رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

نمایشگاه صنایع دستی در رامسر

 

نمایشگاه صنایع دستی در رامسر

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران خبر داد:
راه‌اندازی 6 نمایشگاه ملی و استانی صنایع دستی در مازندران

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی مازندران از راه‌اندازی یک نمایشگاه ملی و پنج نمایشگاه استانی صنایع دستی در مازندران به مناسبت نوروز 1390 خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، اسدالله محمدپور ظهر امروز در شورای اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران بیان داشت: در نوروز امسال، تاریخ و فرهنگ مازندران در 13موزه سراسر استان روایت می‌شود.
وی افزود: در حال حاضر 12 موزه با محتوای تاریخی، مردم‌شناسی، صنایع دستی و ... در مازندران فعال است که می‌تواند معرف بسیار خوبی از تاریخ و فرهنگ غنی مازندرانی‌ها به گردشگران ورودی به استان باشد.
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران افزود: سایت موزه گوهرتپه و عباس‌آباد بهشهر، موزه صنایع دستی و هنرهای سنتی ساری، موزه تاریخ شهر بابل، موزه تاریخ شهر آمل، موزه مردم شناسی آلاشت، موزه نیما، موزه تماشاگه راز رامسر و کندلوس با محتوای تاریخی، فرهنگی و مردم شناسی، سه موزه شهدای با مشارکت بنیاد شهید در شهرستان‌های بهشهر، آمل و تنکابن و باغ موزه کلاردشت آماده میزبانی از گردشگران علاقمند به مباحث تاریخی و فرهنگی است.
وی یادآور شد: نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی به صورت محلی در شهرهای رامسر، ساری، سورک، عباس آباد و جویبار و یک نمایشگاه ملی در شهرستان نوشهر نیز در مازندران برپا می‌شود تا علاوه بر نمایش دست‌ساخته‌های هنرمندان مازندرانی فضای مناسبی برای خرید سوغات به وجود آید.
محمدپور بازارچه‌های سنتی را به عنوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مازندران برشمرد و تصریح کرد: 19 بازارچه سنتی و عرضه ارزاق عمومی در سراسر استان در ایام نوروز خدمت‌رسانی می‌کنند.
این مسئول برپایی جشن‌ها، جشنواره‌ها، مسابقات فرهنگی و... را از دیگر برنامه‌های فرهنگی استان برای ایجاد فضای مفرح برای مسافران برشمرد و گفت:130 باب فضاهای موقت برای اقامه نماز در سراسر استان تدارک دیده شده است.

* کوچک کردن دولت یکی از اهداف جدی نظام اداری است
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با اشاره به نظام خدمات کشوری به عنوان یکی از مهم‌ترین و مشخص‌ترین اصل در اصلاح تحول اداری کشور تاکید کرد: کوچک کردن و چابک کردن دولت یکی از اهداف این نظام است که در دهه چهارم انقلاب هنوز محقق نشده است.
وی افزود: یک سیستم نظام اداری دارای اجزای مختلف، عملکرد متفاوت و ماهیت گوناگونی است که باید استراتژی تعریف شود تا تمامی این عملکردهای اجزای سیستم در حوزه وظایف خودشان به نحوی با هم همکاری کنند تا به هدف سازمانی دست یابند.
وی با اشاره به ادغام‌های مکرر سازمان و تداخل برخی امور در واحدهای مختلف گفت: موتور محرکه یک دستگاه اجرایی نظام اداری و مالی آن مجموعه است، با توانمندی این نظام است که می‌توان از توانمندی افراد استفاده کرد.
دبیر شورای تحول اداری میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران نیز در این جلسه گفت: در این شورا چهار کمیته انضباطی، اصلاح سیستم‌ها و روش‌ها، کمیته ارزیابی و کمیته نظام پذیرش فعالیت می‌کنند.
قنبر کاویانی افزود: تمامی کمیته‌ها به شکل مشاوره و تخصص با ارایه راهکارها و پیشنهادات سازنده در خدمت اصلاح نظام اداری این اداره کل خواهند بود.
کاویانی یادآور شد: به زودی دبیرخانه شورای تحول اداری نیز تشکیل می‌شود و با فعالیت جدی کمیته‌ها شاهد کاهش آسیب‌ها، بهره‌بری بیشتر از امکانات موجود در حداقل زمان ممکن خواهیم بود.
انتهای پیام/ی10/ز

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد