رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بودجه 7.5 میلیارد تومانی شهرداری رامسر تصویب شد

 

بودجه 7.5 میلیارد تومانی شهرداری رامسر تصویب شد
رئیس شورای شهر رامسر:
بودجه 7.5 میلیارد تومانی شهرداری رامسر تصویب شد

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر رامسر با اشاره به درآمد شهرداری در سال 89 گفت: سال گذشته 6 میلیارد و 500 تومان بودجه پیشنهادی داشته‌ایم که تحقق یافته و امسال نیز بودجه پیشنهادی ما 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، محمدطاهر چاووش‌ثانی شامگاه سه‌شنبه در نشست با خبرنگاران از انتخاب شهردار رامسر خبر داد و بیان داشت: شورای رامسر پس از بررسی گزینه‌های موجود با اکثریت آرا عبدالرحمن انصاری را به عنوان شهردار رامسر انتخاب و به استانداری معرفی کرد.
وی پس از تشریح بیوگرافی انصاری اظهار داشت: مهم‌ترین خواسته ما از شهردار جدید علاوه بر رضایت‌مندی مردم، تلاش برای بهبود مدیریت شهری و همسو بودن با سیاست‌های شورا بوده است.
رئیس شورای شهر رامسر ادامه داد: انصاری علاوه بر اینکه 18 سال سابقه شهرداری دارد، تجربه شهردار رامسر را نیز در پرونده خود دارد.
وی خاطرنشان کرد: یکی از مترقی‌ترین قوانین حاکم در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران قانون شوراهاست که دو اصل از قانون اساسی را به خود اختصاص داده و این اهمیت نقش مردم در تصمیم‌گیری را نشان می‌دهد.
رئیس شورای شهر رامسر تصریح کرد: از ابتدای کار شورا یکسری اولویت‌هایی را ترسیم کردیم که به برخی از آنها رسیدیم و در تلاشیم که به باقی این اولویت‌ها نیز دست یابیم.
وی بیان داشت: یکی از محورهای سیاست‌گذاری شورا ارتقای جایگاه ملی و استانی برای شهرداری و شهر رامسر بوده که در ارزیابی‌های سالانه استانداری توانستیم جایگاه شهرداری رامسر را از رتبه بالای 40 از بین 53 شهرداری به رتبه دوم بعد از آمل برسانیم.
چاووش‌ثانی اضافه کرد: در ارتقای جایگاه سازمانی در سطح ملی، جایگاه شهرداری رامسر از رتبه هفت به رتبه هشت با حکم وزیر کشور ارتقا یافت.
وی تبین استراتژی‌های کوتاه‌مدت را از دیگر سیاست‌های شورا دانست و گفت: سعی کردیم کارهای مربوط به مدیریت شهری را برنامه‌محور کنیم و در قالب برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و بلندمدت گنجانده شود تا درصدد ارتقای مدیرت شهری با بهره‌گیری از منابع و امکانات در حد توان برآییم.
چاووش‌ثانی با اشاره به اینکه ما مجبوریم بر اساس امکانات و اختیارات خود حرکت کنیم، بیان داشت: اولویت دیگر ما بهسازی فرایند تصمیم‌گیری بوده است.
وی درباره موضوع درآمدی شهرداری رامسر گفت: درآمد شهرداری از ابتدای دوره شورا تاکنون سه برابر شده است که نوید بسیار خوبی است.
رئیس شورای شهر رامسر بیان داشت: بودجه پیشنهادی سال 86 شهرداری رامسر 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بوده است که 2 میلیارد و 600 میلیون تومان تحقق یافت و این نشان از ضعف‌هایی داشته که درصدد رفع آن برآمدیم و در سال بعد از 2 میلیارد و 800 میلیون تومان بودجه پیشنهادی 3 میلیارد و 600 میلیون تومان تحقق یافت و همچنین در سال 88 نیز کل مبلغ بودجه پیشنهادی تحقق یافت.
وی با اشاره به درآمد شهرداری در سال 89 گفت: ما در سال گذشته 6 میلیارد و 500 تومان بودجه پیشنهادی داشته‌ایم که تحقق یافته و امسال نیز بودجه پیشنهادی ما 7 میلیارد و 500 میلیون تومان است.
چاووش‌ثانی با اشاره به استانداردسازی شهرداری به عنوان نهاد خدمت‌رسان افزود: استانداردسازی از دیگر اولویت‌های شورا بوده که توانستیم به عنوان نخستین شهرداری در استان مازندران گواهینامه ISO9001 با ورژن 2008 را دریافت کنیم.
وی افزود: در سال 90 ما شاهد اتوماسیون و مکانیزاسیون اداری شهرداری که یک گام برای شهر نمونه الکترونیک است، هستیم که شهروندان می‌توانند راحت‌تر و بدون مراجعه به شهرداری به کارهایشان رسیدگی کنند.
رئیس شورای شهر رامسر اظهار داشت: در طول چهار سال گذشته ما بیشترین اعتبارات را در راستای مطالعات پایه‌ای از استان دریافت کرده‌ایم که حدود 10 میلیارد ریال بوده است.
در ادامه این نشست مطبوعاتی عضو شورای شهر رامسر نیز طی سخنانی گفت: مشکلات مهمی که شوراها به طور کل در کشور با آن مواجه‌اند محدود کردن اختیارات شورا است، در تمام کشورها به دنبال این هستند که بر اختیار شوراها بیفزایند ولی ما در کشورمان شاهد کاهش اختیارات شوراها هستیم.
اسماعیل گوهررستمی در ادامه بازنگری در قانون شوراها و شهرداری را نیز لازم دانست و خاطرنشان کرد: قانون شوراها و شهرداری باید به روز شود.
گوهر رستمی بیان داشت: شورای شهر به عنوان شورای شهرداری شناخته می‌شود، شورا این حق را دارد که بر برنامه‌های ادارات و دستگاه‌ها اظهارنظر کرده و کمک‌رسانی کند و ادارات باید شوراها را یار خود بدانند.
وی در ادامه همکاری هر چه بیشتر مسئولان شهرستانی و استانی را خواستار شد و تصریح کرد: ما در سال 88 یک میلیارد و 200 میلیون تومان در طرح نهضت آسفالت هزینه کردیم که مقرر بود استانداری 360 میلیون تومان به ما پرداخت کند که تنها 60 میلیون تومان پرداخت کرده است و همچنین قرار بود درباره زیباسازی شهر برای برنامه کنوانسیون تالاب‌ها 500 میلیون تومان به ما پرداخت شود که نشد.
انتهای پیام/ل10

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد