رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

تشکیل باشگاه امدادگران در رامسر

 

تشکیل باشگاه امدادگران در رامسر

معاون جمعیت هلال احمر مازندران:
باشگاه امدادگران در شهرستان‌های مازندران تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مازندران از تشکیل باشگاه امدادگران در تمام شهرستان‌های این استان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، غلامعلی فخاری اشرفی بعد از ظهر امروز در نشست ارزیابی موقعیت و امکانات جمعیت هلال احمر رامسر از تشکیل باشگاه‌های امداد و نجات با رسته تخصصی در تمامی شهرستان‌ها خبر داد و افزود: با توجه به اینکه استان مازندران یکی از استان‌های مسافرخیز و هچنین حادثه‌خیز کشور است باید از امداد و نجات پویا و قوی برخوردار باشیم.
وی اظهار داشت: در حال حاضر برای رسیدن به استاندارد های مورد نظر برنامه‌ریزی کرده و تمامی جمعیت‌ها را نیز به لحاظ داشتن نیروی امدادگر با تخصص‌های متفاوت که در 10 رسته طبقه‌بندی می‌شوند، ارزیابی کردیم و کمبود نیروهای امدادگر با آموزش نیروهای جدید پوشش داده می‌شود.
فخاری اشرفی با اشاره به اینکه باید به دنبال کار عملیاتی باشیم، ادامه داد: آیتم‌های امداد نجات مباحثی است که با بحث و آموزش‌های تئوری نمی‌توان آن را کامل کرد بلکه باید با عمل ادغام شده و در واقع باید سعی کنیم کلاس‌های آموزشی امداد را به پایگاه‌ها کشانده و مباحث عملی را افزایش دهیم.
فخاری بیان داشت: امدادگران هر شهرستان یا استانی باید متناسب با حوادث شایع همان استان آموزش ببینند تا کاربردی شود و در حیطه تخصصی خود کار کنند.
وی با اشاره به ساماندهی نیروهای امدادی تصریح کرد: امدادگرانی که آموزش می‌بینند در حیطه تخصصی خود کارت گرفته و فقط در همان حیطه باید وارد عمل شوند.
فخاری در ادامه بیان داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 90 بیش از یک‌هزار امدادگر متخصص در 10 رسته ساماندهی می‌شوند .
وی درباره پرداخت حق الزحمه امدادگران ابراز امیدواری کرد در آینده نزدیک کمبودها جبران شده و در سال آتی پرداختی‌های جمعیت به روز شود.
معاون امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مازندران در پایان با اشاره به فرارسیدن ایام عید گفت: طرح‌های امدادی آبروی ملی ماست و کمبودهای آنها باید جبران شده و امسال نیز این طرح‌ها با قدرت بیشتر و نمای ظاهری بهتر انجام خواهد شد.
رئیس شورای اجرایی هلال احمر رامسر نیز با تشریح جایگاه گردشگری و معین بودن شهرستان رامسر برای معاونت امداد و نجات خواستار توجه بیشتر به این شهرستان شد و گفت: شهرستان رامسر از کمترین امکانات از قبیل آمبولانس نیز بی‌بهره است و کسی در این زمینه توجه خاصی به رامسر ندارد.
عباس ذبیحی ادامه داد: رامسر به دلیل اینکه شهرستانی نمونه است باید ملی و نمونه نیز دیده شود ولی از کمترین توجه بی‌بهره است.
ذبیحی در ادامه با اشاره به مصوبات شورای اجرایی گفت: ما مصوبات جلسات ماهانه شورای اجرایی شهرستان را که شامل مشکلات، نواقص، پیشنهادات و ... است را به استان ارسال می‌کنیم ولی این مصوبات یا مطالعه نمی‌شود و یا اینکه بدون توجه بایگانی می‌شود.
وی در پایان از معاون امداد نجات جمعیت هلال احمر استان که چند ماهی از انتصاب ایشان می‌گذرد خواست که رامسر را ویژه ببینند و حمایت‌های اعلام شده فقط در حد حرف باقی نماند و به مرحله عمل برسد.
انتهای پیام/ی20/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد