رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

ورود سرمایه‌گذار چینی در مورد طرح کنارگذر ساحلی رامسر

 

ورود سرمایه‌گذار چینی در مورد طرح کنارگذر ساحلی رامسر

رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران خبر داد:
جذب بیش از 3 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران از صدور مجوز سرمایه‌گذاری بیش از 3 میلیارد دلاری سرمایه‌گذاران خارجی در مازندران طی سال گذشته و ابتدای سال جاری خبر داد.


محمود شعبانزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری از جذب 12 میلیون دلاری در سال جاری خبر داد.
وی با اشاره به اینکه این مجوز برای احداث نیروگاه 25 مگاوانی صادر شده است، اظهار داشت: با این مجوز مجموع مجوزهای صادر شده به حدود 3.5 میلیارد دلار افزایش داشته است.
وی با بیان اینکه تعدادی سرمایه‌گذاری توسط ایرانیان مقیم خارج در استان در دست اجرا است، افزود: بعضی از سرمایه‌گذاری‌هایی که در حال اجرا است، شناسایی شده و به مرحله بهره‌برداری رسیده است.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران کل هزینه‌های پروژه‌های سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران را 3/21 میلیون دلار ذکر کرد و گفت: تاکنون 8/9 میلیون دلار توسط مجریان طرح‌های سرمایه‌گذاری وارد کشور شده است.
شعبانزاده در مورد عملکرد مرکز خدمات سرمایه‌گذاری سازمان اقتصاد و دارایی مازندران اظهار داشت: تاکنون بیش از 50 جلسه با سرمایه‌گذاران بخش خارجی و ایرانیان مقیم خارج از کشور برگزار شده است. وی از برگزاری بیش از 100 جلسه با سرمایه‌گذاران بخش داخلی خبر داد و تصریح کرد: در سال گذشته 60 مراجعه برای رفع موانع سرمایه‌گذاری داخلی در استان صورت گرفت که بیش از 75 درصد از طریق مرکز و ستاد سرمایه‌گذاری استان برطرف شد.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران از حل مشکل پروژه الماس قو خاورمیانه و پالایشگاه نفت طبرستان خبر داد.
وی با اشاره به حضور سرمایه‌گذار بخش خارجی در استان به معرفی بعضی از این نمونه‌ها پرداخت و گفت: با سرمایه‌گذار چینی در مورد طرح کنارگذر ساحلی رامسر توافق‌هایی به عمل آمده تا پس از مذاکره آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کند.
شعبانزاده با تاکید بر اینکه شرکت کاسپین پرل اسپانیا آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری در پروژه پرورش ماهیان خاویاری در قفس اعلام کرده است، گفت: کنسرسیومی از سرمایه‌گذاران روسی نیز موافقت خود را برای سرمایه‌گذاری در پروژه‌های نیروگاه، کارخانه بازیافت زباله، ساخت مخازن نفتی در بندر امیرآباد و ساخت فرودگاه بین‌المللی نوشهر اعلام کرده است.
وی از آمادگی شرکت ترک برای سرمایه‌گذاری در زمینه ساخت نیروگاه 25 و 65 مگاواتی در استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در بخش سرمایه‌گذاری خارجی نیز با سرمایه‌گذار چینی برای سرمایه‌گذاری در زمینه احداث سد هراز و آبیاری زهکشی سد البرز مجوز دریافت شده تا سرمایه‌گذار پس از بررسی پروژه آمادگی خود را برای سرمایه‌گذاری اعلام کند.
رئیس سازمان اقتصاد و دارایی مازندران از اعلام آمادگی سرمایه‌گذار ایرانی مقیم روسیه برای تولید کاغذ و مقوا در استان خبر داد.
وی با اشاره به شناسایی 304 فرصت شغلی در استان گفت: 117 طرح مربوط به گردشگری، 42 طرح کشاورزی، 122 طرح صنعت و معدن و 20 طرح مربوط به آب و برق و راه‌ و ترابری است.
شعبانژاده افزود: تا پیش از ابلاغ آیین‌نامه ستاد سرمایه‌گذاری در استان تنها 11 فرصت شناسایی شده بود.
وی با بیان اینکه سال گذشته در هفت نمایشگاه بین‌المللی داخلی و خارجی مرتبط با سرمایه‌گذاری حضور داشته‌ایم، تصریح کرد: در نیمه دوم سال جاری با شرکت 300 سرمایه‌گذار خارجی با همکاری سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران برنامه‌ریزی برای برگزاری همایش سرمایه‌گذاری در استان انجام می‌شود.
وی تعداد سرمایه‌گذاری‌های انجام شده در استان را براساس جذب منابع خارجی تا اسفندماه سال گذشته از سوی سازمان سرمایه‌گذاری و کمکهای اقتصادی و فنی ایران به مبلغ حدود 3.5 میلیارد دلار برشمرد و گفت: این میزان مجوز سرمایه‌گذاری در مقایسه با سال گذشته 3/28 برابر شده است.
رئیس ستاد سرمایه‌گذاری خارجی در مازندران با اشاره به اینکه از سال 85 تا 89 میزان مجوز سرمایه‌گذاری خارجی صادر شده در استان بیش از 3 میلیارد دلار بوده است، خاطرنشان کرد: این رقم در مقایسه با دروه 10 ساله از سال 74 تا 84 که 26/9 میلیون دلار بوده رشد چشمگیری داشته است.
انتهای پیام/ل20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد