رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسر نفتی شد

 

رامسر نفتی شد

مدیرعامل شرکت نفت خزر:

به گزارش ایرنا، 'علی اصولی' عصر روز دوشنبه در مراسم احداث مجموعه صنعتی نفت و گاز سردار جنگل افزود: مهندسان و متخصصان صنعت نفت با عزم و اراده خود، افتخاری دیگر در شمال کشور را به ارمغان آوردند.

وی اظهار داشت: کشف این میدان گازی پس از انجام مطالعات و ساخت سکوهای شناور ، پایگاه های پشتیبانی، انبارهای لوله و محل فرود بالگرد انجام گرفت.

مدیر عامل شرکت نفت خزر ادامه داد: انجام مطالعات ساخت این میدان گازی از سال 1380 آغاز و در نتیجه آن 46 ساختار کوچک و بزرگ در دریای خزر شناسایی شد.

وی خاطرنشان ساخت: ساختارهای شناسایی شده در اعماق 500 تا 800 متری و یافتن حلقه های مفقوده آن نیازمند حفاری های اکتشافی بود.

اصولی بیان کرد: پروژه های ساخت سکوی نیمه شناور امیرکبیر، شناورهای 16 هزار اسب بخار و کاسپین های 1، 2 و 3 مقدمه انجام این حفاری های اکتشافی بود.

وی با بیان اینکه ساخت حوضچه و تأسیسات پشتیبانی برای انجام عملیات حفاری های اکتشافی از 1380 تا سال 1388 انجام شد، تصریح کرد: طی دو سال گذشته، عملیات اکتشافی با همه محدودیت ها ادامه یافت و این میدان گازی در شرایطی که همه امیدها به یأس تبدیل شده بود، کشف شد.

مدیر عامل شرکت نفت خزر با اشاره به انتخاب رودسر به عنوان یکی از محل های استقرار سایت پشتیبانی میدان گازی سردار جنگل بر اساس مطالعات مکان یابی، افزود: پس از انجام دو سال کار مطالعاتی گسترده، محدوده جغرافیایی رامسر تا آستارا در استان گیلان مورد بررسی قرار گرفت.

وی خاطرنشان ساخت: این منطقه از نظر گسل ها، میزان زلزله خیزی ، وجود خطوط انتقال نفت و گاز ، نوسانات سطح آب دریای خزر در 156 سال اخیر و بسیاری از مؤلفه های مهم دیگر مورد بررسی قرار گرفت.

اصولی نزدیکی به حوزه میدان نفتی سردار جنگل، دوری از خطوط انتقال، مرزها و تاسیسات زیربنایی، نزدیکی به امکاناتی برای ساخت موج شکن، فرودگاه و راه آهن را از جمله عوامل انتخاب رودسر به عنوان محلی برای ساخت سایت پشتیبانی میدان سردار جنگل عنوان کرد.

وی اضافه کرد: انتخاب این منطقه بر اساس مطالعات علمی و با نگاه فرامنطقه ای صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، احداث مجموعه صنعتی نفت و گاز سردار جنگل روز دوشنبه با حضور 'رستم قاسمی' وزیر نفت در رودسر استان گیلان آغاز شد.

برای احداث این مجموعه پشتیبانی نفت و گاز زمینی به مساحت 300 هکتار در منطقه ساحلی رودسر در منتهی الیه شرق گیلان در نظر گرفته شده و با راه اندازی آن برای 50 تا 100 هزار نفر در استان‌های شمالی شغل ایجاد می شود.

حجم گاز این مخزن بیش از 50 تریلیون فوت مکعب یعنی بیش از 10 برابر میدان شاه‌دنیز در جمهوری آذربایجان می باشد این درحالیست که پیش از این، سهم ایران در دریای خزر 11تریلیون فوت مکعب گاز اعلام شده بود.

گاز تولیدی این مخزن علاوه بر مصرف داخلی، زمینه صادرات گاز از این منطقه جدید و دیگر میدان‌های در حال برداشت را به ترکیه و اروپا فراهم می کند.

براساس پیش بینی ها، این میدان تازه کشف شده حدود هشت میلیارد بشکه ذخایر نفتی دارد. ک/2

7292/695/508

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر 30756953

میدان گازی سردارجنگل نقطه آغاز حرکت صنعت نفت ایران در مسیر توسعه است

رشت - مدیرعامل شرکت نفت خزر گفت: کشف میدان گازی سردار جنگل ، نقطه آغاز حرکت صنعت نفت ایران در مسیر توسعه و تولید است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد