رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

براستی مردم قضاوت کنندگان خوبی هستند اما....!!!/محمدرضابهرامی

براستی مردم قضاوت کنندگان خوبی هستند اما....!!!/محمدرضابهرامی

شرکت تعاونی باغداران مرکبات کوثر رامسر،یکی از تعاونیهای موفق این خطه می باشد واز ابتکارات بدیع باغداران زحمتکش منطقه است که با تاسیس این شرکت با قریب 12 هزار عضو ،توانستند تحول بزرگی در تبدیل محصولات مرکبات این منطقه به دیگر محصولات مصرفی ، گام بزرگی درجهت حل مشکلات خود بردارند.

کشاورزان ،علی رغم زحمات،مشقات ودردسرهایی که در فروش محصولات افشره خود دراین منطقه داشتند، توانستند مرکبات خود را به این شرکت تحویل داده ودرقبال آن ،کارخانه با تبدیل مرکبات به کنسانتره ،آب میوه،اسانس روغن زرد و،غذای دام و طیور و ... ضمن بالا بردن ارزش افزوده ودرآمد زایی ، آن را به بازار مصرفی مورد نظر عرضه نماید.

اگر چه می دانیم سودجویان فرصت طلب ،همیشه در فکر استفاده نامشروع از دسترنج های دیگران بخصوص کشاورزان هستند ، نمونه ای از آن را به چشم دیدم.

افرادی که با سواستفاده از مشکلات اقتصادی باغداران به هنگام ثبت وتحویل محصول به کارخانه، باتشویق  باغدار به گرفتن نقدی دسترنج یکساله خود، با قیمتی پایین تر از قیمت واقعی،وی را از دریافت مستقیم قیمت تمام شده محصول در ماههای آینده توسط شرکت تعاونی،منصرف می کردند.

حال با این وجود، مقوله ای که نگارنده را ترغیب به نوشتن این یادداشت نموده، پارچه نوشته ای است که درمنتهی الیه ترین نقطه شهرستان رامسر بود که از تمدید مهلت کاندیداتوری هیات مدیره وبازرسان شرکت تعاونی توسط 12 هزار عضو آن خبر می داد.        
با اندکی تحقیق وبررسی پیرامون این موضوع و اینکه چرا برخی از اعضای هیئت مدیره مغرض و احیانا سودجو ،این امر مهم را تنها به نصب یک پارچه نوشته ،آنهم در نقطه ای کور و دور از دید عموم کشاورزان و خود داری از نصب آن در دیگر نقاط شهرستان بسنده کرده ، متوجه شدم که پس از اتمام تاریخ اطلاعیه اولیه، گروهی از کشاورزان به دلیل عدم اطلاع از قضیه فوق اعتراض کرده واین موضوع درجلسه فوق العاده هیئت مدیره شرکت مطرح وتصمیماتی درخصوص تمدیدمهلت آن واطلاع رسانی عمومی درکلیه نقاط شهر صورت گرفته شد. اما با این وجود مشخص نیست که چرا بعداز گذشت حدود یک هفته ازاین جلسه ،هنوز اقدامی جهت اطلاع رسانی به کلیه کشاورزان صورت نگرفته است!؟

براستی مردم قضاوت کنندگان خوبی هستند اما....!!!!

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد