رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نیکنام: سازمان میراث فرهنگی نظارتی بر تورهای مسافرتی ندارد

 

نیکنام: 

سازمان میراث فرهنگی نظارتی بر تورهای مسافرتی ندارد

نیکنام:

سازمان میراث فرهنگی نظارتی بر تورهای مسافرتی ندارد

عضو فراکسیون گردشگری با تاکید بر وظیفه سازمان میراث فرهنگی در ایجاد تشکیلاتی برای نظارت بر عملکرد دستگاههای مرتبط با گردشگری، خواستار افزایش فعالیت آنها در مواجهه با برخوردهای نابسامان در تورهای مسافرتی شد.                 

ابوالفتح نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری خانه ملت درباره فعالیت  

تورهای مسافرتی گفت: آژانس‌های مسافرتی تصویری از سرویس‌های خدماتی خود به مسافران و گردشگران ارائه می‌کنند که باید نسبت به آن متعهد باشند و در توافق‌نامه میان مسافر و آژانس باید این موارد صورت مستدل و قابل دفاع ذکر شود.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت مقایسه تورهای مختلف با یکدیگر و دقت در انتخاب بهترین تور توسط مسافران افزود: ممکن است برخی شرکت‌ها و افراد در این حوزه شارلاتان بازی دربیاورند و با اعمال غیرانسانی و غیرمنصفانه٬ مخالف وعده‌های از پیش داده شده عمل کنند.

وی با بیان اینکه ماموریت سازمان میراث فرهنگی ایجاد تشکیلاتی برای نظارت بر عملکرد دستگاههای مرتبط با گردشگری است٬ اضافه کرد: ایده‌آل ما این است که سیستم‌های نظارتی در سازمان میراث فرهنگی همواره فعال باشند تا ضمن جلوگیری از ایجاد مشکل برای گردشگران٬ از برخوردهای نابسامان و غیرشایسته جلوگیری شود.

نکونام خواستار حضور پررنگ سیستم قضایی و نظارتی در این روند شد و گفت: باید با افراد و دستگاههایی از این دست برخورد قاطع شود تا ریشه عدم ارائه خدمات و سرویس‌های مناسب و مطلوب به مردم خشکانده شود.

وی تاکید کرد: باید تمام کسانی که در قالب مجوزهای گردشگری اقدام به برقراری تور می‌کنند٬ به وسیله سازمان‌های بازرسی رصد و نظارت بشوند تا شاهد کاهش آمار مربوط به مشکلاتی از این دست در کشور باشیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن در مورد حضور ۳۰۰ آژانس مسافرتی در انجمن صنفی از میان ۱۴۰۰ آژانس فعال در این زمینه تصریح کرد: اذعان مسئولان سازمان میراث فرهنگی به این نکته فاجعه است زیرا مسئول صدور پروانه برای فعالیت آژانس‌ها سازمان میراث فرهنگی است و آنها باید با افزایش نظارت خود بر این حوزه٬ رفتارهای ناشایسته برخی را کنترل کنند./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد