رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اجرای جشن شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر

 

اجرای جشن شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر
همزمان با آیین روز جهانی موزه برگزار می‌شود؛
اجرای جشن شکوفه‌های بهار نارنج در رامسر

خبرگزاری فارس: مدیر موزه کاخ رامسر از برگزاری جشن شکوفه‌های بهار نارنج همزمان با آیین روز جهانی موزه برای نخستین بار در کشور خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، مهرداد افتخاری بعد از ظهر امروز در جمع خبرنگاران بیان داشت: جشنواره شکوفه‌های بهار نارنج برای نخستین بار با همکاری انجمن دوستداران میراث فرهنگی، شورای اسلامی و شهرداری رامسر، جمعیت زنان مبارزه با آلودگی‌های محیط زیست تنکابن، موزه شمال، موسسه مهر مادر، شرکت کارخانجات کوثر رامسر و موزه کاخ رامسر برگزار می‌شود.
وی هدف از برگزاری این مراسم را حفظ محیط زیست عنوان کرد و اظهار داشت: حفظ محیط زیست با توجه به صنعتی بودن شهرها و کشورها امری لازم و ضروری است.
مدیر موزه کاخ رامسر تصریح کرد: همزمان با اینکه شهرسازی رو به پیشرفت است درختان مرکبات ما رو به نابودی‌اند.
افتخاری ادامه داد: از آنجایی که پایه و اساس مرکبات ما در محیط زیست همین شکوفه‌های بهار نارنج هستند پس اهمیت آنها بر کسی پوشیده نیست.
وی در ادامه با اشاره به زیبایی‌های این شکوفه‌ها به ویژه در اردیبهشت ماه تصریح کرد: شکوفه‌های بهارنارنج از گذشته مورد توجه گردشگران شهرستان رامسر بوده است و کمتر کسی است که در این فصل به رامسر سفر کرده و باشد ولی عطر شکوفه‌های بهار نارنج را به یاد نداشته باشد.
افتخاری خاطرنشان کرد: در این مراسم علاوه بر سخنرانی، نمایش خیابانی، حرکات نمادین آموزشی درباره حفظ محیط زیست، هنر بند بازی و موسیقی‌های سنتی را نیز داریم که در کنار آن تمام مدعوین از موزه کاخ بازدید دارند.
وی با اشاره به شعار روز جهانی موزه در سال 2011 گفت: شعار امسال روز جهانی موزه، موزه و خاطره‌ها است چرا که اشیا بهترین وسیله برای ثبت خاطره‌ها هستند و هر شی در موزه می‌تواند یادآور هزاران خاطره خوب و شیرین و یا تلخ باشد و ما همیشه تلاش خواهیم کرد که خاطره‌ها در موزه ما هیچگاه فراموش نشود.
انتهای پیام/ل20

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد