رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر در نوروز منتظر شماست

رامسر در نوروز منتظر شماست

گزارش از: محمدرضا فرجی - خبرنگارکیهان درساری
مازندران با برخورداری از مناظر زیبای طبیعی و چشم نواز درکوه و دشت و پهنه سر سبز در نوار ساحلی 338 کیلومتری این استان بی تردید همواره مطمح نظرگردشگران و سیاحتگران داخلی و خارجی است و از این رو سالانه میلیونها مسافر حضور در تفرجگاهها وسامانه های گردشگری آن را تجربه می کنند.
قرارگرفتن مازندران درکنار بزرگترین دریاچه جهان و اتصال آن به پایتخت کشور از سه محور ارتباطی استراتژیک و نیز عبور میلیونها زایر بارگاه رضوی از شهرهای ساحلی درکنار وجود مراقد شریف امامزادگان وبقعات مذهبی و آثار تاریخی و باستانی شگفت انگیزی چون قله دماوند که به بام ایران شهرت دارد، مزیت های ممتازی را برای مازندران درعرصه گردشگری رقم زده که همه آنها نقش و جایگاه این استان را برجسته ساخته است.
مازندران درایام تعطیلات نوروز هر ساله و در آغازین روزهای فصل بهار به کانون حضور میلیونی مسافران از اقصی نقاط ایران اسلامی تبدیل می شود که یادآوری برخی از پایگاه های گردشگری و مراکز پرجاذبه درآستانه سفرهای نوروزی، می تواند چهره این استان را هرچه بهتر برای مسافران و سیاحتگران بنمایاند.
آب های گرم معدنی لاریجان، پارک جنگلی کشپل چمستان، پل دروازه چشمه، بقعه مبارکه امامزاده عبدالله، بقعه مشهد میربزرگ، امامزاده ابراهیم، دره و دریاچه سد لار، قلعه بهمن، بقعه شمس آل رسول، گنبد شمس طبرسی، پارک جنگلی میرزاکوچک خان و دهکده طلایی و آرامگاه میرحیدر آملی در آمل، پل تاریخی محمد حسن خان، برج و کاخ سلطنتی، تکیه مقری کلا، جنگل های سر سبز بابل کنار، بقعه درویش فخر الدین و قاسم بن موسی کاظم(ع)، گنجینه تاریخی و پیرعلم در بابل، پارک و اسکله قایقرانی، بقعه امامزاده ابراهیم، سواحل زیبای دریا دربابلسر، آب معدنی قرمرض در نکا، مجموعه تاریخی فرح آباد، سد سلیمان تنگه، برج رسکت، بقعات امامزاده یحیی و امامزاده عباس، پارک حیات وحش دست ناز و جنگلی شهید زارع، خانه قدیمی کلبادی و آب انبار نو درساری، برج لاجیم، پل ورسک، امامزاده عبدالحق، قلعه تاریخی کنگ لو، دریاچه شورمست و پارک جنگلی جوارم درسواد کوه، سد واستخر و پارک جنگلی عباس آباد، باغ و عمارت چهل ستون،غار باستانی هوتو، پارک ملت و شبه جزیره و خلیج میانکاله در بهشهر، قله سیالان، دشت دریاسر، آب معدنی لیرسر، پارک جنگلی چالدره، منطقه ییلاقی دو هزار و موزه تاریخ طبیعی غار دانیال درسلمانشهر، سواحل چپ کرود و پل تاریخی آزان درجویبار، ییلاق کلاردشت، دریاچه ولشت، پارک جنگلی فین، کاخ چایخوران، شهرک توریستی و تله کابین نمک آبرود درچالوس، منطقه ییلاقی جواهرده، پارک جنگلی صفارود، آبشار سیاسرت، جنگل دالخانی و آب گرم معدنی در رامسر، پارک جنگلی نور، کاخ تمیشان، قلعه بلده، فیل سنگی، آبشار آب بری و آب معدنی لاویج در نور، بقعه آقاشا و بانو زاهد، مجتمع سیاحتی کندلوس، پارک جنگلی سی سنگان، دریاچه خضرنبی، دیو چشمه، منطقه ییلاقی کجور و موزه بندر در نوشهر و همچنین پارک جنگلی تلار در قائم شهر از مهم ترین مراکز پرجاذبه سیاحتی و تفریحی مازندران است که در ایام تعطیلات نوروز برای پذیرایی از مسافران و گردشگران این استان تجهیز و آماده سازی شده اند.
از سوی دیگر به منظور برنامه ریزی مطلوب درجهت ارائه خدمات رفاهی به مسافران نوروزی مازندران ستاد تسهیلات نوروزی با مشارکت دستگاه اجرایی مانند استانداری، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، نیروی انتظامی، هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه های خدمات رسان در مازندران تشکیل شد که تدارکات مربوط به استقبال از مسافرانی که در ایام نوروز امسال به مازندران می آیند را برعهده دارد.
مازندران آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است
مدیرکل دفتر امور شهری استانداری مازندران از آمادگی کامل مازندران برای پذیرایی از میهمانان نوروزی خبر داد.
سیدعلی اصغر حسینی درجلسه ستاد تسهیلات سفر استانداری مازندران با اعلام آمادگی ادارات و ارگان های دولتی مازندران برای پذیرایی از میهمانان نوروزی مازندران اظهارداشت: وظایف همه دستگاه به همه ارگان ها ابلاغ شد.
وی تصریح کرد: مازندران با توجه به شرایط اقلیم مناسب هرساله پذیرای تعداد زیادی از گردشگران نوروزی است و در ایام تعطیلات نوروزی نیز شاهد حضور مسافران زیادی در مازندران هستیم.
مدیرکل دفتر امور شهری مازندران تأکید کرد: دستگاه های اجرایی استان وظیفه دارند خدمات مناسبی را برای سفر نوروزی مسافران تدارک ببینند و از همه ظرفیت های استان برای پذیرایی گردشگران نوروزی استفاده کنیم. این مسئول با اشاره به حدود 14 میلیون گردشگر نوروزی سال گذشته در مازندران خاطرنشان کرد: وظایف همه دستگاه های اجرایی استان در قبال گردشگران مشخص شد و همه ارگان های دولتی با اعلام آمادگی کامل میزبان میهمانان نوروزی هستند.
حسینی در ادامه یادآور شد: همه دستگاه های خدمات دهنده نوروزی عضو ستاد تسهیلات سفر استان هستند و برای آمادگی بیشتر ارگان ها، جلسات متعددی با سازمانهایی که ممکن است در اجرای مصوبات ستاد تسهیلات سفر با چالشی مواجه باشند در حین جلسات نسبت به رفع مشکلات و موانع اقدام می کنیم.
وی با بیان اینکه از همه ظرفیت های استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی استفاده می کنیم، تأکید کرد: تا قبل از شروع سفرهای نوروزی جلسات مداومی با مسئولان اجرایی استان و عوامل تأثیرگذار برگزار می شود و مشکلات و نواقص احتمالی را رفع می کنیم.
مدیرکل جدید میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: جشن نوروز در مبادی ورودی و خروجی این استان با همکاری شهرداری های مازندران برگزار می شود.
سیف الله فرزانه به خبرنگارکیهان اظهارداشت: به دنبال ثبت نوروز به عنوان یک اثر معنوی جهانی قرار است در نوروز 91 به همت یکهزار و 200 شهرداری در سراسر کشور جشن نوروز در مبادی و خروجی استان ها برگزار شود.
وی افزود: اکنون مازندران قطب گردشگری داخلی تثبیت شده و انتظار گردشگران با توجه به کسب رتبه نخست گردشگری کشور در دو سال پی درپی نسبت به استان و نحوه خدمت رسانی به آنان افزایش یافته است.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران از آمادگی استان برای پذیرایی از گردشگران نوروزی خبر داد و یادآورشد: تمام زیرساخت ها به ویژه سرویس های بهداشتی مناطق نمونه ای گردشگری که به بخش خصوصی واگذار شده و یا توسط شهرداری ها اداره می شود.
فرزانه با تأکید بر لزوم پیگیری مسئولان نمایندگی های این اداره کل برای هماهنگی بیشتر بین دستگاه های اجرایی مرتبط با ستاد تسهیلات سفر نوروزی اذعان داشت: تمام امکانات برای پذیرایی از مسافران نوروزی در استان فراهم است.

 
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد