رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مسول گروه نمایشی پاچنگ رامسر:هنر ارتباط بی‌واسطه با مردم دارد

  

مسول گروه نمایشی پاچنگ رامسر:
هنر ارتباط بی‌واسطه با مردم دارد
مسول گروه نمایشی پاچنگ رامسر:
هنر ارتباط بی‌واسطه با مردم دارد

خبرگزاری فارس: مسئول گروه نمایشی پاچنگ رامسر گفت: هنر ارتباط تنگاتنگ و بی‌واسطه‌ای با مردم دارد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، سید‌سعید سیدزاده در حاشیه اجرای نمایش شهر بی‌گدا که به کارگردانی وی در همایش 3 روزه تئاتر اردیبهشت رامسر اظهار داشت: هنر ارتباط تنگاتنگ و بی‌واسطه‌ای با مردم دارد چرا که از طریق هنر می‌توان برای رسیدن به اهداف بلند انسانی برنامه‌ریزی کرد زیرا هیچ چیز به اندازه هنر بر مردم تاثیر ندارد.
وی که 19 سال در عرصه هنر در رشته‌های مختلف کارگردانی، بازیگری، نقاشی، موسیقی و ... فعالیت دارد و بازیگری بیش از 20 نمایش را در کارنامه خود داراست در ادامه سخنان با اشاره به شروع کار خود ادامه داد: نمایش را در رامسر با کار دام به کارگردانی یزدان موسی پور شروع کردم و دلیل گرایش من به این هنر ارتباط تنگاتنگی بود که این هنر با مردم داشت و همچنین به دلیل علاقه بسیار زیاد من به هنر است.
سیدزاده تصریح کرد: علاقه من به هنر تا آنجاست که اگر دوباره متولد شوم باز هم هنر یکی از انتخاب‌های مهم زندگی من محسوب می‌شود زیرا هنر حسی دارد که قابل وصف نیست و با هیچ قلم نمی‌توان آن را به تصویر کشید.
سیدزاده درباره مضمون کار اجراشده خود گفت: این نمایش حکایت انسانی است که به دلیل عملکرد بد مردم به گدایی روی آورده است و این عملکرد بد مردم بود که سرنوشت انسانی را از خوب به بد تغییر داد.
وی در ادامه به استناد سخنان مقام معظم رهبری بیان داشت: تئاتر منبر است و بلکه بالاتر از منبر و این حکایت از اهمیت و ارزش این هنر والا دارد.
سیدزاده افزود: این هنر برخلاف اهمیت بالایی که دارد مظلوم و محروم واقع شده است تا جایی که دیده نشدن و کمبود امکانات بزرگ‌ترین مشکل هنرمندان این عرصه است.
این هنرمند رامسری بیان داشت: به این مقوله به عنوان یک نیاز دیده نمی‌شود تا وقتی اینگونه باشد نمی‌توانیم از هنر برای رسیدن به اهداف بلند انسانی بهره بریم.
وی با تاکید به حضور مردم در اینگونه همایش‌ها گفت: هنر نمایش یکی از خالص‌ترین نوع هنرهاست که بودنش هیچ ضرری برای کسی نداشته ولی نبودنش می‌تواند عواقب خوبی نداشته باشد.
این فعال تئاتر مازندران در پایان از مسئولان خواست که هنر را برای زمانی که بدان نیاز دارند، نخواهند و برای هنر ارزش قائل بوده و آن را برای مردم بخواهند چرا که هنر پله ترقی نیست بلکه یک نیاز جامعه است که باید حمایت شود.
انتهای پیام/ص/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد