رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

شبکه‌های آب رامسر نیازمند اعتبارات ویژه

 

شبکه‌های آب رامسر نیازمند اعتبارات ویژه
مدیر عامل آب و فاضلاب مازندران خبر داد:
شبکه‌های آب مازندران نیازمند 170 میلیارد تومان

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران گفت: از مجموع 6 هزار و 300 کیلومتر شبکه در استان یک هزار و 600 کیلومتر آن فرسوده است که برای اصلاح این شبکه‌ها 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.


به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، استاندار مازندران شامگاه یکشنبه با حضور در شرکت آب و فاضلاب مازندران در جمع مدیران این شرکت وضعیت مشکلات و پروژه‌های در دست اجرای بخش آبرسانی و فاضلاب را مورد بررسی قرار داد.
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران در این نشست نیز با بیان اینکه برای تأمین و افزایش منابع آبی شهرهای گروه الف اقداماتی در دست اجرا است، اظهار داشت: تا 20 روز آینده 200 لیتر آب در ثانیه به منابع آبی این شهرها افزوده می‌شود.
محمدتقی حسین‌زاده با اشاره به افزایش جمعیت شناور در شهرهای گروه الف به ویژه بابلسر گفت: پیش‌بینی می‌شود در این شهرها 500 تا 600 لیتر کمبود آب داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر میزان تولید آب استان 5/8 متر مکعب در ثانیه است، تصریح کرد: به طور متوسط 5/2 تا 3 متر مکعب کمبود آب در استان داریم‌.
حسین‌زاده تعداد مشترکان کنونی شرکت را 478 هزار مشترک در 45 شهر اعلام کرد‌.
وی در ادامه با اشاره به اصلاح یک هزار و 500 کیلومتر از شبکه‌های آبرسانی به استان و همچنین توسعه 2 هزار و 159 کیلومتر از شبکه‌ها، گفت: از مجموع 6 هزار و 300 کیلومتر شبکه در استان یک هزار و 600 کیلومتر آن فرسوده است که برای اصلاح این شبکه‌ها 170 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
حسین زاده تصریح کرد: مازندران دارای منابع آبی سرشاری است اما برای تأمین منابع آبی با اعتبارات محدودی مواجه است.
وی با اشاره به اجرای پروژه فاضلاب در هفت شهر استان افزود: در بعضی از این شهرها پروژه به بهره‌برداری رسیده و در بعضی از شهرها نیز پروژه در دست اقدام است.
حسین زاده با بیان اینکه بر اساس برنامه چهارم قرار بود 31 تا 32 درصد از جمعیت زیر پوشش از این طرح برخوردار شوند، افزود: با آنکه در ابتدای برنامه پنجم قرارداریم تنها سه درصد از جمعیت استان زیر پوشش قرار گرفتند.
وی با اظهار امیدواری از اختصاص بودجه در برنامه پنجم توسعه خبر داد و افزود: امید می‌رود تا پایان برنامه پنجم 35 درصد از جمعیت زیر پوشش خدمات دفع فاضلاب شهری قرار گیرند.
استاندار مازندران نیز با اشاره به اهمیت پسماند و استفاده آن در چرخه اقتصاد گفت: اگر به موضوع پسماند با دید مهندسی نگریسته شود می‌توان از آن به عنوان طرح کار بررسی در بسته‌های سرمایه‌گذاری بهره‌گیری شود.
سید علی اکبر طاهایی با بیان اینکه مصرف بهینه تنها در اصلاح شبکه‌ها نیست، تصریح کرد: باید بر روی الگوهای مصرف نیز دقت شود.
نماینده عالی دولت در مازندران با اشاره به پیشرفت‌های علمی ایران در زمینه سلول‌های بنیادی، علم نانو و سدسازی گفت: توسعه دانش در جامعه متوازن نیست و برای ورود به عرصه‌های دیگر باید از دانش سایر کشورها استفاده شود.
طاهایی با بیان اینکه برای موفقیت در اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها نیاز به مدیریت صحیح است، تصریح کرد: در نظامی که اسلام حاکم است نباید رفتار غیرعادلانه داشته باشیم.
وی اظهار داشت: با شناسایی ظرفیت‌های موجود در استان می‌توان برای برون رفت از مشکلات برنامه‌هایی ارائه داد و در این راستا نیز می‌توان از ظرفیت‌های بانک‌ها، سرمایه‌گذاران خارجی و ظرفیت‌های دانشگاهی استفاده کرد.
وی از اجرای طرح‌های مهمی نظیر پروژه‌های آب‌رسانی به رامسر و سوادکوه توسط همکاران آبفای مازندران به عنوان کارهای اساسی و بسیار مهم برای خدمات‌رسانی به مردم یاد کرد و از تخصص، توانمندی و ظرفیت بالای کارکنان آب و فاضلاب مازندران قدردانی کرد.
انتهای پیام/ل20

نظرات 1 + ارسال نظر
کتابخانه عمومی کتالم چهارشنبه 1 تیر‌ماه سال 1390 ساعت 09:31 http://http://ketabkhone-katalom.blogfa.com/

ثبت نام کلاسهای طرح اوقات فراغت کتابخانه عمومی کتالم

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد