رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

جنگل صفارود رامسر و علوم و فنون جنگل داری

 

جنگل صفارود رامسر و علوم و فنون جنگل داری

 

' کاظم نصرتی نصرآبادی ' روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برنامه سازمان جنگل‌های ایران برای آموزش کارشناسان کشورهای کم ‌جنگل (LFCC) افزود : اینکه کارشناسان ما به کارشناسان کشورهای کم‌ جنگل آموزش دهند ، امری مطلوب است و از عهده آنان بر می‌آیند ، ولی نباید باعث پنهان ماندن عقب‌ماندگی‌های ما شود.

وی اظهار داشت : تجارب آموزشی و اجرایی ما از کشورهای توسعه نیافته بیشتر است ، ولی در مقیاس جهانی چه در دانشگاه‌ها و چه در بخش اجرا ، گرفتار روش‌های قدیمی هستیم.

نصرتی نصرآبادی با اشاره به سابقه 250 ساله کشورهای اروپایی در علوم جنگل ، یادآور شد : سابقه ما در این بخش حدود 50 سال است ، بنا بر این لازم است ضمن آموزش به کشورهای عقب‌تر از خود ، از دیگران نیز چیزهایی بیاموزیم.

وی افزود : دانشگاه‌های ما با وجود محاسنی که دارند ، روند آموزشی خود را متناسب با تغییرات دنیای علم عوض نمی‌کنند و سال‌هاست که یک روند ثابت در علوم جنگل تدریس می‌شود.

عضو جامعه جنگل‌بانی ایران گفت : آموزش‌های ضمن خدمت به صورتی درآمده است که هر کس قرار است در ادارات گروه و پایه بگیرد به دوره‌های ضمن خدمت می‌رود که نتیجه آن چندان ثمربخش نیست ، در حالی که هدف از چنین دوره‌هایی آشنایی با تازه‌های علوم جنگل است.

وی افزود : ما مناطقی داریم که اغلب برای نشان دادن موفقیت در عملکرد خود آنها را نشان می‌دهیم که جنگل مرغوب ' صفارود ' در رامسر از آن جمله است ، در حالی که توسعه واقعی هنگامی صورت می‌گیرد که جایگاه واقعی جنگل در بین مسوولان و سیاست‌ گذاران روشن باشد.

این کارشناس تاکید کرد : اگر می‌خواهیم به دیگران آموزش دهیم و توان فنی خود را به کشورهای کم‌ جنگل دنیا منتقل کنیم ، باید مرد عمل باشیم و خودمان به توصیه‌های علمی مربوط به حفظ منابع طبیعی عمل کنیم و به عنوان مثال طرح‌های جنگل‌داری و تجدید نظر در آنها را چند ده سال به یک شکل ثابت انجام ندهیم.

ایران 9/14 میلیون هکتار جنگل دارد و سرانه جنگل در آن دو هزار مترمربع است ، در حالی که سرانه جهانی جنگل هشت هزار متر مربع است.ک/3

عضو جامعه جنگلبانی ایرا ن:

آموزش و اجرای علوم و فنون جنگل در ایران به روز نیست

نوشهر - عضو جامعه جنگلبانی ایران گفت : آموزش و اجرای علوم و فنون جنگل در ایران به روز نیست و سال‌های طولانی بدون تغییر مانده است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد