رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

آغاز به کار عملیات اجرایی تصفیه‌خانه رامسر

  

طی 10 روز آینده صورت می‌گیرد؛
آغاز به کار عملیات اجرایی تصفیه‌خانه رامسر
طی 10 روز آینده صورت می‌گیرد؛
آغاز به کار عملیات اجرایی تصفیه‌خانه رامسر

خبرگزاری فارس: فرماندار رامسر از آغاز به کار مجدد پروژه تصفیه‌خانه رامسر از بعد عید فطر خبر داد.

 

محمد صالح رضاخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر اظهار داشت: پروژه بزرگ تصفیه خانه رامسر که از چندی قبل به دلیل اتمام قرارداد پیمانکار و کمبود اعتبار به حالت سکون درآمده بود با اعتبار اولیه 20 میلیارد ریال مجددا آغاز به کار می‌کند.  
وی گفت: با توجه به پیگیری‌های انجام شده به ویژه از سوی استاندار کارهای این پروژه در دست پیگیری است و بر اساس دستور رئیس جمهور برای نامه درخواست تامین اعتبار استاندار، معاون برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی وی، شخصاً مسئول رسیدگی به این پروژه است.
فرماندار رامسر ادامه داد: با توجه به اینکه برای تکمیل و راه‌اندازی پروژه 80 میلیارد ریال نیاز اعتباری داریم، بر اساس پیگیری‌های انجام شده و هماهنگی با مدیرعامل آب منطقه‌ای استان، قول مساعد دادند که آغاز مجدد عملیات اجرایی تصفیه خانه را با دریافت 20 میلیارد ریال اعتبار اولیه طی مدت 10 روز آینده شاهد خواهیم بود.
به گزارش فارس، با انجام پیگیری‌های لازم امید است که دو هفته بعد عملیات اجرایی این تصفیه خانه بزرگ که نخستین تصفیه خانه استان مازندران است آغاز شده تا نه تنها آبروی شهرستان بلکه آبروی استان حفظ شود چرا که بهره‌برداری از یک پروژه بزرگ، علاوه بر محسوب شدن به عنوان افتخار استانی بلکه برگ زرینی از افتخارات کشوری است و باید سعی کنیم تا در برنامه زمان‌بندی انجام شده به بهره‌برداری رسد .
هر چند که این واقعیت را نباید نادیده گرفت که با افتتاح این تصفیه‌خانه باز هم مردم شهرستان رامسر مشکل آب خواهند داشت چرا که مسئولان امر از زمان کلنگ‌زنی پروژه سد میجران و بعد آن تصفیه‌خانه باید به فکر ترمیم و توسعه شبکه‌های آب شهرستان باشند که این امر انجام نشد و مدت زمان اندکی است به این فکر افتاده‌اند که شبکه‌های فرسوده شهر کتالم، ساداتشهر و رامسر نمی‌تواند جوابگوی آب وارد شده به شبکه باشد‌.
به گزارش خبرنگار فارس از رامسر، عملیات اجرایی سد میجران از حداقل هشت سال پیش آغاز شده و در سوم مرداد ۸۵ جعفرقلی راهب نماینده وقت مردم تنکابن و رامسر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: انتقال آب سد میجران به شهرهای رامسر، کتالم و ساداتشهر و حومه به طول بیش از ‪ ۱۸کیلومتر آغاز شده و پیمانکار مشغول به کار است و دو سال بعد یعنی در ششم آذر ۸۷ عزیزالله واحد مدیرعامل سابق شرکت سهامی آب منطقه‌ای مازندران در این باره تصریح کرد که «در رامسر سد میجران ساخته شده و طرح آب شرب رامسر، کتالم و سادات شهر را تأمین می‌کند».
این اظهار نظرها به اینجا ختم نشد تا اینکه در ۱۵ اردیبهشت گذشته مدیر امور آب و فاضلاب منطقه رامسر گفت که عملیات اتصال دو خط ۵۰۰ و ۶۰۰ میلی‌متری شبکه اصلی به خط انتقال سد میجران در وهله نخست به منظور آزادسازی حریم راه و توسعه راهسازی در این شهر اجرا شده و در مراحل بعد می‌توان در برخی مواقع برای زون‌بندی از این دو خط استفاده کرد.
فکری گفته بود با ساخت سد میجران و ایجاد خط انتقال و همچنین راه‌اندازی مدول اول تصفیه خانه آب در آینده نزدیک امید است ما در بخش تامین آب رامسر مشکلی نداشته باشیم.
درباره این سد اظهار نظرها ادامه دارد و این‌بار به نقل از سایت رامسر سازه در هفتم تیر ۸۹ عبدالصمد صفرنژاد فرماندار رامسر نیز در این زمینه گفت: پروژه احداث تصفیه خانه سد میجران به عنوان تنها سد آب شرب مازندران که بنا بود در آبان ۸۹ به بهره‌برداری برسد با تامین اعتبار ۱۲ میلیارد تومان تابستان امسال محقق می‌شود.
البته یک بار دیگر، چهارم مهر ۸۹ عزیزالله واحد مدیرعامل سابق آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: در طرح آبرسانی به شهرهای رامسر، کتالم و سادات‌شهر که عملیات اجرایی خط انتقال از سد مخزنی میجران به اتمام رسیده و تصفیه‌خانه آب شرب نیز از پیشرفت بسیار خوبی برخوردار است امیدواریم تا تابستان آینده عملیات اجرایی این طرح به پایان برسد.
در حالی مردم به بهره‌برداری این سد در تابستان 89 امید داشتند که افتتاح این پروژه بزرگ به دهه فجر موکول شد.
ولی ماجرا به اینجا ختم نشده و نه تنها افتتاح تصفیه خانه از دهه فجر به دلیل افزوده شدن بخش جدیدی برای بهره‌برداری و تصفیه هر چه بهتر به هفته دولت سال 90 موکول، بلکه با تعطیلی و وقفه بیش از یک ماه به دلیل اتمام قرارداد و کمبود اعتبار همچنان این پروژه مهم شهرستان در بلاتکلیفی به سر می‌برد که امید است با تلاش مسئولان امر در 10 روز آینده شاهد آغاز مجدد عملیات اجرایی آن باشیم و در حالی به افتتاح این پروژه در آینده‌ای نزدیک دل ببندیم که شبکه‌های فرسوده آب شهری نیز هر چه سریع‌تر اصلاح شوند.
انتهای پیام/ن10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد