رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رئیس اوقاف رامسر:موقوفه‌‌های بلاتکلیف رامسر تعیین وضعیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: موقوفه‌‌های بلاتکلیف رامسر تعیین وضعیت می‌شوند
رئیس اوقاف رامسر:
موقوفه‌‌های بلاتکلیف رامسر تعیین وضعیت می‌شوند

نسخه چاپیارسال به دوستان
رئیس اوقاف رامسر:موقوفه‌‌های بلاتکلیف رامسر تعیین وضعیت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس اوقاف و امور خیریه رامسر گفت: در شهرستان رامسر از قبل از انقلاب موقوفاتی وجود دارد که وضعیت آنها مبهم بوده و موقوفه بودن آنها سینه به سینه نقل شده است اما اسناد و مدارک موقوفه بودن آنها وجود ندارد که این امر توسط اداره اوقاف و امور خیریه رامسر در حال پیگیری است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت الاسلام حسین قبادی صبح امروز در نخستین جلسه هم‌اندیشی که به مناسبت هفته وقف در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، مجموع پلاک‌های ثبتی اوقافی شهرستان رامسر را 337 پلاک و تعداد بقاع را 63 بقعه و تعداد مساجد را 108 باب اعلام کرد.


وی اظهار داشت: استان مازندران در زمینه داشتن بقاع در سطح کشور مقام دوم را دارد و در این زمینه از استان‌های شاخص کشور محسوب می‌شود.


این مسئول گفت: در 9 ماهه نخست سال جاری  درآمد موقوفات متصرفی در شهرستان رامسر به 28 میلیون تومان رسید که از نرخ رشد خوبی نسبت به سنوات گذشته برخوردار بوده است.


قبادی اضافه کرد: در شهرستان رامسر از قبل از انقلاب موقوفاتی وجود دارد که وضعیت آنها مبهم بوده و سند شفاهی موقوفه بودن آنها سینه به سینه نقل شده است اما اسناد و مدارک موقوفه بودن آنها وجود ندارد که این امر توسط اداره اوقاف و امور خیریه رامسر در حال پیگیری است.


این مسئول در ادامه با بیان اینکه در شهرستان رامسر روند رو به رشدی را در بخش احیای موقوفات تا به این لحظه داشته‌ایم، اذعان داشت: وقف یکی از مسایل مهم در شرع و دین ما بوده و ترویج فرهنگ وقف در راستای حل مشکلات شهرستان بیش از پیش باید رواج داده شود و مردم باید به سمتی هدایت شوند که موقوفه‌های خود را بر اساس نیاز جامعه امروزی وقف کنند و در واقع نیت واقف طوری صورت گیرد که متناسب با نیازهای جامعه امروز باشد.


رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان رامسر با تشریح برنامه‌های هفته وقف در شهرستان رامسر گفت: دیدار با فرماندار و امام جمعه، نواختن زنگ وقف در یکی از مدارس موقوفی شهرستان، برپایی نمایشگاه تخصصی وقف، احسان ماندگار در حیاط آستان مقدس آقا پلاسید، کلنگ‌زنی تعدادی از پروژه‌ها و امامزاده ها، برگزاری محفل انس با قرآن، برگزاری مراسم ویژه شهادت آقا امام رضا (ع) و بازگشایی پارچه‌های سیاه از سطح امامزاده ها و مساجد به‌صورت نمادین بعد از اتمام ماه صفر و همایش وقف، احسان ماندگار و تقدیر از واقفان و غبارروبی گلزار شهدا از جمله برنامه‌های هفته وقف در شهرستان رامسر است.


در ادامه حجت الاسلام غلامحسن تسخیری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه رامسر نیز گفت: با توجه به اینکه یکی از برنامه‌های مهم در محوریت اوقاف و امور خیریه، زنده‌نگه داشتن اماکن مقدس و متبرکه است اما در شهرستان رامسر درب بسیاری از مساجد و امامزاده‌ها بسته است و حتی در بیشتر این مساجد اذان هم پخش نمی‌شود.


انتهای پیام/خ۲۰/چ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد