رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

باز هم رامسر و ۱۰۰۰۰۰ نیروی پلیس

باز هم رامسر و ۱۰۰۰۰۰ نیروی پلیس

ارائه آماری نجومی توسط یک‌مسئول ناجا
مردم این مناطق هم که به سهل انگاری مسئولان با اقدامات و رفتارهای خلاف شرع و عفت عمومی معترضند، این تساهل را علت رعایت نکردن حجاب و مسایل اخلاقی از سوی بخشی از گردشگران می‌دانند. آنان معتقدند ورود مسافران به جنگل‌ها و پخش موسیقی‌های مبتذل، رقص و پایکوبی، کشف حجاب و انجام دیگر رفتارهای غیراخلاقی تاثیر منفی بر نوجوانان و جوانان منطقه گذاشته است.
 جهان: سردار احمد روزبهانی، رئیس پلیس امنیت اخلاقی نیروی انتظامی، ظهر دوشنبه در حاشیه دیدار مردمی در جمع خبرنگاران اعلام کرد: امسال طرح سالم سازی دریا با بکارگیری ۱۰۰هزار نیرو از استانهای معین همانند، قزوین، تهران و اردبیل به اجرا در آمد و جنگل، دریا و شهرهای ساحلی را تحت پوشش قرار دادیم.

روزبهانی البته هیچ توضیحی درباره آمار نجومی «۱۰۰ هزار» نیروی مورد ادعایش و اینکه کجا و چگونه فعالیت کرده‌اند، نداده است.

وی مدعی شده است که «خوشبختانه با اجرای این طرح به یک امنیت نسبی در شمال کشور دست یافتیم و مردم نوار ساحلی کشور از کاهش ناهنجاریهای مسافران رضایت داشتند. بر اساس نظر سنجیهای صورت گرفته امسال شاهد کاهش ۳۵ درصدی ناهنجاری‌ها و رضایت مردم در اجرای این طرح بودیم.»

ادعای رئیس پلیس امنیت اخلاقی ناجا درباره رضایت مردم از وضعیت حجاب و عفاف در سواحل شمالی کشور در حالی است که فریاد اعتراض مردم و مسئولان به بی‌بند و باری در این سواحل همچنان بلند است.

این اعتراض‌ها حتی به نماز جمعه شهرستان‌های ساحلی هم کشیده شده است. به عنوان نمونه، حجت الاسلام و المسلمین روحانی، امام جمعه بابل، در خطبه‌های نماز جمعه دو هفته پبش این شهرستان با انتقاد از وضع نابسامان سواحل و بی‌بندو باری‌های گسترده در سطح سواحل مازندران و ورود مسافران تصریح کرد: وضع نا‌بسامان سواحل استان نگرانی‌هایی برای ما ایجاد کرده است فردی چند روز پیش با من تماس گرفت و گفت که از سواحل مدیترانه تماس می‌گیرم یعنی مدیترانه عیاشی نه جغرافیایی. منظور این فرد این بود که سواحل مازندران و شمال به مانند مدیترانه شده است و بی‌بندو باریهای فزاینده دیده می‌شود. طرح ساماندهی سواحل و طرح دریا کجا هستند و چه می‌کنند. من نمی‌دانم مسئولین این طرح مرده‌اند یا خوابیده‌اند؟ کجا هستند افرادی که ادعای اصولگرایی می‌کنند کجا هستند که ببینند سواحل مازندران به این وضع ناهنجار در آمده است. امام جمعه بابل با اعتراضی به استاندار مازندران این موضوع را یادآوری کرد و خواستار رسیدگی به این موضوع شد.

تاکنون مردم متدین استان‌های شمالی چندین بیانیه در اعتراض به سهل انگاری مسئولان نسبت به اقدامات خلاف شرع در سواحل این مناطق صادر و نیز راهپیمایی و تجمعات اعتراضی برگزار کرده‌اند.

امام جمعه بابل در همین باره افزود: «بعضی از برادران به من می‌گویند و قسم یاد می‌کنند که اگر از این کار‌ها جلو گیری نشود ما به همراه مومنین دیگر شهر‌ها به حکم امام (ره) اقدامات لازم را در این خصوص انجام می‌دهیم.»

پبش از این هم، حجت الاسلام باقرزاده، امام جمعه رامسر، در آخرین نماز جمعه ماه رمضان امسال ضمن اظهار اینکه مردم گردشگری همراه با بی‌بند وباری را نمی‌پسندد، گفت: بعضی از این گردشگران به عیاشی و بزن و بکوب و حتی گاهی رقاصی پرداخته‌اند.

وی همچنین با انتقاد از نیروهای امنیتی این شهرستان از آن‌ها خواست با این رفتار‌ها مقابله کنند: در این شب‌ها مسئولینی که متصدی این امورند باید خواب را از چشمان خود به دور کنند چرا بعضی که باید احساس مسئولیت کنند احساس مسئولیت نمی‌کنند، بلا فقط سیل و زلزله نیست بلای بی‌حیایی و بلای تضعیف روحیه مذهبی در مردم را دست کم نگیرید.

استانهای گیلان، مازندان و گلستان به دلیل داشتن سواحل و طبیعت زیبا دارای بیشترین تعداد گردشگران داخلی هستند؛ به طوری که فقط شهرستان‌های نور، نوشهر، چالوس، تنکابن و رامسر در غرب مازندران سالانه پذیرای بیش از ۱۰ میلیون مسافر و گردشگر داخلی و خارجی بخصوص در ایام تعطیل نوروز و فصل تابستان هستند.

مردم این مناطق هم که به سهل انگاری مسئولان با اقدامات و رفتارهای خلاف شرع و عفت عمومی معترضند، این تساهل را علت رعایت نکردن حجاب و مسایل اخلاقی از سوی بخشی از گردشگران می‌دانند.

آنان معتقدند ورود مسافران به جنگل‌ها و پخش موسیقی‌های مبتذل، رقص و پایکوبی، کشف حجاب و انجام دیگر رفتارهای غیراخلاقی تاثیر منفی بر نوجوانان و جوانان منطقه گذاشته است.

علاوه بر این وجود زنان ولگرد در برخی از ویلاهای اجاره‌ای در این مناطق نگرانی آن‌ها را برای حفظ سلامت روحی و اخلاقی جوانان منطقه بیشتر کرده است.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد