رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ثبت نام 18 نفر از حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس آباد

ثبت نام 18 نفر از حوزه انتخابیه رامسر، تنکابن و عباس آباد

146 نفر داوطلب نمایندگی مجلس نهم از مازندران شدند

ساری - معاون سیاسی - امنیتی استانداری مازندران گفت: با پایان مهلت ثبت نام درساعت 17 روز جمعه 146 نفر برای نمایندگی مجلس نهم از این استان داوطلب شدند و ثبت نام کردند.

به گزارش ایرنا روابط عمومی استانداری مازندران روز شنبه به نقل از 'هادی ابراهیمی' همچنین اعلام کرد : از مجموع ثبت نام شدگان در 9 حوزه انتخابیه اصلی استان، 143 نفر مرد و مابقی زن هستند.

وی اظهارداشت: بر همین اساس در حوزه های انتخابیه آمل 14 نفر، بابل 18 نفر، بابلسر پنج نفر، نور 9 نفر، تنکابن 18 نفر، بهشهر11 نفر، نوشهر16 نفر، ساری 25 نفر و قائم شهر 30 نفر داوطلب نمایندگی در مجلس نهم هستند.

وی افزود: از بین ثبت نام شدگان 110 نفر دارای تحصیلات فوق لیسانس و 36 نفر دارای مدرک تحصیلی دکتری هستند.

رییس ستاد انتخابات مازندران گفت: مسن ترین فرد داوطلب نمایندگی در مجلس نهم از ثبت نام کنندگان در این استان 74ساله و جوان ترین آنها30 سال است.

ابراهیمی با اشاره به اینکه کار بررسی صلاحیت داوطلبان طبق قانون انتخابات از دهم تا 19 دیماه صورت خواهد گرفت ، گفت: هیات اجرایی حوزه های مرکزی بر اساس ماده 51 قانون انتخابات اسامی رد صلاحیت شدگان را در روز 21 دی اعلام می کنند و این افراد از 21 تا 24 دی مهلت دارند شکایت خود را تسلیم هیات نظارت کنند.

وی افزود: رسیدگی به شکایت داوطلبان رد صلاحیت شده توسط هیات نظارت استان پس از کسب نظر هیات مرکزی نظارت و اعلام به فرماندار مرکز حوزه مربوطه، به استناد ماده 52 قانون انتخابات از 25 دی تا اول بهمن خواهدبود.

وی گفت: در صورتی که برخی داوطلبان، مجددا رد صلاحیت شوند، می توانند به استناد تبصره سه ماده 52 قانون انتخابات ، شکایت خویش را به شورای نگهبان ارسال نمایند و این شورا نظر نهایی خود را از تاریخ 2/11/90 تا 21/11/90 به وزارت کشور اعلام می کند.

معاون سیاسی - امنیتی استاندار مازندران گفت: دوم اسفندماه اعلام قطعی اسامی نامزدها توسط وزارت کشور به حوزه های انتخابیه خواهد بود و نامزدهای انتخابات نهمین دوره مجلس شورای اسلامی می توانند تبلیغات خود را از 4/12/90 آغاز و تا ساعت 24 روز 10/12/90 به پایان برسانند.

مازندران در مجموع از 12نماینده در مجلس شورای اسلامی برخوردار است.ک/1

2501/402/506

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد