رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

احداث ساختمان کنوانسیون رامسر و ۸ میلیارد اعتبار

 

احداث ساختمان کنوانسیون رامسر و ۸ میلیارد اعتبار

مدیر کل دفتر حیات وحش سازمان محیط زیست گفت: 7 درصد گونه های جانوری کشور در معرض خطر نابودی و تهدید قرار دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین محمدی روز پنجشنبه در یازدهمین نمایشگاه بین المللی محیط زیست در جمع خبرنگاران افزود: هزار و 130 گونه جانوری در5 رده پرندگان، پستانداران، خزندگان، دوزیستان و ماهیان در کشور وجود دارد.

وی اظهار داشت: از این تعداد 80 گونه در فهرست اتحادیه جهانی حفاظت از منابع طبیعی به عنوان گونه های در معرض انقراض قرار گرفته که از متوسط جهانی کمتراست.

محمدی ادامه داد: سازمان حفاظت محیط زیست در 4 تا 5 سال گذشته بر اساس الگوهای موجود از پرندگان و پستانداران شاخص آماربرداری کرده است.

به گفته وی، در برنامه طرح جامع مدیریت حیات وحش کشور که دارای 4 پروژه است مدیریت گونه های در معرض انقراض مد نظر است که این طرح در مرحله تصویب کمیسیون ماده 3 برای اجرا و تامین اعتبار قرار دارد.

محمدی با اشاره به اینکه طرح مطالعه برخی از گونه های در معرض انقراض را سال گذشته آغاز کرده ایم، افزود: در سال 90 تعداد 10 گونه که دارای جمعیت و پراکنش محدود هستند در این طرح مطالعه و بررسی می شوند.

به گفته وی سمندر لرستانی، ماهی کور غار، ماهی آفینوس گنو، گوزن زرد، پلنگ، نیش مرغ، هو بره، افعی لطیفی و افعی زنجانی 10 گونه مورد بررسی در سال 90 هستند.

مدیرکل حیات وحش سازمان محیط زیست با اشاره به اینکه در سال 90 اعتبار خوبی برای حفاظت از گونه ها نسبت به سال گذشته در لایحه بودجه پیش بینی شده است، گفت: امسال برای پروژه حفاظت از گونه ها 3.5 میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

به گفته محمدی، امسال حدود 8 میلیارد تومان برای طرح بررسی و حفاظت زیست بومهای آبی و خشکی در نظر گرفته شده که دارای سه بخش احیای زیستگاهها، احداث ساختمان کنوانسیون رامسر و حفاظت از گونه هاست.

وی در ادامه به طرحهای پیشگیری و مدیریت بیماریهای مشترک بین دامهای اهلی و حیات وحش اشاره کرد و افزود: یکی از این بیماریها تب برفکی است که تاکنون گزارشی از ابتلای حیات وحش به این بیماری نداشته ایم.

به گفته محمدی، از شایعترین بیماریهای مشترک بین دامهای اهلی و حیات وحش بیماری شاربون و پی پی آر است که تعدادی گزارش در خصوص ابتلای حیات وحش به این دو بیماری داشته ایم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد