رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مشایی: هدف دشمن تبلیغ ناکارآمدی نظام است

 

مشایی: 

هدف دشمن تبلیغ ناکارآمدی نظام است

اسفندیار رحیم مشایی در گفت و گو با ایرنا:
پرچمدار ولایت و عدالت مقام معظم رهبری است
تهران- مشاور و رئیس دفتر رئیس جمهور در گفت و گوی اختصاصی با ایرنا به نکات مهمی در ارتباط با مسائلی که این روزها از سوی منتقدان علیه دولت مطرح می شود به صراحت پاسخ گفته است. وی در این گفت و گو تبعیت از ولی فقیه را از لوازم اعتقاد به غیبت امام عصر(عج) دانسته است.
** سوال: مدت زیادی است که عده ای تلاش می کنند در باره اعتقاد شما به ولایت فقیه تشکیک کنند و در این زمینه به شبهه افکنی و ابهام آفرینی روی آورده اند، لطفا در این زمینه نظر خود را به صراحت بیان کنید.
پاسخ: در شرایط فعلی، بنا به دلایلی قصد پاسخگویی به شبهات بی اساس و اکاذیب را ندارم، اما در این مورد باید تاکید کنم که ولایت فقیه، آرمان مهم انقلاب اسلامی و بزرگترین یادگار ماندگار امام (رض) است و اصولا انقلاب اسلامی بدون ولایت فقیه شکل نمی گرفت و نمی توانست با اقتدار به حیات بالنده خود ادامه دهد. چنانکه بارها گفته ایم ما زندگی در سایه ولایت فقیه را تمرین زندگی در حکومت جهانی امام زمان(عج) می دانیم و تبعیت از ولی فقیه از لوازم اعتقاد به غیبت امام عصر(عج) است.

** سوال: اخیرا بعضی گویندگان در انتقاد غیرمستقیم از رئیس جمهور این شائبه را مطرح کردند که گویا آقای احمدی نژاد و شما عدالت گرایی را در برابر ولایت مداری می دانید. توضیح شما چیست؟
پاسخ: برداشت اینها اشتباه است. ولایت و عدالت دو رکن جدایی ناپذیر و به هم تنیده نظام اسلامی است و پرچمدار آن نیز مقام معظم رهبری هستند. ممکن است برخی افراد، قائل به تفکیک ولایت از عدالت باشند اما بنده آن را منطقی و حقیقی نمی دانم. من این تفکیک را هم ظلم به ولایت و هم ظلم به عدالت می دانم. ولایت و عدالت هر دو اساس تشیع است و اصولا هدف از اعمال ولایت، اقامه قسط و عدالت است.

** سوال: از نخستین روزهایی که خبری مبنی بر خانه نشینی رئیس جمهور مطرح شد، برخی رسانه ها و عناصر سیاسی، انگاره حاکمیت دوگانه را مطرح کردند و رئیس جمهور را به عنوان عامل ایجاد شکاف در حاکمیت متهم ساختند. تا کنون پاسخ روشنی به این اتهام داده نشده است.
پاسخ: موضوع برای مردم روشن است و آنها متوجه اهداف پنهان در پس این انگاره سازی هستند. وقوع حاکمیت دوگانه در جمهوری اسلامی، خواسته و آرزوی همیشگی بیگانگان بوده که البته عده ای در داخل ، برای رسیدن به مقاصد کوچک باندی و جناحی خود، آن را مطرح می کنند. از نظر مردم ایران، القاء حاکمیت دوگانه، یک حرکت ضد انقلابی است زیرا موجب فساد در ارکان نظام می شود.

** سوال: علت تلاش بعضی عناصر سیاسی و رسانه ای برای دوگانه نمایی رهبری ورئیس جمهور چیست؟
پاسخ : آقای احمدی نژاد و همکارانش در دولت، همواره التزام عملی خود را به ولایت فقیه، اثبات کرده اند و در این مسیر از امتحانات متعدد و سخت، سرافراز بیرون آمده اند. با قاطعیت می گویم که هیچکس به اندازه آقای احمدی نژاد التزام نظری و عملی خود را به ولایت فقیه به اثبات نرسانده است، اما بعضی ها که موفقیت دولت را برنمی تابند و هرگز نتوانسته اند مدیریت برجسته رئیس جمهور را ببینند، سعی کرده اند به شیوه های مختلف زمینه تضعیف دولت را فراهم کنند. آنها برای کسب قدرت و منفعت، به اختلاف دامن می زنند و چه بخواهند و چه نخواهند عملا بر اساس سناریوی حاکمیت دوگانه بازی می کنند.

** سوال: آیا فشارهای سیاسی و تبلیغاتی اخیر، بر انگیزه و روحیه و توان رییس جمهور و همکارانش تاثیر منفی گذاشت؟
پاسخ: هرگز این اتفاق نیفتاده و نخواهد افتاد. بعضی ها با طراحی ناشیانه سناریوی اختلاف پنداشتند که می توانند با دروغ پردازی، برچسب زدن و فریب کاری، خدمتگزاران واقعی مردم را مایوس و سرکوب کنند، حال آنکه نه اکنون و نه هیچ وقت دیگری چنین نخواهد شد و رئیس جمهور معزز و دولت محترم در خط ولایت و رهبری و با انگیزه تمام برای خدمت به مردم و کشور استوار و محکم گامهای بلندتری را برخواهند داشت. اجازه بدهید این نکته را اضافه کنم که برخلاف خیال بافی ها و تحرکات گسترده ای که بعضی ها طی روزهای گذشته داشته اند، پیوند رئیس جمهور و رهبری هرگز مخدوش نشد زیرا استحکام این پیوند، متضمن منافع ملت است و این همان چیزی است که رهبری فرزانه و رئیس جمهور عزیز همواره به آن نظر داشته اند. من این طور برداشت کرده ام که برخلاف عده ای که فقط اهل شعار و ادعا هستند، نگاه و رابطه آقای احمدی نژاد نسبت به مقام معظم رهبری، ویژه است. اتفاقا درک روشن، دقیق و عالمانه رئیس جمهور از جایگاه و شان و منزلت ولایت فقیه و خلوص او در دفاع از رهبری و ولی فقیه بسیار ذیقیمت است. برای اینجانب و همه اعضای دولت و قاطبه خدمتگزاران، همین درک و فهم و همین خلوص و شجاعت در دفاع از حریم ولایت و رهبری افتخار است.

** سوال: ارزیابی شما از علت ورود پرحجم خواص به این صحنه و بیان عبارات تند علیه رئیس جمهور چیست؟
پاسخ: این موضوع در آینده قابل بحث است و واقعیات زیادی باید گفته شود. در هر حال بعضی خواص به علت برداشت غلط از سکوت چند روزه رئیس جمهور، به صورتی شتابزده واکنش نشان دادند و منویات درونی خویش را بروز دادند. آنها انتظارات و درک نادرستی از مسایل دارند و به دلیل واکنش های شتابزده، دستشان پیش ملت رو شده و در آینده ، واقعیاتی از علت این هجمه ها علیه رئیس جمهور روشن خواهد شد.

** سوال: اهداف پنهان و ناگفته این هجمه ها را در چه چیزی می دانید؟
پاسخ: هدف اصلی دشمنان ما از آغاز انقلاب اسلامی، القاء نا کارآمدی حکومت دینی بود، بنابراین اثبات کارآمدی جمهوری اسلامی ایران که تحت مدیریت ولی فقیه است، بهترین روش علمی برای دفاع از دینِ، انقلاب و رهبری است، زیرا دفاع از نظامی که کارآمدی نداشته باشد، سخت و به نظر خیلی ها غیرمنطقی است. اگر مطالعه کنیم می بینیم محور اصلی تبلیغات دشمنان این ملت و مخالفان انقلاب و کشور، همیشه آن بوده که نظام را ناکارآمد نشان دهندبه همین علت آقای احمدی نژاد از آن جهت خار چشم دشمنان شده که توانسته است به روشنی به دنیا نشان دهد مفهوم بازگشت به آرمانهای امام و ارزشهای انقلاب ، ساخت و پیشرفت همه جانبه کشور است. یعنی پیشرفت روز افزون کشور و افزایش امید در ملت بزرگ ایران ، نشانه بارز کارامدی نظام است. کسی تردید ندارد که این هوشمندانه ترین شیوه دفاع از کیان رهبری و حریم ولایت است. این همان عهدی است که آقای احمدی نژاد با شهیدان و امام شهیدان بسته است. عهدی که هرگز گسسته نخواهد شد. ما هم بر همین عهدیم. در این راه نه بازگشتی است و نه ترسی از حمله دشمن و نه ملالی از شماتت و تهمت وا فترای ناجوانمردان. ما همواره بر عهد و پیمان خود با ولایت باقی خواهیم بود.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد