رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

بند انحرافی رامسر ...

 

بند انحرافی رامسر ...

‌مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران:
بهره‌برداری از سد لفور مازندران عامل اجرای پروژه‌های بزرگ شد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران گفت: بهره‌برداری از سد لفور جسارت اجرای پروژه‌های بزرگ در استان را فراهم کرد.


به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، رمضانعلی طهماسبی در مراسم بهره‌برداری از سد لفور سوادکوه در مازندران اظهار داشت: 80 درصد از نیروی کار منطقه برای اجرای سد لفور در سوادکوه استفاده شده است.‌
وی با اشاره به اینکه برای بهره‌برداری از این سد 350 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است، بیان داشت: برای بهره‌برداری کامل به نیاز بود که 400 میلیارد تومان برای اجرای این سد هزینه شود.‌
طهماسبی با بیان اینکه 54 هزار هکتار از اراضی کشاورزی منطقه از مزایای این سد بهره‌مند می‌شوند، گفت: با افتتاح این سد، 70 میلیارد تومان سود ناخالص ملی نیز افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به اینکه این با بهره‌برداری از سد لفور جسارت اجرای پروژه‌های بزرگ در استان فراهم شد، تصریح کرد: حداقل 30 تا 50 درصد در این بخش توزیع درآمد و ایجاد اشتغال را در استان فراهم می‌کند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه 51 هزار هکتار از اراضی به صورت خالص و 33 هزار هکتار نیز به صورت ناخالص از مزایای برای آبیاری اراضی کشاورزی برخوردار می‌شوند، گفت: سرمایه‌ای که برای اجرای این طرح استفاده شد با بهره‌برداری درست در پنج سال آینده برمی‌گردد.
طهماسبی با اشاره به اینکه آب شرب شهرهای گروه الف مازندران با بهره‌برداری از این سد تامین می‌شود، افزود: 33 میلیون متر مکعب آب این سد برای آب شرب استفاده می‌شود.
وی با اعلام اینکه استفاده برق‌آبی از این سد 10 مگاوات به ارزش 5/2 میلیارد تومان در 120 روز است، گفت: برای بهره‌برداری از این سد به طور مستقیم و غیرمستقیم 973 هزار نفر نیروی کار استفاده شده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای مازندران با اشاره به اینکه 9 پروژه دیگر آب منطقه‌ای مازندران در دهه فجر امسال تاکنون بهره‌برداری و یا در مرحله بهره‌برداری قرار دارد، خاطرنشان کرد: دیوار حفاظتی پارک موزه دفاع مازندران، بند انحرافی عباس آباد بهشهر، دیوار حفاظتی محله کلای جویبار، بند انحرافی تصفیه آب شازده رودخانه عالیکلای ساری، ملارود، بند انحرافی ولول در شهرهای ساری، بهشهر، جویبار، بابلسر، محمودآباد، کلاردشت، چالوس و رامسر است.
وی با اشاره به اینکه 33 روستا از مزایای این طرح بهره‌مند می‌شوند، گفت: پل اندازه‌گیری دبی و مقطع کنترل، پل اندازه‌گیری دبی سوادکوه، چالوس، نکا و آمل نیز از دیگر طرح‌های آب منطقه‌ای مازندران در دهه فجر 1389 بوده است.
طهماسبی در پایان یادآور شد: 10 میلیارد و 642 میلیون ریال هزینه اجرای این طرح‌ها است.
انتهای پیام/ل20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد