رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آشنایی در رامسر و سرقت در چالوس!!!

خبرگزاری فارس: ۴ زورگیر خشن صاحب ویلا را غارت کردند
آشنایی در رامسر و سرقت در چالوس!!!
سرقت در چالوس دستگیری در تهران؛
۴ زورگیر خشن صاحب ویلا را غارت کردند

خبرگزاری فارس: ۴ سارق زورگیری که با ورود به یک خانه ویلایی در چالوس اموال صاحب‌خانه را سرقت کرده و او را زخمی کرده بودند در تهران دستگیر شدند.


به گزارش خبرنگار حوادث فارس،‌ در پی وصول پرونده نیابت به دادسرای امور جنایی تهران درباره سرقت به عنف از یکی از ویلاهای شمال کشور واقع در چالوس، با دستور مستقیم سرپرست دادسرای امور جنایی تهران موضوع جهت رسیدگی تخصصی جهت شناسایی و دستگیری متهمان در دستور کار تیم ویژه‌ای از کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



با تشکیل پرونده مقدماتی، کارآگاهان پلیس آگاهی چالوس در تحقیقات خود از محل سرقت و ضمن تحقیق از همسایگان مالباخته اطلاع پیدا کردند که یکی از همسایگان، همزمان با خروج سارقان از داخل ویلا متوجه خروج چهار جوان از ویلا شده که با توجه به عجله و شتاب فراوان این افراد جهت سوار شدن به یک دستگاه پراید شخصی، به حرکات آنها مشکوک و به همین علت اقدام به برداشتن شماره پلاک خودرو پراید متعلق به این چهار جوان کرده است.



با به دست آمدن شماره پلاک متعلق به پراید این چهار سارق، کارآگاهان با شناسایی هویت مالک خودرو اطلاع پیدا کردند که خودرو متعلق به شخصی است که در تهران سکونت دارد؛ بلافاصله هماهنگی های قضایی لازم انجام و پرونده جهت رسیدگی به دادسرای جنایی تهران ارسال که به علت حساسیت موضوع، با دستور مستقیم سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، پرونده در اختیار پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.



اطلاعات موجود در پرونده حکایت از آن داشت که متهمان در زمان ارتکاب سرقت و با استفاده از سلاح سرد، مالباخته را از


سه ناحیه شکم، دست و پا مورد اصابت چاقو قرار داده و پس از آن نیز وی و همسرش را با دست و پای بسته شده در داخل یکی از اتاق های داخل ویلا محبوس و پس از سرقت تمامی اموال باارزش داخل ویلا از قبیل طلا و جواهرات، وجوه نقد، چندین دستگاه رایانه شخصی به سرعت از محل متواری شده اند و مالباخته نیز با تلاش همسرش و با کمک همسایگان نجات پیدا کرده و به بیمارستان انتقال پیدا کرده است.



با آغاز تحقیقات کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی، مالباخته در اظهارات خود به کارآگاهان گفت: در روز ۳۰ مهر به همراه همسرم، برای گردش به کنار سواحل دریا در شهرستان رامسر رفته بودیم که در آنجا به صورت کاملاً اتفاقی با چهار جوان که به نظر ورزشکار نیز به نظر می رسیدند، به بهانه عکس گرفتن و کشیدن قلیان آشنا شده و ساعتی را با یکدیگر گذراندیم؛ در طول مدتی که با این چهار جوان بودیم رابطه بسیار دوستانه‌ای میان من و آنها ایجاد شد و من نیز که به آنها اعتماد پیدا کرده بودم، از آنها برای صرف شام در ویلای شخصی‌ام در چالوس دعوت کردم.



وی مدعی شد: در طول زمانیکه در حال خوردن شام بودیم، درباره کار و فعالیت‌های اقتصادی‌ام با آنها صحبت کردم و پس از خوردن شام از آنها درخواست کردم تا در صورتیکه مکانی را برای گذراندن شب در نظر نگرفته‌اند، آن شب را به عنوان میهمان در خانه ما بگذرانند! و پس از آن، به همراه همسرم یکی از اتاق های طبقه پایین را برای استراحت آنها در نظر گرفتیم و خودمان نیز به طبقه بالای ساختمان رفتیم.



مالباخته درباره زمان سرقت و نحوه مجروح شدن خود نیز به کارآگاهان گفت: در حدود ساعت ۵ بامداد بود که ناگهان این چهار جوان قوی هیکل و تنومند با ورود به اتاق محل استراحت من و همسرم در طبقه بالا قصد داشتند تا دست و پا و دهان هر دو نفر ما را ببندند که من در مقابل آنها مقاومت کردم تا مانع از این کار آنها بشوم که ناگهان با استفاده از چاقوهایی که همراه خود داشتند چندین ضربه چاقو به سه ناحیه از بدن من وارد و در حالیکه خون شدیدی از من می رفت، من و همسرم را با طناب بسته و پس از سرقت تمامی اموال باارزش داخل ویلا، در حدود ساعت ۶ از ساختمان خارج شدند.



وی افزود: پس از رفتن آنها بود که همسرم با تلاش فراوان توانست تا دست و پای خود را آزاد و بلافاصله با کمک همسایگان مرا به بیمارستان منتقل کردند.



کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بهره گیری از اطلاعات داخل پرونده، ضمن شناسایی محل سکونت مالک خودرو و در تحقیقات خود اطلاع پیدا کردند که خودرو متعلق به خانم جوانی است که چندی پیش خودرو خود را به صورت قولنامه ای به فرد دیگری فروخته است و هیچگونه آدرس و نشانی مشخص از خریدار ماشین ندارد.



در ادامه تحقیقات و همزمان با اعلام دستور توقیف خودرو به همراه سرنشینان آن به همه مراکز انتظامی به ویژه گشت ویژه پلیس آگاهی، کارآگاهان با توجه به شیوه و شگرد سارقان در نحوه استفاده از سلاح سرد و خشونت بسیار بالای بکار رفته در زمان سرقت اطمینان پیدا کردند که سارقان از مجرمان سابقه داری هستند که به احتمال بسیار زیاد دارای سابقه دستگیری از سوی پلیس هستند.



با توجه به این موضوع با مراجعه به بانک اطلاعات مجرمان سابقه دار و با بهره گیری از تصاویر بدست آمده از چهره نگاری انجام شده موفق به شناسایی یکی از مجرمان سابقه دار در زمینه شرارات و نزاع های دسته جمعی به نام مهدی 20 ساله شدند که دارای سوابق متعدد دستگیری در زمینه شرارت و درگیری و نزاع های دسته جمعی است.



همزمان با شناسایی مهدی، کارآگاهان پایگاه دوم پلیس آگاهی ضمن شناسایی مخفیگاه متهم در منطقه ماهدشت کرج، با بهره گیری از اطلاعات موجود در سوابق این متهم موفق به شناسایی تعداد دیگری از دوستان مهدی شدند که همانند وی، دارای سوابق متعدد در زمینه شرارات و نزاع های دسته جمعی بودند؛ از جمله این افراد شناسایی شده، برادر بزرگتر مهدی به نام


رسول 23 ساله بود که مالباخته و همسرش به محض مشاهده تصاویر این دو برادر آنها را به عنوان دو نفر از سارقان مورد شناسایی قرار دادند.



همزمان با قطعی شدن نقش و مشارکت این دو برادر در سرقت به عنف از داخل ویلا، کارآگاهان پایگاه دوم در ادامه تحقیقات پلیسی هر دو متهم را تحت مراقبت‌های خود قرار داده تا نهایتاً یکی از این برادران را سوار بر خودرو پراید تحت تعقیب پلیس، به همراه فرد دیگری به نام حسین 28 ساله در ساعت ۲۰ روز ۵ آبان در منطقه ستارخان دستگیر و به پایگاه دوم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل کردند.



همزمان با انتقال متهمان به پایگاه دوم پلیس آگاهی، از مالباخته جهت شناسایی هر دو متهم دعوت شد و بلافاصله هر دو متهم توسط مالباخته مورد شناسایی قرار گرفتند و آنها نیز به ناچار لب به اعتراف گشوده و علاوه بر اعتراف صریح به سرقت به عنف از داخل ویلا و استفاده از سلاح سرد و مجروح کردن مالباخته با ضربات متعدد چاقو، در اعترافات اولیه خود چهارمین عضو گروه خود به نام نادر 22 ساله را نیز معرفی کردند.



با شناسایی آخرین عضو این گروه از سارقان خشن و قبل از هرگونه اقدام مهدی و نادر برای فرار، با بهره یگری از اطلاعات به دست آمده در طول اقدامات و تحقیقات پلیسی خود، موفق به شناسایی مخفیگاه هر دو متهم و دستگیری آنها در روز ۷ آبان شده و در بازرسی از مخفیگاه هر چهار متهم موفق به کشف تمامی اموال به سرقت رفته از ویلای جاده چالوس شدند.



سرهنگ عباسعلی محمدیان، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ، گفت: با دستگیری هر چهار متهم پرونده و شناسایی متهمان و همچنین اعترافات صریح انجام شده درباره سرقت به عنف و استفاده از سلاح سرد و تهدید جانی مالباخته و همسرش و با توجه به احتمال ارتکاب دیگر جرایم مشابه در محدوده شهرهای شمالی کشور، به دستور امیر آبادی، سرپرست دادسرای امور جنایی تهران، پرونده به همراه متهمان در اختیار پلیس آگاهی چالوس قرار گرفته است.


انتهای پیام/

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد