رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

امام جمعه رامسر:مسلمانان یک گام به نجات فلسطین نزدیک‌تر شدند

 

 امام جمعه رامسر:

مسلمانان یک گام به نجات فلسطین نزدیک‌تر شدند
امام جمعه رامسر:
مسلمانان یک گام به نجات فلسطین نزدیک‌تر شدند

خبرگزاری فارس: امام جمعه رامسر با اشاره به در پیش بودن روز قدس گفت: ملت‌های مسلمان یک گام به تحقق نجات فلسطین نزدیک‌تر شده‌اند.

 

به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، حجت الاسلام عبدالرحمن باقرزاده امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه رامسر با گرامیداشت یاد و خاطره شهید رجایی و باهنر و تمام شهدای خدمتگزار  و ارج نهادن به خدمات مثبت دولت‌ها بیان داشت: این هفته فرصت مناسبی برای بیان عملکرد دولت و دستگاه‌های اجرایی است که باید از آن استفاده کنند.
 وی با بیان اینکه دولت نقاط ضعف و نقاط قوتی دارد، ابراز داشت: انصافاًً نقاط قوت فراوانی در این دولت وجود دارد که ایستادگی در برابر یاوه‌گویی‌های دشمن، دورزدن با ظرافت تحریم‌ها، نهادینه شدن ریل خدمات‌رسانی و... از آن جمله‌اند.
امام جمعه رامسر ادامه داد: همان طوری که بارها مقام معظم رهبری نیز تاکید داشته‌اند حاشیه‌ها نباید بر اصل پیشی گیرد، بعضی‌ها می‌خواهند از ضعف‌های اطراف دولت سوء استفاده کنند که ما نه سوء استفاده را قبول داریم، نه پافشاری بر زخم‌ها را و البته قبول نکردن ضعف‌ها خود یک مشکل است.
وی تصریح کرد: قبول داریم که در بعضی موارد مشکل داریم و ضعف وجود دارد که از آن جمله می‌توان به  بحث تورم، در عزل و نصب‌های کشور و نبود نظارت کافی در عرصه تولیدات یاد کرد.
امام جمعه رامسر با اشاره به هدفمندی یارانه‌ها نیز بیان داشت: بعد از هدفمند کردن یارانه‌ها کیفیت خدمات و تولیدات ما افت شدیدی داشته که باید چاره‌اندیشی شود.
این مسئول خاطرنشان کرد: جریان‌های انحرافی در کنار دولت ضربات زیادی را وارد کرده‌اند که نمی‌شود انکار کرد، اکثریت این کشور به دولت نهم رای اعتماد دادند که دولت دهم تشکیل شد، نگذاریم اعتماد مردم کاهش یابد، باید نقاط قوت را تقویت کرده و نقاط ضعف را کاهش دهیم.
باقرزاده ابراز داشت: هفته گذشته شاهد بودیم که جریان انحرافی هر چند وقت یکبار چال‌شهایی را ایجاد می‌کند تا آرامش جامعه را بهم بزند و اقدامات نامطلوبی دارد تا افکار عمومی را همان طوری که دشمن می‌خواهد از اصل دور کند.
وی ادامه داد: یک روزنامه وابسته به دولت و سخنگوی جریان انحرافی از پول بیت المال سوء استفاده می‌کند چادر را که حجاب برتر است و ریشه در قرآن و احادیث ما دارد را یک نماد متکبرانه معرفی می‌کند که چیزی جزء تحقیر بانوان محجبه ما نیست.
امام جمعه رامسر متذکر شد: در حالی که مردم پیگیر طرح امنیت اجتماعی‌اند به آن حمله کرده و این اقدام را از اقدامات چنگیز می‌دانند  اینها نشانه چیست، نشانه زنده بودن و حضور جریان انحرافی در دولت است که باید برخورد شود.
وی از دستگاه قضایی به دلیل حساسیت به موقع تشکر کرد و بیان داشت: البته این تشکر مشروط است به اینکه این کار را نیمه کاره ول نکنند و تا پایان ادامه دهند چرا که این پیوند شومی بین جریان انحرافی و فتنه 88 است و این افراد می‌خواهند سیگنال‌هایی را به سران فتنه 88 ارسال کنند که ما نیز با شما هستیم.
باقرزاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهرستان با اشاره به پیوند ناگسستنی امیر المومنین و قرآن گفت: پیوندی عجیب و محکم بین قران و امیرالمومنین برقرار است و این دو در کل طول تاریخ با هم بوده‌اند.
این مسئول در ادامه با اشاره به احادیث و روایات مختلف درباره قرآن و حضرت علی (ع) اضافه کرد: پیامبر قرآن را با علی و علی را با قرآن می‌دانست که در این بیان کوتاه اهداف بلندی است.
وی اضافه کرد: ترجمه مکتوب قرآن با ترجمه عملی قرآن متفاوت است و علی (ع) ترجمه عملی قرآن است، علی سخنی خلاف قرآن نمی‌گوید و علی و قرآن جدا ناپذیرند و علی مخزن قرآن است چرا که علی نیز همانند قران مظلوم، معصوم و عاری از خطا است.
امام جمعه رامسر در ادامه گفت: اگر جامعه اسلامی بخواهد روی سعادت ببیند باید تفسیر قرآن را از خانه علی و فرزندانش بیاموزد.
این مسئول بیان داشت: اگر به دنبال مشکل اصلی بگردیم در خواهیم یافت که چرا جامعه اسلامی آن عزت لازم را نخواهد داشت و آن جدایی قرآن ناطق از قرآن صامت است همان چیزی که پیامبر اسلام بارها اعلام خطر کرده بود، علی از قرآن جدا نیست و ما شیعیان افتخار می‌کنیم که قرآن را در مکتب علی (ع) می‌آموزیم.
باقرزاده در ادامه با اشاره به اهمیت شب‌های قدر گفت: در آستانه شب‌های قدر قرار داریم، یک چهارم آخر ماه رمضان اوج ماه رمضان است و شب‌های قدر همان قله‌ها و اوج ماه رمضان هستند به طوری که دو دهه اول ماه مبارک رمضان مقدمه‌ای است برای اینکه انسان خود را برای این قله‌ها آماده کند.
وی ادامه داد: آنهایی که در این دو دهه توفیق نداشته‌اند دهه آخر و شب‌های قدر را در یابند و قدر بدانند شب‌های قدر ذخیره عمر ماست و کسب انرژی معنوی برای 11 ماه دیگر سال از همین شب‌ها بدست می‌آید.
امام جمعه رامسر با اشاره به رسیدگی به حال نیازمندان جامعه گفت: در دهه دوم ماه مبارک رمضان حس نوع دوستی و احساس وظیفه در این بخش به اوج می‌رسد، ارگان‌های امداد رسان مثل کمیته امداد، هلال احمر و سایر ارگان‌ها هم فعالیت بسیار خوبی دارند، مشکل گرسنگی در کشور مسلمان سومالی را داریم، کمک به آنها یک وظیفه است حتی اگر مسلمان نبودند نیز باز هم باید به آنها کمک می‌کردیم.
باقرزاده با اشاره به در پیش بودن روز قدس یادآور شد: با توجه وضعیت‌های جدید به وجود آمده باید با شکوه‌تر از گذشته برگزار شود، ملت‌های مسلمان یک گام به تحقق نجات فلسطین نزدیک‌تر شده‌اند.
وی همچنین به روز پزشک اشاره کرد و با تبریک این روز به این قشر خدوم و زحمت کش بیان داشت: این افراد اگر قدر خود را بدانند که می‌دانند کارشان پیش خداوند ارج و قرب داشته و ارزشمند است، ولی اگر بخواهند از این کسوت سوء استفاده کنند خداوند نیز آنها را به حال خود وامی‌دارد.
خطیب جمعه رامسر تصریح کرد: خدا نکند که پزشکی جیب مریض را مایع طمع ورزی خود قرار دهد که در این صورت نه تنها شغل مقدسی نیست بلکه آخرت خود را نیز خراب می‌کند.
این مسئول در ادامه با اشاره به 28 مرداد کودتا ننگین آمریکا اذعان داشت: امریکا هیچ خاطره خوشی را چه به صورت مستقیم و چه غیر مستقیم از خود به جای نگذاشته است.
انتهای پیام/ن10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد