رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام: دامپینگ عامل سقوط کیفیت است

ابوالفتح نیکنام:

دامپینگ عامل سقوط کیفیت است

نیکنام: دامپینگ عامل سقوط کیفیت است؛

کمیت گرایی آفت تولید محصولات کیفی

عضو کمیسیون صنیکنام: دامپینگ عامل سقوط کیفیت استنایع و معادن مجلس با انتقاد از اینکه ملاک ارزیابی مدیران کشور میزان کمیت است نه کیفیت گفت: دامپینگ یا همان ارزان فروشی محصولات صادراتی در حالی است که صادرات صنعت خودروی ایران بدون سوریه و عراق متوقف می‌شود.

ابوالفتح نیکنام در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت 

گفت: ایران زمانی در صادرات موفق است که محصولات داخلی مورد استفاده مردم با کیفیت و حداقل در معمولی ترین سطح استاندارد باشد.

نماینده مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: امکان جداسازی تولید صادراتی از تولید داخلی وجود ندارد و تولید باید یک‌پارچه به سمت صادرات حرکت کند.

اگر کشورهایی مثل عراق و سوریه را از لیست خریداران محصولان ایرانی حذف کنیم، ایران همین بازار فروشی را که به علت ارزان فروشی محصولات خود دارد، از دست می‌دهد

وی مدیریت کنونی کارخانجات تولیدی کشور را اسف‌ناک توصیف و تأکید کرد: زمانی که ملاک ارزیابی مدیران کشور میزان کمیت است نباید انتظار افزایش کیفیت را از تولیدکنندگان داخلی داشت.

این نماینده مردم در مجلس هشتم درباره افزایش صادرات خودرو به کشور عراق، گفت:‌ اگر کشورهایی مثل عراق و سوریه را از لیست خریداران محصولان ایرانی حذف کنیم، ایران همین بازار فروشی را که به علت ارزان فروشی محصولات خود دارد، از دست می‌دهد.

 

تولید وانت پیکان با توجیهات غیر اصولی ادامه دارد

وی برای نمونه تولید وانت پیکان‌ها را مثال زد و ادامه داد: در حالی که تولید این محصول ایران خودرو از تمام جهات غیر استاندارد اعلام شده است، ولی  تولید این محصول با توجیهات غیر کارشناسی ادامه پیدا کرد.

نیکنام با اشاره به اجرای قانون افزایش کیفی خودرو که به تصویب مجلس رسیده است، گفت: اجرای این قانون با وجود ضرورت آن به حاشیه رفته و گویا منفعت برخی افراد از جان ۱۰ها هزار انسان با اهمیت‌تر است.

 

صادرات شعری نچسب برای تولید ایران

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس هشتم صادرات را شعری نچسب برای تولید کشور خواند و افزود:در حالی کهمیزان صادرات خودروی سواری از کشورمان طی ۱۰ ماهه سال قبل، ۴۷ هزار و۷۸۹ دستگاه به ‏ارزش ۳۰۶ میلیون دلار بوده این میزان در مدت مشابه امسال به ۱۴هزار و ۶۸ دستگاه‏به ارزش ۷۲ میلیون دلار رسیده که نشان می‌دهد صادرات خودروی سواری از ایران به لحاظ تعداد ۷۰.۵۶ درصد، به لحاظ وزنی ۷۲.۹۶ درصد و به لحاظ ارزشی ۷۶.۵۰ درصد کاهش یافته ‏است./

پایان پیام

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد