رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تروماهای رامسر به کجا می روند؟

خبرگزاری فارس: 50 درصد بیماران بیمارستان شهید بهشتی بابل ترومایی هستند

تروماهای رامسر به کجا می روند؟

رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل:
50 درصد بیماران بیمارستان شهید بهشتی بابل ترومایی هستند

خبرگزاری فارس: رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل گفت: 50 درصد بیماران ارجاعی به بیمارستان شهید بهشتی بابل بیماران ترومایی هستند.

خبرگزاری فارس: 50 درصد بیماران بیمارستان شهید بهشتی بابل ترومایی هستند

محمد خاکزاد در حاشیه برگزاری همایش ملی اورژانس جراحی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بابل اظهار داشت: تروما یکی از عوامل شایع مرگ و میر بوده و سومین عامل مرگ در بین افراد یک تا 44 سال است.


وی افزود: شایع‌ترین علت تروما تصادفات با وسایل نقلیه موتوری است که 72 درصد به علت ضربه به سر و صورت دچار آسیب می‌شوند.


خاکزاد بیان داشت: دانشگاه علوم پزشکی بابل اگرچه در یک شهر قرار دارد ولی پذیرش بیماران ترومای غرب استان، آمل، رامسر، تنکابن و حتی گرگان را بر عهده دارد و وجود چنین همایشی برای آشنا شدن پزشکان با تروما و اداره کردن بیماران ضروری است.


رئیس بیمارستان شهید بهشتی بابل اظهارداشت: 50 درصد بیماران مراجعه کننده به بیمارستان شهید بهشتی بابل ترومایی بوده و به غیر از دو بخش قلب و داخلی سایر بخش‌های بیمارستان شهید بهشتی بابل آماده پذیرش بیماران ترومایی هستند.


وی با اشاره به اینکه بیمارستان شهید بهشتی، بیمارستان آموزشی است، تصریح کرد: تعدادی از پزشکان از بعد ازظهر تا ساعت یک بامداد مسئول رسیدگی به بیماران ترومایی هستند و با دقت و بررسی اولیه در اسرع وقت همه امکاناتی که مورد نیاز باشد به کار می‌گیرند تا بیمار را نجات دهند.


این مسئول پزشکی خاطرنشان کرد: بیشترین امکانات را برای کمک به بیماران ترومایی فراهم کرده و سعی می‌کنیم در حد امکان از تکنولوژی جدید اما متناسب با بودجه و مسائل علمی استفاده کنیم.


خاکزاد تصریح کرد: وجود آموزش برای پزشکان برای کمک به بیماران ترومایی امری ضروری است و بر این اساس این همایش در سطح ملی برگزار شد اگرچه ما هر هفته با برگزاری جلسات آموزشی درصدد تداوم امر آموزش پزشکان و به روز کردن اطلاعات آنها هستیم.


انتهای پیام/م30

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد