رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

میزان پیشرفت فیزیکی هتل 7 ستاره سماموس رامسر اعلام می‌شود

 

میزان پیشرفت فیزیکی هتل 7 ستاره سماموس رامسر اعلام می‌شود

در نخستین جلسه کارگروه گردشگری مازندران در سال 90؛
میزان پیشرفت فیزیکی هتل 7 ستاره سماموس اعلام می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران گفت: میزان پیشرفت فیزیکی و موانع اجرای هتل هفت ستاره سماموس اعلام می‌شود.


اسدالله محمدپور امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در شهرستان ساری با اعلام برگزاری نخستین نشست کارگروه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران در سه‌شنبه هفته جاری بیان داشت: در این نشست گزارش مدیر‌کل منابع طبیعی مازندران منطقه ساری درباره تحویل عرصه برای احداث راه دسترسی به شرکت توسعه سرمایه‌گذاری لاسم متقاضی سرمایه‌گذاری در منطقه نمونه گردشگری لاسم آمل ارائه می‌شود.
وی از ارائه گزارش مدیر‌کل منابع طبیعی مازندران منطقه نوشهر درباره واگذاری عرصه برای سرمایه‌گذاری شرکت آریا تک در منطقه نمونه گردشگری سیاه بیشه چالوس خبر داد.
دبیر ستاد تسهیلات سفر مازندران از ارائه گزارش سرمایه‌گذار از پیشرفت کار هتل هفت ستاره سماموس رامسر و موانع آن در نخستین جلسه کارگروه گردشگری مازندران در سال 90 خبر داد.

* درباره هتل سماموس
مراسم کلنگ‌زنی و احداث هتل هفت ستاره سماموس رامسر با حضور مشایی رئیس وقت سازمان گردشگری برگزار شد.
این هتل در زمینی به مساحت 240 هزار متر مربع با زیربنایی با وسعت 120 هزار متر در 60 طبقه و با 240 متر ارتفاع در روستای سفید تمشک شهرستان رامسر ساخته می‌شود.
در این هتل یک‌هزار سوئیت ساخته می‌شود و به گفته مسئولان سازمان گردشگری، ایرانیان مقیم خارج از کشور در ساخت این هتل مشارکت می‌کنند.
مدیر مجموعه هتل‌های زنجیره‌ای سماموس نیز عنوان کرده بود؛ زمان ساخت این هتل هفت سال به‌طول می‌انجامد و شامل دو برج است که برج اصلی آن یک‌هزار واحد اقامتی را شامل می‌شود.
محمود طالبی با اشاره به اینکه ویژگی مهم این هتل استفاده چند منظوره آن است، تصریح کرد: این هتل قابلیت استفاده برای توریسم ورزشی و درمانی را دارد و از این بابت که می‌تواند افراد مهم سیاسی دنیا را در خود جای دهد دارای اهمیت است.
وی افزود: این هتل شامل دهکده گردشگری، پارکینگ طبقاتی در 10 طبقه که هر طبقه آن گنجایش 100 ماشین را دارد و امکانات ارتباطی آن از طریق فیبر نوری است.
مدیر مجموعه هتل‌های سماموس ادامه داد: این هتل 12 سالن همایش دارد که مجهز به هزار دستگاه ترجمه همزمان است و PAT هلیکوپتر آن از مقر سازمان ملل متحد الگوبرداری شده است
وی گفت: معماری این هتل برگرفته از عناصر معماری اسلامی ایرانی از جمله زیگورات‌های چغازنبیل و شوش است و در طراحی گنبد آن نیز از مساجد اسلامی الگوبرداری شده است.
طالبی یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های این هتل را آکواریوم هشت طبقه آن دانست و گفت: از طبقه همکف تا هشتم هتل، آکواریومی از آبزیان دریای خزر تعبیه می‌شود که از آب دریا تغذیه می‌کنند.
هتل هفت ستاره سماموس دارای سیستم ترجمه همزمان، امکانات تفریحی چون استخر دلفین‌ها، آکواریوم طبقاتی آبزیان دریای خزر، دهکده سلامت و امکانات برگزاری کنفرانس‌های بین‌المللی شامل بخش پاویون و باندهای هلی‌کوپتر برای جلسات شخصیت‌های بین‌المللی است که در فضایی با چشم‌انداز زیبا بین جنگل، کوه و همچنین دریا احداث می‌شود.‌
هزینه بهره‌برداری کامل این هتل 100 میلیارد تومان عنوان شده است و از این هتل علاوه بر استفاده‌های داخلی برای شرکت شخصیت‌های بین‌المللی در کنفرانس‌ها و اقامت همزمان سران تمام کشور‌های جهان استفاده می‌شود.
انتهای پیام/ل20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد