رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شهر کتالم شهرستان رامسر، میزبان قصه‌گویان دنیا درباره امام رضا(ع)

خبرگزاری فارس: مازندران از قصه‌گویان دنیا درباره امام رضا(ع) میزبانی می‌کند

شهر کتالم شهرستان رامسر، میزبان قصه‌گویان دنیا درباره امام رضا(ع)

10 و 11 مهرماه؛
مازندران از قصه‌گویان دنیا درباره امام رضا(ع) میزبانی می‌کند

خبرگزاری فارس: مدیر کانون پرورش فکری مازندران اعلام کرد: مازندران 10 و 11 مهرماه از قصه‌گویان دنیا درباره امام رضا(ع) میزبانی می‌کند.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، قاسم عزیززاده گرجی بعدازظهر امروز در نشست اجرایی جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی که قرار است مهر ماه در مازندران برگزار شود، بیان داشت: در بخش اداری دستگاه‌هایی همچون استانداری مازندران، اداره اوقاف و امور خیریه، شهرداری ساری، بانک تجارت و صدا وسیمای مازندران، کانون پرورش فکری مازندران را در برپایی هرچه بهتر این جشنواره یاری می‌کنند.


دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی تاکید کرد: احیای فرهنگ رضوی وظیفه‌ای دینی و شرعی است که به عهده ماست و باید تلاش کرد تا این جشنواره به نحو احسن و البته در خور نام جشنواره ارایه شود.


وی ادامه داد: باید سعی شود تا از نقطه نظرات چهره‌های دینی و پژوهشگران فرهنگ مازندرانی نیز بهره مندی لازم به‌عمل آید چرا که در فرهنگ آیینی مازندران عشق و محبت به امامان معصوم و امام هشتم (ع) به طور محسوس وجود داشته و این در رفتارهای آنان به وضوح قابل رویت است.


گرجی با بیان بهره‌گیری از این ظرفیت تصریح کرد: پیشینه غنی مازندران در پذیرش تشیع و حمایت از آن به گونه‌ای است که مازندران به عنوان خواستگاه علویان مشهور شد و قرار داشتن این دیار در مسیر زائران رضوی از دیرباز تاکنون، عشق و ارادت مردمان ولایت‌مدار مازندران را به حضرت علی بن موسی الرضا (ع) صد چندان کرده است.


مدیر کانون پرورش فکری مازندران با توجه به نزدیک شدن به زمان برگزاری جشنواره که 10 و 11 مهر ماه می باشد خواستار اهتمام جدی‌تر عوامل اجرایی جشنواره در کیفی‌سازی مطلوب‌تر این برنامه و برگزاری بهتر آن شد. 



* احیای معارف رضوی مسئولیتی فراتر از وظایف اداری است


دبیر جشنواره بین المللی قصه‌گویی رضوی از مشارکت مراکز فرهنگی هنری این کانون در سایر جشنواره‌های رضوی کشور خبر داد.


عزیززاده گرجی با بیان اینکه گسترش فرهنگ و معارف رضوی مسئولیتی فراتر از وظایف اداری است آن را وظیفه‌ای شرعی قلمداد کرد و بیان داشت: همه باید با جان و دل در بسط و گسترش این فرهنگ اهتمام جدی داشته باشیم .


وی برگزاری جشنواره‌های رضوی با محوریت دبیرخانه این جشنواره در مشهد را یکی از دستاوردهای بزرگ و ارزشمند دولت عنوان کرد و تاکید کرد: برگزاری و مشارکت گسترده در این جشنواره‌ها از یکسو باعث کسب فضیلت دنیوی و اخروی و از سویی دیگر باعث احیا و گسترش معارف رضوی می‌شود.


دبیر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی رضوی تصریح کرد: کانون پرورش فکری مازندران نیز اقدام به مشارکت در سایر جشنواره‌های هشت‌گانه رضوی در سراسر کشور کرده است.


وی افزود: مراکز پل سفید در جشنواره‌های داستان رضوی ، نشریه دیواری رضوی و ادبیات داستانی رضوی، مرکز آمل با حضور در جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی، مرکز کیاکلا با شرکت در جشنواره نشریه دیواری رضوی و مرکز قائمشهر نیز در جشنواره ادبیات داستانی رضوی حضور خود را اعلام کردند.


گرجی از مشارکت دیگر مراکز همچون، نور با شرکت در جشنواره نشریه نگاری رضوی و ادبیات کودک و نوجوان رضوی، کلار دشت در جشنواره نامه‌ای به امام رضا و مرکز فرهنگی هنری کتالم با شرکت در جشنواره ادبیات کودک و نوجوان رضوی آماده رقابت با سایر مراکز و شرکت کنندگان است.


انتهای پیام/ص20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد