رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از رامسر

 

بازدید معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از رامسر

معاون استاندار مازندران:
سازمان عمران سواحل تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از شکل‌گیری سازمان عمران ساحل در آینده‌ای نزدیک خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، هادی ابراهیمی بعدازظهر امروز در حاشیه بازدید از طرح‌های سالم‌سازی شهرستان رامسر از دو منطقه ممنوعه شنا نیز بازدید کرد.
وی در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران افزود: با توجه به اینکه شهرستان رامسر از جمله شهرستان‌های گردشگرپذیر و شلوغ استان در ایام تعطیل است باید توجه خاصی به امر ساحل و طرح‌های سالم‌سازی صورت پذیرد.
معاون استاندار مازندران اظهار داشت: در شهرستان رامسر در سال گذشته 9 غرق‌شدگی منجر به فوت داشته‌ایم که امید است با تلاش‌های هرچه بیشتر و مدیریت جامع‌تر امسال شاهد غرق‌شدگی منجر به فوت نباشیم.
ابراهیمی ادامه داد: در ایام تعطیلات خرداد ماه در استان مازندران 19 غرق‌شدگی منجر به فوت در مناطق ممنوعه شنا داشته‌ایم که باید مدیریت قوی‌تری صورت پذیرد.
وی تصریح کرد: البته باید بیان کنیم که در همین مدت بیش از 800 نفر نیز توسط ناجیان غریق از مرگ حتمی نجات یافتند که باید از ناجیان غریق استان تقدیر و تشکر کرد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران بیان داشت: هر چند این افراد مذکور در محدوده ممنوعه غرق شدند ولی ما در مجموع در تمام محدوده 338 کیلومتری ساحل استان مسئولیم و باید تلاش کنیم تا این امر اتفاق نیفتد.
وی خاطرنشان کرد: البته بخشی از این مسئولیت‌ها نیز به عهده مردم و خود مسافران است که باید در محدوده طرح سالم‌سازی به شنا پرداخته تا در صورت بروز حادثه ناجیان غریق در سریع‌ترین زمان امدادرسانی کنند.
این مسئول درباره اعتبارات طرح سالم‌سازی دریا نیز تصریح کرد: اعتبارات طرح سالم‌سازی دریا هر ساله حدود 50 تا 70 میلیارد ریال است که امسال نیز با نگاهی خاصی که شخص استاندار به این امر داشته‌اند، بیش از 50 میلیارد ریال پیش‌بینی شده است.
ابراهیمی در ادامه به تمیز بودن طرح‌های سالم‌سازی اشاره کرد و گفت: در طرح‌های سالم‌سازی هیچگونه زباله‌ای نباید مشاهده شود.
وی بیان داشت: محیط زیست و آب منطقه‌ای استان قبل از بازگشایی طرح‌ها تمام آنها را بررسی کردند و از بازگشایی هرگونه طرح سالم‌سازی که در آن به هر دلیلی آلودگی مشاهده شد جلوگیری شد و تاکنون طی بازدیدهای مختلفی که از جویبار، چالوس ، بابلسر و ... داشته‌ایم هیچگونه آلودگی بهداشتی و محیط زیستی در طرح‌های سالم‌سازی مشاهده نکردیم.
ابراهیمی با اشاره به ویژگی‌های بارز طرح‌های سالم‌سازی امسال تصریح کرد: در حالی که استان‌های همجوار ما طرح‌های سالم‌سازی خود را از یک تیر بازگشایی خواهند کرد ولی ما از اول خرداد طرح‌های مازندران را بازگشایی کرده‌ایم و این طرح‌ها نسبت به سال گذشته نیز 30 درصد افزایش داشته است.
وی در ادامه به شکل‌گیری سازمان عمران ساحل در آینده‌ای نزدیک اشاره داشت و گفت: دستور شکل‌گیری این سازمان داده شد و امید است که در برنامه پنجم اجرایی شود.
وی افزود: با شکل‌گیری این سازمان مشکلات زیربنایی طرح‌ها و همچنین مسائلی همچون بیمه و ... پیگیری می‌شود.
ابراهیمی در پایان طرح‌های سالم‌سازی شهرستان رامسر را خوب ارزیابی کرد و گفت: در مجموع طرح‌های سالم‌سازی دریا در این شهرستان از فعالیت و جایگاه خوبی برخوردارند و حتی کار ناجیان غریق در مناطق ممنوعه نیز ستودنی است.
وی با تشکر از فرماندار و اعضای ستاد طرح سالم‌سازی دریا بیان داشت: هدف اصلی ما در طرح‌های سالم‌سازی تضمین سلامت و تامین امنیت جانی مسافران و شهروندان است ولی باید در کنار آن برنامه‌های فرهنگی و مذهبی را نیز در سواحل تقویت کنیم که در رامسر طرح‌های سالم‌سازی از نمازخانه‌های بسیار خوبی برخوردارند.
شهرستان رامسر دارای چهار طرح سالم‌سازی، 15 نقطه کور و 55 ناجی غریق است که از این 55 ناجی، 30 ناجی غریق در خارج از محدوده طرح و 25 ناجی غریق در محدوده طرح فعالیت دارند و تاکنون نیز هیچگونه غرقی منجر به فوت نداشته است.
انتهای پیام/م10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد