رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آخرین خبرها از ساخت آزادراه نور‌ - رامسر

خبرگزاری فارس: ساخت آزادراه نور‌ رامسر توسط کنسرسیوم داخلی؛ دو طبقه‌سازی منتفی شدآخرین خبرها از ساخت آزادراه نور‌ - رامسر
معاون وزیر راه در گفت‌و‌گو با فارس خبر داد:
ساخت آزادراه نور‌ رامسر توسط کنسرسیوم داخلی؛ دو طبقه‌سازی منتفی شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه از لغو توافق‌نامه با شرکت تراورس برای ساخت آزاد‌راه نور-رامسر و واگذاری ساخت این آزادراه به کنسرسیومی داخلی به صورت BOT خبر داد و گفت: آزاد‌راه نور - رامسر را دو طبقه نمی‌سازیم.



احمد صادقی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری فارس «توانا» در خصوص انعقاد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت تراورس (خط و ابنیه فنی راه‌آهن) برای ساخت آزاد‌راه دو طبقه رامسر _ نور، اظهار داشت: در این‌باره چندی پیش جلسه‌ای در وزارت راه در ارتباط با اجرای طبقاتی کردن مسیر جاده‌ای حد فاصل شهرستان رامسر به شهرستان نور به طول تقریبی 120 کیلومتر تشکیل و مقرر شد پروژه مذکور توسط شرکت فوق بصورت EPC+F در مدت 27 ماه اجرا شود.
وی ادامه داد: در این راستا توافق‌نامه‌ای بین شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل و شرکت تراورس منعقد شد تا اجرای پروژه به این شرکت واگذار شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در این توافق‌نامه مقرر شده بود شرکت تراورس 45 روز بعد مطالعات مهندسی و طراحی این پروژه را به شرکت ساخت تحویل دهد، ادامه داد: پس از آنکه شرکت تراورس با گذشت 45 روز از انعقاد توافق‌نامه مطالعات و تحقیقات خود را در مورد این آزاد‌راه به شرکت ساخت ارایه نداد، ما نیز این توافق‌نامه را لغو کردیم و قرارداد مشارکت تراورس در ساخت ‌آزاد‌راه دو طبقه نور - رامسر کان لم یکن شد.
صادقی با بیان اینکه قرارداد تفاهم‌نامه‌ای با شرکت تراورس درباره این پروژه به امضاء نرسیده بود، گفت: درواقع تفاهم‌نامه‌ اولیه با شرکت تراورس درباره ساخت این آزاد‌راه منجر به قرارداد نشده و لغو شد.

* واگذاری ساخت آزاد‌‌راه نور - رامسر به کنسرسیوم داخلی

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه هم‌اکنون برای ساخت این آزاد‌‌راه با کنسرسیوم دیگری مذاکره کرده و تفاهم‌نامه به امضاء رسانده‌ایم، تصریح کرد: پس از لغو توافق‌نامه با تراورس، با کنسرسیومی داخلی که در ساخت آزاد‌راه تجربه مطلوبی دارد قراردادی منعقد کردیم و در اولین گام مطالعات این آزاد‌راه را نیز در مراحل اول، کنسرسیوم مذکور انجام داد.

* آزاد‌راه نور - رامسر را دو طبقه نمی‌سازیم

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با اشاره به اینکه مطالعات اصلی این آزاد‌راه را ما انجام می‌دهیم، خاطرنشان کرد: این آزاد‌راه ممکن است ‌دو طبقه ساخته نشود و به صورت آزاد‌راه معمولی در حاشیه دریا و یا کنار خط قبلی به اجرا‌ برسد.

* آزاد‌راه نور - رامسر در قالب BOT اجرا می‌شود

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص میزان هزینه لازم برای اجرای این آزاد‌راه، تصریح کرد: هنوز بدان دلیل که مطالعات این پروژه تکمیل نشده نمی‌توان اعلام کرد که سرمایه‌گذاری پروژه به چه میزان خواهد بود اما سرمایه‌گذار تمایل دارد که کل پروژه را به صورت bot اجرا کند یعنی خود 100 در‌صد پروژه را مطالعه کند، بسازد و پس از آن مورد بهره‌برداری قرار دهد و بازگشت سرمایه از محل وصول عوارض، باشد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل با بیان اینکه سرمایه‌گذار این پروژه کنسرسیومی از شرکت‌های داخلی فعال هستند، خاطرنشان کرد: تمامی پیمانکاران طرف قرارداد ما و شرکت‌های طرف مشارکت، می‌توانند برای تأمین تجهیزات خود درخواستی را ارایه دهند و وزارت راه برای ارایه تسهیلات به آنها از محل صندوق توسعه ملی، همکاری‌های لازم را با آنها انجام خواهد داد.

‌به گزارش فارس در سوم اردیبهشت سال جاری حسب نامه اسفندیار رحیم مشایی، جلسه‌ای در وزارت راه برگزار و درباره نحوه اجرایی شدن پروژه آزاد‌راه رامسر به نور توسط تراورس در قبال واگذاری سهام شرکت خوزستان، صورت‌جلسه‌ای به امضاء رسید.
متن توافقات این جلسه به شرح ذیل است:

با عنایت به نامه شماره 239664 مورخ 4/11/1389ریاست محترم دفتر مقام عالی ریاست جمهوری در ارتباط با درخواست شماره 16419/ص20 مورخ 21/10/1389 شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن (تراورس) جلسه‌ای در مورخ 3/2/1390 در محل دفتر سرپرست محترم وزارت راه و ترابری در ارتباط با اجرای طبقاتی نمودن مسیر جاده‌ای حد فاصل شهرستان رامسر به شهرستان نور به طول تقریبی 120 کیلومتر تشکیل و مقرر گردید پروژه مذکور توسط شرکت فوق بصورت EPC+F در مدت 27 ماه اجرا شود ضمناً نحوه تأمین منابع مالی اجرای این آزاد‌راه از طریق واگذاری 5/50 درصد سهام شرکت فولاد خوزستان از سوی دولت خواهد بود‌.
ضمناً شرکت مذکور متعهد گردید از تاریخ امضاء، این تفاهمنامه نسبت به انجام عملیات مهندسی و طراحی (بخشE پروژه مذکور اقدام و کلیات این موضوع را ظرف 45 روز جهت تصویب به کارفرما ارائه نماید، ضمناً انجام عملیات واگذاری سهام شرکت مذکور ظرف مدت 45 روز از سوی وزارت راه و ترابری پی‌گیری خواهد شد و آغاز عملیات اجرایی همزمان با این موضوع از سوی شرکت تراورس صورت می‌پذیرد.
مفاد قرارداد فی‌مابین و شرایط مندرج آن پس از ارائه پیشنهاد پیمانکار (شرکت تراورس) بررسی و تصویب از سوی وزارت راه و ترابری نهایی خواهد شد. (وفق مقررات و قوانین)، ضمناً شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن متعهد می‌گردد پروژه را در طول مسیر جاده موجود حداکثر تا تاریخ بهمن ماه 1391 (دهه مبارک فجر) اجرا و تحویل نماید.
امضاء کنندگان: ابوالفضل گلزاری (مدیرعامل شرکت مهندسی خط و ابنیه فنی راه‌آهن)، احمد صادقی (معاون وزیر و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور)، رضا پیل پایه (قائم مقام وزارت راه و شهرسازی)، علی نیکزاد (سرپرست وقت وزارت راه و ترابری سابق)

اما شرکت تراورس بررسی‌های مهندسی و طراحی درباره این پروژه را 45 روزه تحویل نداد؛ بدین ترتیب بود که در تاریخ اول تیر‌‌ماه 1390، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور طی نامه‌ای به تراورس اعلام کرد که با گذشت 45 روزاز مهلت ارائه طرح مهندسی اجرا و عدم ارائه آن توسط تراورس، ‌صورتجلسه اجرای آزاد‌راه دو طبقه ابطال می‌شود.

به گزارش فارس متن نامه به شماره 334/31/1 به تاریخ 1/4/90 که از شرکت مادر تخصصی ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور صادر شده است به شرح زیر است:
شرکت خدمات مهندسی خط و ابنیه راه‌آهن:
با عنایت به صورت جلسه تفاهمی مورخ 23/2/90 در خصوص طبقاتی نمودن مسیر جاده‌ای رامسر به نور و با توجه به گذشت بیش از 45 روز از زمان صورت جلسه و عدم ارائه طرح مهندسی پروژه و پیشنهاد آن شرکت به اطلاع می‌رساند که صورت جلسه مذکور ابطال و مفاد آن فاقد اعتبار می‌باشد.
بدیهی است در صورت ارائه پیشنهاد توسط آن شرکت پس از بررسی آن مجدداً در مورد چگونگی همکاری اخذ تصمیم خواهد شد.

انتهای پیام/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد