رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مسئول بسیج اساتید رامسر:شهید چمران اسوه عملی اخلاق و علم بود

 

مسئول بسیج اساتید رامسر:
شهید چمران اسوه عملی اخلاق و علم بود
مسئول بسیج اساتید رامسر:
شهید چمران اسوه عملی اخلاق و علم بود

خبرگزاری فارس: مسئول بسیج اساتید رامسر شهید چمران را اسوه عملی اخلاق، معرفت و علم عنوان کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، سید یوسف هاشمی بعدازظهر امروز در حاشیه یادواره شهدای نارنج‌بن این شهرستان در جمع خبرنگاران افزود: شهید مصطفی چمران، مرد عمل و نه مرد سخن، نمونه کامل هجرت، جهاد و شهادت، شاگرد مکتب علی (ع)، مالک اشتر جنوب لبنان و حمزه کربلای خوزستان بود.
وی اظهار داشت: سخن‌گفتن از شهیدی با ابعاد گوناگون، از اسوه‌ای که جمع اضداد بود، از پدر یتیمان و دشمن سرسخت کافران بسیار سخت بلکه محال است.
مسئول بسیج اساتید رامسر در ادامه به تشریح بخشی زندگی دکتر چمران پرداخت و ادامه داد: شهید چمران از همان سنین نوجوانی در مدرسه تفسیر قرآن بزرگان دین شرکت می‌کرد و حین تحصیل، معرفت دینی خود را نیز تقویت کرد تا جاییکه که در مصر به خاطر جریان‌های ناسیونالیسم عربی که سبب تفرقه مسلمین می‌شد به جمال عبدالناصر اعتراض کرد و این نشان بینش عمیق مذهبی ایشان بود.
وی خاطرنشان کرد: او به کمک امام موسی صدر در لبنان جنبش مذهبی را شکل می‌دهد و با خون جوانان لبنان پرچم پیروزی را بر روی قله‌های صهیونیزم اشغالگر به اهتزاز در می‌آورد، وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران به وطن باز می‌گردد و همه تجربیات عملی و انقلابی خود را در خدمت انقلاب می‌گیرد و خاموش و آرام ولی فعالانه و قاطعانه به سازندگی می‌پردازد.
هاشمی بیان داشت: شهید چمران وارد عرصه سیاست می‌شود و با قاطعیت مسئله کردستان را خاتمه می‌بخشد.
رئیس بسیج اساتید رامسر بیان داشت: وی با توجه به فداکاری‌های خود توانست شادی و شعف را به جمع مردم کردستان ببرد و پس از آن با حکم رهبر فقید انقلاب حضرت امام خمینی (ره) به وزارت دفاع رسید و تحول عظیمی را در بدنه ارتش ایجاد کرد.
وی درباره ادامه زندگی شهید چمران افزود: دکتر چمران با توجه به تلاش‌های وافری که داشت انگیزه خدمت را در خود مضاعف کرد و در نخستین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از سوی مردم تهران به نمایندگی انتخاب شد و توانست با همفکری گروه‌های مذهبی و عاشق انقلاب در تغییر قوانین کوشا باشد.
وی با بیان اینکه شهید چمران از نیروهای ولایی و در خط رهبر انقلاب بود تا جائیکه حکم نمایندگی رهبری در شورای عالی دفاع را گرفت و به تعلیم و ساماندهی ارتش پرداخت و مرتب گزارش‌های خود را می‌داد، تصریح کرد: شهید چمران شخصیتی بود که نمی‌توان به راحتی به بطن او نفوذ کرد، شخصیتی که مدارج بالای علمی خود را رها می‌کند، پست و منصب دنیایی خود را رها می‌کند و عشق به حسین (ع) را در خود بارور می‌کند و خود را به دوست می‌سپارد و همچنین هم می‌شود.
رئیس دانشکده ملاصدرا بیان داشت: اگر به سرتاسر زندگی این شهید گرانقدر نگاه کنیم فراز و نشیب‌های زیادی وجود دارد ولی آنچه که اهمیت دارد این است که تمام این فراز و نشیب‌های زندگی را به هم ارتباط می‌دهد.
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد