رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

سرلشکر شهید خلبان حسین خلعتبری از رامسر تجلیل شد

سرلشکر شهید خلبان حسین خلعتبری از رامسر تجلیل شد

برگزاری همایش تجلیل از فرزانگان و مشاهیر مازندرانی در محمودآباد


پنجمین همایش بزرگ تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران با حضور مسئولان عالیرتبه استان و شهرستان‌های سراسر مازندران در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد.

ایلنا: پنجمین همایش بزرگ تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران با حضور مسئولان عالیرتبه استان و شهرستان‌های سراسر مازندران در مجتمع نفت محمودآباد برگزار شد.

به گزارش ایلنا ،در ابتدای این آیین با شکوه و خاطره‌انگیز مدیر بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران و دبیر همایش بیان کرد: یکبار دیگر توفیق میزبانی از نخبگان علم و معرفت نصیب ما شد تا بتوانیم با بضاعت ناچیز خود از مشاهیر و فرهیختگان مازندرانی که عمر گرانبهای خود را در راه اعتلای دانش و پیشرفت صرف کردند، تجلیل به عمل آوریم.

هرمز اردشیری تصریح کرد: بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران که فلسفه تشکیل آن شناسایی و معرفی بزرگان عرصه علم، فرهنگ، هنر، ورزش، حماسه و اجتماع و الگوسازی از آنها برای اقشار مختلف جامعه به ویژه نسل جوان بوده است این بار نیز تلاش کرده است تا با معرفی تعدادی از بزرگان عرصه علمی و فرهنگی مازندران گامی بلند در عرصه فرهنگی بردارد.

اردشیری همایش نخبگان را عصاره تلاش و فعالیت یک ساله همکاران این بنیاد دانست و گفت: سعی کردیم با مطالعه اسنادی و برقراری ارتباط با نهادها و ارگان‌های مرتبط، چهره‌های درخشان علمی، فرهنگی، ادبی، هنری و ورزشی تاثیرگذاررا شناسایی و به همگان معرفی کنیم.

مدیر بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران خاطرنشان کرد: بر این باوریم که در شرایط کنونی که از یکسو جوانان ما مورد بمباران همه‌جانبه تبلیغاتی شبکه‌های ماهواره‌ای وابسته به استکبار جهانی و صهیونیسم بین‌الملل قرار گرفته و هر روز عرفان‌های کاذب و دروغین ظهور و بروز پیدا می‌کند و جوانان ما را به خود جلب می‌کند و از سویی دانشمندان ما که به برکت انقلاب و در سایه تلاش، پشتکار، ایمان و خودباوری توانسته‌اند بلندترین قله‌های علمی جهان را فتح کنند، معرفی چهره‌های شاخص علم، ادب، اخلاق و عرفان و الگوسازی از آنان با الهام از فرهنگ اصیل و غنی ایرانی اسلامی که نقش موتور توسعه فرهنگ کشور را دارند، دارای اهمیت است.

وی اذعان کرد: در این راه همکاری سازمان‌ها و نهادها، همیاری اهالی علم، فرهنگ و هنر و همچنین ارشادات بزرگان و حمایت‌های مدیران، ما را بر پیمودن راهی که آغاز کردیم، دلگرم‌تر و مصمم‌تر می‌کند.

اردشیری در پایان از همکاری بی‌دریغ اعضای کمیته علمی همایش و مسئولان استان در اجرای هرچه بهتر این همایش تقدیر کرد.همچنین رئیس دانشگاه پیام نور مازندران نیز طی سخنانی برگزاری این همایش را در راستای اهداف بنیاد مشاهیر و مفاخر استان مبنی بر شناسایی، معرفی و تجلیل از این فرزانگان دانست.

در ادامه این مراسم طاهایی استاندار مازندران طی سخنانی گفت: برخاستگاه حوزه علم و فکر در این سامان وارث فضایل معرفتی انبیا و اولیا الهی می باشند.

سید علی اکبر طاهایی، استاندار مازندران با اشاره به این که مازندران همواره انسان های بزرگ و فرزانه ای را به تاریخ فکر و فرهنگ ایران ارزانی داشته است، یادآور شد: میراث متفکران و عالمان علمی و فرهنگی بایست به بهترین نحو مدون و به آیندگان منتقل گردد.

وی خلق نیکو را مهم ترین آموزه فرزانگان مازندرانی دانست و خاطرنشان ساخت: برخاستگان حوزه علم و فکر در این سامان وارث فضایل معرفتی انبیا و اولیا دینی می باشند.

طاهایی بخش مهمی از مسوولیت فرزانگان را انتقال فضیلت های معنوی به آیندگان دانست و خواستار اهتمام آنان در تحقق این مهم شد.

وی از فرزانگان، عالمان و مشاهیر مازندران خواست تا در کنار ایفای نقش فکری فرهنگی، مدیران و دستگاه های اجرایی مسوول را در احیا و حفظ و صیانت از حیات زیستی و طبیعی استان مدد رسانند.

نماینده عالی دولت در استان توجه به استعدادهای مازندران در دولت دکتر احمدی نژاد را بسیار برجسته خواند و اظهار داشت: برخورداری از نیروهای انسانی نخبه در همه زمان ها و عرصه ها نشانه غنا و ظرفیت والای این منابع در مازندران است.

طاهایی شهدا را فرزانگان واقعی تاریخ ایران دانست و ابراز نمود: جامعه ایران بایست به کسانی که برای پیوستن به قافله شهدا از هم سبقت می گرفتند اقتدا کند.

وی در بخش دیگر سخنان خود با توجه به قرار داشتن در دهه مبارکه فجر، یاد همه عالمان و مبارزان عرصه انقلاب شکوهمند اسلامی ایران را گرامی داشت و خاطرنشان ساخت: ما در عصری به سر می بریم که قرن امام خمینی (ره) نام گرفته است و در امتداد صدور اندیشه های تابناک ایشان امروز شاهدیم که موج بیداری اسلامی منطقه را فرا گرفته است.

وی امام خمینی را (ره) را امام خوبی ها و مهربانی ها دانست و یادآور شد: ایشان اتصال به پیام و آرمان پیامبر (ص) را احیا نمود.
صادقعلی موحدمنش تصریح کرد: اگر مروری به سال‌های گذشته داشته باشیم شاید بسیاری از جوانان، فرهیختگان، علما، دانشمندان و اقشار مختلف جامعه حتی 10 نفر از بزرگان و مفاخر مازندران را نمی‌شناختند ولی امروز خدا را شاکریم که با تلاش‌ها و کوشش‌های بزرگان، مسئولان، مدیران و فرزندان این استان، بنیادی شکل گرفته که پنجمین همایش تجلیل از فرزانگان و مشاهیر مازندران را با شکوهی وصف‌ناپذیر برگزار کرده است.

موحدمنش خاطرنشان کرد: تاکنون توانسته‌ایم بیش از 100 نفر از بزرگان مازندران را معرفی کنیم تا جوانان و همگان از وجودشان بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور مازندران از همگان خواست تا زمان برگزاری همایش ششم در سال آینده اطلاعات بزرگان استان چه در داخل و یا خارج از استان و کشور را به دبیرخانه بنیاد مشاهیر و مفاخر مازندران ارسال کنند تا بر اساس اطلاعات به دست آمده نخبگان گمنام مازندرانی شناسایی، معرفی و تجلیل شوند.

برگزیدگان پنجمین همایش بزرگ تجلیل از مشاهیر و فرزانگان مازندران به شرح زیر است.
استاد مرحوم حجت‌الاسلام شیخ علی ادبی از نکا
داریوش جاویدی از ساری
مهدی زارع از نور
رضا اوجانی از چالوس
اسرافیل شیرچی از بابل
سرلشکر شهید مسعود منفرد نیاکی از آمل
سرلشکر شهید خلبان حسین خلعتبری از رامسر
داود رشیدی از تهران (اهل بابل(
مفید گرجی از قائمشهر
مرحوم میربهادر قلی آریانژاد از چالوس
باقر لاریجانی از قم (اهل آمل(
اسماعیل منصوری لاریجانی از لاریجان آمل
بهداد سلیمی از قائمشهر
از مشاهیر و فرزانگان مازندرانی با لوح و هدایایی تقدیر شد.
پایان پیام
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد