتبار 21 میلیارد تومانی تخصیص یافته نیروگاه زباله‌سوز نیز از مصوبات سفر به مازندران است.

این مسئول اضافه کرد: اعتبار 14 میلیارد تومانی برای احداث نیروگاه زباله‌سوز ساری و ۷ میلیارد تومان برای شروع نیروگاه زباله‌سوز نوشهر اختصاص یافت.

استاندار مازندران با بیان اینکه برای پیگیری کارخانه کمپوست در شهرهای مازندران نیز اعتباراتی اختصاص یافت، ابراز داشت: نیروگاه زباله‌سوزی در تنکابن با مشارکت بانک صنعت و معدن و شرکت بیمه‌ای در حال پیگیری است تا زباله‌های رامسر، تنکابن و عباس آباد با تکنولوژی نوین به استحصال برق درآید.

* نیروگاه زباله سوز در شمال کشور کددار شدند

وی از کددار شدن نیروگاه زباله سوز شمال کشور خبر داد و عنوان کرد: پس از سفر رهبری در نوشهر مقرر شد پروژه پسماند در این شهر طراحی شود که با پیگیری‌های انجام شده این پروژه با  تخصیص بودجه ۵ میلیارد تومانی به نیروگاه زباله‌سوز تبدیل شد.

طاهایی در پایان اذعان داشت: امسال پروژه‌های زباله‌سوز در استان مازندران پیگیری شود.

انتهای پیام/ن۱۰

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد