رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ابوالفتح نیکنام رد صلاحیت شده است؟

ابوالفتح نیکنام رد صلاحیت شده است؟

براساس آمارها در مرحله بررسی صلاحیت‌ها برای انتخابات نهم مجلس شورای اسلامی در مقایسه با دوره‌های پیشین، عده بیشتری از داوطلبان نمایندگی مجلس توانسته‌اند از فیلتر شورای نگهبان عبور کنند و حائز صلاحیت برای نامزدی در انتخابات 12 اسفند شوند. گزارش‌های منتشرشده در روزهای اخیر حاکی از آن است که تعدادی از چهره‌های شاخص جریان اصولگرایی که سابقه نمایندگی مردم در 2 تا 5 دوره مجلس را داشته‌اند، نتوانستند برای انتخابات دوره نهم از فیلتر شورای نگهبان رد شوند.
در حالی‌که شورای نگهبان تا پایان روز 21 بهمن، نتیجه بررسی صلاحیت همه داوطلبان را به فرمانداری‌ها و داوطلبان نمایندگی اعلام کرده‌است، برخی از گزارش‌های منتشرشده حاکی از آن است که چند تن از نمایندگان فعلی مجلس که از قضا جزو چهره‌های شاخص طیف اصولگرایان در دوره‌های گذشته بوده‌اند از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شده‌اند. خبرگزاری مهر گزارش داد که محمدابراهیم نکونام، سید حاجی‌محمد موحد و فاطمه آجرلو که همگی از نمایندگان فعلی مجلس و اعضای فراکسیون اکثریت هستند، رد صلاحیت شدند. این خبرگزاری همچنین مدعی رد صلاحیت شهاب‌الدین صدر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی شد اما روابط عمومی جبهه بصیرت و بیداری اسلامی، رد صلاحیت شهاب‌الدین صدر را تکذیب کرد.براساس گزارش‌ها، منابع آگاه از رد صلاحیت حجت‌الاسلام محمدابراهیم نکونام، رئیس کمیسیون اصل نود و نماینده مردم گلپایگان در مجلس شورای اسلامی و حجت‌الاسلام سید حاجی‌محمد موحد، نماینده فعلی بهبهان و عضو کمیسیون اصل نود که از حوزه انتخاباتی کهگیلویه و بهمئی برای مجلس نهم کاندیدا شده‌است و همچنین فاطمه آجرلو، نماینده مردم کرج در دوره‌های هفتم و هشتم مجلس و عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات خبر دادند. حجت‌الاسلام محمدابراهیم نکونام، روز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها اعلام کرده بود به دلیل ناراحتی قلبی از کاندیداتوری این دوره مجلس انصراف داده‌است. همچنین برخی منابع آگاه از رد صلاحیت احمدی بیغش نماینده کنونی مجلس، حجت‌الاسلام سیدمحمود علوی عضو خبرگان رهبری، محمد شاهی عربلو نماینده سابق مجلس، حجت‌الاسلام امیری‌فر امام جماعت مسجد سلمان نهاد ریاست‌جمهوری، حجت‌الاسلام بهمن شریف‌زاده خبر داده‌اند.
در میان نمایندگان رد صلاحیت شده، موحد نماینده کنونی بهبهان پس از 20 سال نمایندگی مجلس جمهوری اسلامی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد. در حالی، سیدحاجی‌محمد موحد از سوی هیات نظارت استان کهگیلویه و بویراحمد و هیات نظارت مرکزی شورای نگهبان رد صلاحیت شد که عضو کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی است و سابقه پنج دوره نمایندگی را نیز در کارنامه خود دارد.نماینده فعلی بهبهان در مجلس هشتم که قبل از آن نیز سابقه چهار دوره نمایندگی در استان کهگیلویه و بویراحمد را دارد، بر اساس تبصره یک ماده 28 قانون انتخابات با عنوان عدم التزام عملی به دین اسلام و وفاداری به قانون اساسی، رد صلاحیت شده‌است. موحد در اوایل انقلاب، دادستان خوزستان و در برهه‌ای از زمان هم، دادستان استان فارس و کهگیلویه و بویراحمد بوده‌است.در شمال کشور نیز برخی منابع خبری گفته‌اند که علی کریمی، نماینده فعلی مردم بابل در مجلس شورای اسلامی و کاندیدای نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه بابل که از سوی هیات اجرایی شهرستان و نظارت استان تائید صلاحیت شده بود، از سوی شورای نگهبان رد صلاحیت شد. براساس این گزارش نامه رد صلاحیت کریمی به فرمانداری بابل ارسال شد اما علی کریمی رای‌زنی‌های گسترده خود را برای تایید صلاحیت آغاز کرده‌است. همچنین صلاحیت ابوالفتح نیکنام، نماینده فعلی مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی و نامزد نهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از این حوزه که توسط هیات نظارت استان رد شده بود، تاییدیه حضور در رقابت انتخابات مجلس نهم را نگرفت.
منابع خبری در حالی از رد صلاحیت شهاب‌الدین صدر، نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی خبر می‌دهند که این چهره شناخته شده اصولگرایان پس از قرار نگرفتن در فهرست سی نفره جبهه متحد اصولگرایان، جبهه بصیرت و بیداری را تشکیل داد.عضو روابط عمومی جبهه بصیرت و بیداری اسلامی تأکید کرد: خبر رد صلاحیت شهاب‌الدین صدر را تکذیب می‌کنیم و به خبرگزاری که این خبر کذب را منتشر کرده‌است، اخطار می‌دهیم.ونایی، عضو روابط عمومی جبهه بصیرت و بیداری اسلامی در گفت‌و‌گو با ایلنا، با بیان این‌که خبر رد صلاحیت شهاب‌الدین صدر دروغ است، خاطرنشان کرد: این اقدامات را جزو بداخلاقی‌های سیاسی می‌دانیم افزون بر این‌که به دنبال این خبر، در پی فرستادن تکذیبیه و اخطار به خبرگزاری خاطی هستیم. وی افزود: با توجه به این که در روز دوازدهم بهمن، صلاحیت آقای صدر از سوی شورای نگهبان تأیید شده‌است، تأییدیه صلاحیت ایشان را نیز به عنوان جوابیه روی سایت قرار می‌دهیم. از سوی دیگر رئیس جبهه مردمی اصلاحات از تأیید صلاحیت 99درصد از کاندیداهای این گروه اصلاح‌طلب در سطح کشور خبر داد و ابراز امیدواری کرد، سایر داوطلبان اصلاح‌طلب نیز در مهلت باقی مانده تأیید صلاحیت شوند.
گفتنی است روز 22 بهمن ماه، سخنگوی شورای نگهبان با بیان این‌که سه هزار و 400 نفر از کاندیداهای انتخابات مجلس شورای اسلامی تأیید صلاحیت شده‌اند، اعلام کرد که این رقم حدود 70 درصد ازثبت‌نام‌کنندگان را تشکیل می‌دهد.«عباسعلی کدخدایی» دراین باره گفت: اسامی نهایی افرادی که صلاحیت آنها از سوی شورای نگهبان مورد تأیید واقع شده بود، از طریق فرمانداری‌ها به آنها ابلاغ شد.وی عنوان کرد: داوطلبانی که صلاحیت‌شان در هیات مرکزی، هیات استانی و هیات اجرایی مورد تأیید واقع شده بود اما در مرحله شورای نگهبان، صلاحیت‌شان تأیید نشده بود، ظرف سه روز فرصت دارند شکایات خود را در تهران به شورای نگهبان و در استان‌ها به دفاتر نظارتی استان تحویل دهند.براساس قانون کاندیداهای رد صلاحیت شده به استناد تبصره ماده واحده مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام و تبصره ماده آیین نامه اجرایی، می‌توانند حداکثر ظرف مدت سه روز از تاریخ ابلاغ فرماندار یا بخشدار حوزه انتخابیه، شکایت خود را به همراه مدارک و مستندات مربوط، از ساعت الی در تهران به نشانی: میدان فردوسی، خیابان شهید سپهبد قرنی، بالاتر از چهارراه آیت‌الله طالقانی، خیابان برادران شهید شاداب، روبروی هتل قدس، مرکز اخذ شکایات و یا در استان‌‌ها به دفاتر نظارت و بازرسی بر انتخابات، تحویل داده و رسید دریافت نمایند.
روزنامه ابتکار
نسخه شماره 2252 - 1390/11/24 - دوشنبه 24 بهمن ماه 1390- 20 ربیع الاول 1433 - 13 فوریه 2012
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد