رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شکایت از سایپا و نماینده رامسر و تنکابن

 

شکایت از سایپا و نماینده رامسر و تنکابن

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از واگذاری سهام سایپا از شکایت این هیئت علیه سایپا به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.

به گزارش خبرنگار جهان پس از آنکه جمعی از نمایندگان مجلس درباره نحوه واگذاری سهام شرکت خودرو سازی سایپا به یکی از زیرمجموعه‌های این شرکت تشکیک کردند، تحقیق و تفحص از این موضوع در دستور کار مجلس قرار گرفت و در جلسه علنی روز یکشنبه ۲۲ خرداد با ۱۴۰ رای موافق، ۵ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۰۳ نماینده حاضر در مجلس، تصویب شد.

نمایندگان معتقدند که سهام سایپا در شرایطی غیررقابتی واگذار شده است.

این هیئت تحقیق و تفحص اواخر تیر ماه اعضای هیئت رئیسه خود را انتخاب کرده و حکم فعالیت این هیئت در هشتم مرداد از سوی رئیس مجلس صادر شد.

هیئت مذکور در شهریور ماه در سازمان گسترش و نوسازی مستقر شد و کار تحقیق و تفحص از روز شنبه پنجم شهریور ماه آغاز شده است اما ظاهرا این شرکت با هیئت مجلس همکاری لازم را نداشته است.

نادر قاضی پور نماینده ارومیه در مجلس در گفت وگو با خبرنگار جهان با انتقاد از مسئولین سایپا گفت: این هیئت برای تحقیق و تفحص جامع و گرفتن اطلاعات لازم از کارکنان و مسئولین جهت تهیه گزارش خود، اطلاعیه ای صادر و اعلام کرد که کار تحقیق و تفحص مجلس آغاز شد و هرکس بخصوص کارکنان این شرکت و شرکت های تابعه اگر اخبار دارند می توانند به دفتر این هیئت در سازمان گسترش و نوسازی اطلاع دهند.

وی با بیان اینکه از مسئولین سایپا خواسته شده تا این اطلاعیه را در راهرهای سایپا و شرکت های تابعه نصب کنند، افزود: متاسفانه و در کمال ناباوری مسئولین این شرکت اعلام کردند که این اطلاعیه را در هیچ جا نصب نخواهند کرد.

رئیس هیئت تحقیق و تفحص مجلس از واگذاری سهام سایپا اضافه کرد: این هیئت همچنین از مسئولین شرکت تقاضا کرد تا در کنار اطاق مدیر عامل سایپا، اطاقی به هیئت تحقیق و تفحص مجلس واگذار شود تا کارها سریعتر انجام گردد اما با این درخواست هم مخالفت شد.

قاضی پور تصریح کرد: به دلیل عدم همکاری سایپا با هیئت تحقیق و تفحص مجلس و مخالفت در روند کار ما، علیه سایپا به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شکایت کردیم که امیدواریم به این شکایت رسیدگی و تکلیف هر چه سریعتر روشن گردد.

علاوه بر نادر قاضی پور نماینده ارومیه و رئیس این هیئت، عزت الله اکبری تالارپشتی نماینده ساری نایب رئیس اول، علیرضا محجوب نماینده تهران نایب رئیس دوم و شهریار طاهرپور نماینده تویسرکان دبیر این هیئت هستند.

الیاس نادران، حمیدرضا کاتوزیان و علیرضا زاکانی نمایندگان تهران، جمشید انصاری نماینده زنجان، حسین گروسی نماینده شهریار، مصطفی رضاحسینی قطب‌آبادی نماینده شهر بابک، علی‌اصغر یوسف‌نژاد نماینده ساری، مهدوی ابهری نماینده ابهر، احمدرضا دستغیب (فرزند فخرالدین) نماینده شیراز، ابوالفتح نیکنام نماینده تنکابن و رامسر و محمدرضا سجادیان نماینده خواف و رشتخوار از دیگر اعضای این تحقیق و تفحص هستند.

قرار است تا گزارش این هیئت قبل از آذر ماه تهیه و در صحن مجلس قرائت شود.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد