رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مازندران، کردستان عراق و رامسر

خبرگزاری فارس: اراده طالبانی و بارزانی بر آبادانی عراق استوار است
مازندران، کردستان عراق و رامسر
استاندار مازندران پس از سفر به سلیمانیه
اراده طالبانی و بارزانی بر آبادانی عراق استوار است

خبرگزاری فارس: استاندار مازندران گفت: اراده جلال طالبانی و مسعود بارزانی بر عمران و آبادانی عراق استوار است.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی و صنایع و معادن مازندران، سید علی‌اکبر طاهایی در پایان سفر چهار روزه خود به همراه هیئت تجاری اقتصادی استان به سلیمانیه بیان داشت: جلال طالبانی و مسعود بارزانی پشتوانه محکمی برای توسعه و آبادانی این مرز و بوم هستند.


استاندار مازندران با بیان این گام‌های بزرگی پس از انقلاب برای آبادان ایران برداشته شد، افزود: در زمینه دانش هسته‌ای به نانو و سلول‌های بنیادی به موفقیت‌های بسیار خوبی دست یافتیم.


طاهایی با بیان اینکه مازندران و سه استان شمالی کشور از جایگاه ویژه‌ای در ایران اسلامی برخوردارند، گفت: به طور نمونه 90 درصد برنج کشور در سه استان شمالی کشور تولید می‌شود و در زمینه تولید گل‌های زینتی و ماهی به ویژه ماهیان خاویاری، گندم هر سه استان مازندران به گیلان و گلستان جایگاه ویژه ای در کشور دارند


استاندار مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سه استان شمالی امیدواریم زمینه‌های فعالیت و توسعه روابط با اقلیم کردستان شرق بیشتر شود.


 


* مازندران کریدور شمال و جنوب ایران است


استاندار مازندران اعلام کرد: مازندران کریدور شمال و جنوب ایران است.


سید علی‌اکبر طاهایی همچنین در جمع صادرکنندگان سلیمانیه گفت: مازندران از طریق دریای خزر با کشورهای CIS و شوروی سابق ارتباط داشته و از طریق دریا به ولگا در روسیه و از آنجا به دریای خزر متصل است.


وی ابراز داشت: وجود سه بندر فعال در مازندران سبب شده تا این استان به عنوان کریدور ارتباط شمال و جنوب ایران به حساب آید.


طاهایی با بیان اینکه بخش مرکزی مازندران به راه آهن ایران متصل است، خاطرنشان کرد: سه فرودگاه رسمی مسافر بری در شهرهای ساری، نوشهر و رامسر مازندران فعال هست و در هفته بیشتر از یک‌صد پرواز داخلی و خارجی انجام می‌شود که 72 پرواز آن در فرودگاه بین‌المللی ساری انجام می‌شود.


این مسئول عنوان کرد: در فرودگاه بین المللی ساری دو پرواز در هفته به مقصد بغداد صورت می‌گیرد که می‌تواند زمینه‌های ارتباط بازرگانان مازندران و سلیمانیه را با توجه به نبود پرواز مستقیم ساری سلیمانیه فراهم کند.


طاهایی مازندران را یکی از قطب‌های مهم کشاورزی جمهوری اسلامی ایران با بیش از 500 هزار هکتار اراضی جلگه‌ای و حاصلخیز معرفی کرد و گفت: در این عرصه‌های حاصلخیز مازندران نزدیک به 50 درصد برنج و 90 درصد کیوی کشور تولید می‌شود.


وی تولید انواع ماهی و آبزی را از دیگر تولیدات استان مازندران نام برد و افزود: این استان تولیدکننده نخست صنعت طیور، مرغ و جوجه یک روزه در کشور است و آمادگی دارد صنایع مرغ، برنج، جنگل، منابع طبیعی و تولیدات آبزی و شیلات تجربیاتش را در اختیارش قرار دهد.


طاهایی از مازندران به عنوان یک انسان صنعتی با استقرار نیروگاه شهید سلیمی نکا با تولید بیش از 2 هزار مگاوات برق نام برد و گفت: پیش از سفر به سلیمانیه یکی از سرمایه‌گذاران مازندرانی آمادگی خود را با احداث نیروگاه برق در سلیمانیه اعلام کرد.


استاندار مازندران وجود کارخانجات سیمان با تولید روزانه 8 هزار تن را از دیگر واحدهای تولیدی صنعتی مازندران عنوان کرد و گفت: مازندران یکی از قطب‌های تولید ماهی گرم آبی (کپور)، سردآبی (قزل آلا) و گوشت خاویار در کشور است.


وی با اشاره به اینکه مازندران یک استان دانشگاهی است، اذعان داشت: بیش از 45 دانشگاه و مرکز دانشگاهی با 230 دانشجو هم‌اکنون در مازندران فعال بوده که بیش از 70 درصد این دانشگاه‌ها خصوصی و غیردولتی است.


طاهایی متذکر شد: مازندران همچنین در زمینه تولید قطعات یدکی خودرو از قابلیت‌های ویژه‌ای برخوردار است و رتبه چهارم کشور را در این باره داراست.


انتهای پیام/ن

نظرات 1 + ارسال نظر
هانیه سه‌شنبه 27 دی‌ماه سال 1390 ساعت 00:16

با سلام و خسته نباشید.
ضمن تشکر از زحمات شما، لطفاً از این پس در متن خبرها به دستورات نگارشی توجه بیشتری مبذول دارید. بسیاری از جملات این خبر ناواضح بود و فعل و فاعل در آنها مجهول بودند.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد