رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

یادواره 266 شهید شهرستان رامسر

 

یادواره 266 شهید شهرستان رامسر

رئیس ستاد برگزاری نماز جمعه تهران:
خط شهدا باید به جوانان شناسانده شود

خبرگزاری فارس: رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه تهران بر شناختن خط شهدا به جوانان تاکید کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان رامسر، شب گذشته در سالروز تأسیس بنیاد شهید و امور ایثارگران یادواره 266 شهید شهرستان رامسر همزمان با یکصد و چهل و یکمین مراسم نورالقرآن شهرستان رامسر در مسجد گلزار بهشت زینبیه برگزار شد.
در این مراسم که با حضور امام جمعه، معاون فرماندار، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، خانواده شهدا و جمعی از مسئولان و مردم شهید‌پرور شهرستان رامسر برگزار شد قاری نوجوان مهدی عبرتی نفر اول قرائت استان گیلان به تلاوت قرآن پرداخت.
گروه نور نیز در این مراسم به مناسبت یکصد و چهل و یکمین مراسم نورالقرآن شهرستان رامسر همخوانی قرآن کردند.
رئیس ستاد برگزاری نمازجمعه تهران طی سخنانی در این مراسم درباره شهید و فضیلت شهادت گفت: واژه شهید در لغت به معنای گواه است، در اصطلاح این واژه به فردی اطلاق می‌شود که در راه خدمت به دین و دفاع از آن جان خود را فدا کرده است.
حجت‌الاسلام سید یداالله شیرمردی اظهار داشت: دین مبین اسلام برای شهید، مقام و منزلت والایی قائل است تا جایی که پیامبر اکرم (ص) فرمودند « شهید نخستین کسی است که وارد بهشت می‌شود».
وی افزود: زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا رسالتی است بزرگ که بر دوش ما نهاده شده است، برای اینکه بخواهیم ادامه دهنده راه شهدا باشیم باید خط شهدا، راه شهدا و پیام شهدا را به جوانان و نسل‌های آینده بشناسانیم و آنان را به خواندن وصیت‌نامه‌های شهدا دعوت کنیم.
شیرمردی تصریح کرد: ترویج شهادت‌طلبی برای مباحثی چون دفاع از دین، اعتقادات و میهن یک بعد قضیه است، زمانی که فردی را شهید می‌نامیم فقط مرگ او مد نظر قرار نمی‌گیرد بلکه زندگی و مسیر وی نیز مورد توجه است.
وی خاطرنشان کرد: شهید در مسیر و آرمان‌های متعالی حرکت کرده و هر کسی که در مسیر متعالی حرکت کند مرگ متعالی را نیز انتخاب می‌کند، به همین دلیل تلاش می‌کنیم در مسیر زندگی، شهدا را الگوی خود قرار دهیم.
انتهای پیام/ل30/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد