رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مرکز تحقیقات زیست محیطی غرب استان از نور تا رامسر

خبرگزاری فارس: استقلال محیط زیست نوشهر در آینده‌ای نزدیک
مرکز تحقیقات زیست محیطی غرب استان از نور تا رامسر
رئیس حفاظت محیط زیست چالوس و نوشهر خبر داد:
استقلال محیط زیست نوشهر در آینده‌ای نزدیک

خبرگزاری فارس: خبرگزاری فارس: رئیس محیط زیست چالوس و نوشهر از استقلال مدیریت محیط زیست شهرستان نوشهر در به زودی خبر داد.


علی اصغر حسین عموئی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نوشهر اظهار داشت: اداره حفاظت از محیط زیست چالوس و نوشهر به صورت یکپارچه در شهرستان چالوس واقع است که استقلال اداره نوشهر از مصوبات سفر سوم رئیس جمهوری به استان مازندران بوده است.


وی اظهار داشت: با حضور مدیرکل محیط زیست استان مکان مورد نظر برای استقرار این اداره مورد بازدید قرار گرفت و با تایید ایشان به زودی این اداره در نوشهر آغاز به‌کار می‌کند.


عموئی ادامه داد: این اداره در ابتدا 9 ردیف اداری خواهد داشت و مناطق حوزه استحفاظی فرمانداری نوشهر شامل یک محیط بانی در صلاح‌الدین کلا، چهار محیط بانی در کجور، دو سر محیط بانی در منطقه کجور را پوشش می‌دهد.


وی در ادامه با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات زیست محیطی غرب استان از نور تا رامسر در چالوس استقرار دارد، تصریح کرد: بررسی تمام آلایند‌ه‌‌ها، کارخانه‌ها، کشتارگاه‌ها، بیمارستان‌ها و نمونه‌برداری از تمامی رودخانه‌ها از منشاء تا مصب رودخانه به عهده کارشناسان این مرکز است.


رئیس حفاظت از محیط زیست چالوس و نوشهر خاطرنشان کرد: در این مرکز هر ماه نمونه‌برداری‌های لازم انجام می‌گیرد و نتایج به مرکز استان ارسال می‌شود.


وی در بخش دیگری از این گفت‌و‌گو به دو توقف عملیات در کارخانه‌های این دو شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: کارخانه شن و ماسه سازمان همیاری‌ها و شهرداری‌های استان که در دشت نظیر بخش کجور مستقر بود غیر قانونی بوده و مجوز استقرار نداشته است و با توجه به آلودگی‌های بالای این کارخانه یا حکم قضایی توقف عملیات آن گرفته شد و پلمب شد.


عموئی اذعان داشت: همچنین شرکت تولید آسفالت کوهین نوشهر و دانه بندی شن و ماسه به دلیل اتمام محور و آلودگی بالا حکم توقف عملیات برای آنها صادر شد.


انتهای پیام/خ20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد