رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسری‌ها مهر 57 به خیابان‌ها ریختند

 

رامسری‌ها مهر 57 به خیابان‌ها ریختند
خاطرات یکی از چهره‌های انقلابی رامسر در گفت‌وگو با فارس:
رامسری‌ها مهر 57 به خیابان‌ها ریختند

خبرگزاری فارس: یکی از چهره‌های انقلابی رامسر رهبری امام خمینی (ره ) را یکی از عوامل مهم پیروزی انقلاب دانست و گفت: از مهر 57 بود که رامسری‌ها به خیابان‌ها ریختند و در صحنه حاضر شدند.


حسن فرخ‌فر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: این انقلاب دارای ارزش‌های اسلامی بوده است که به همت و رهبری امام خمینی (ره‌) و مردم به پیروزی رسید.
وی اظهار داشت: طبیعی است که قبل از انقلاب مردم تابع حرف رهبری بوده‌اند و اگر این تبعیت محض نبود این انقلاب به پیروزی نمی‌رسید و شاه سرنگون نمی‌شد زیرا آمریکا با تمام توان خود وارد میدان شده بود تا ارزش‌هایمان را از ما گرفته و اسلام را کمرنگ کند ولی مردم مومن ما با پیروی از رهنمودهای امام راحل وارد صحنه شدند و این انقلاب به پیروزی رسید‌.
فرخ‌فر ادامه داد: حال اگر ما در جامعه کنونی هم بخواهیم این انقلاب را حفظ کنیم باید از ولایت فقیه و رهبری پیروی کنیم وگرنه این انقلاب به سرانجام نمی‌رسد، اگر مردم خود را از زیر چتر رهبری بیرون بکشند ضرر می‌کنند.
وی خاطرنشان کرد: تند‌روی‌ها و کندروی‌ها را نمی‌پذیریم و باید آرام آرام به سمت اهداف الهی گام برداریم.
‌فرخ‌فر تصریح کرد: آنچه مردم قبل از پیروزی انقلاب می‌خواستند برقراری ارزش‌های انقلابی بود که بعد از پیروزی انقلاب ارزش‌های اسلامی یکی پس از دیگری حاکم شد.
‌وی به استناد سخنان امام راحل گفت: حضرت امام در اوایل پیروزی انقلاب می‌گفت، ما سایه‌ای از انقلاب قرآن و پیغمبر را شاهدیم و اگر بخواهیم به معنای واقعی آن دست یابیم نیاز به نیروهای بااخلاص و زمان داریم.
فرخ‌فر با اشاره‌ای به گذشته پراختناق ایران بیان داشت: ارزش‌های اسلامی توسط رژیم شاه نادیده گرفته می‌شد و معاونان و مدیران مدارس راهنمایی و دبیرستان ماموریت داشتند تا حجاب را از سر دختران بردارند، مدارس راهنمایی را که در سنین بسیار حساسی نیز قرار داشتند مختلط اعلام کرده بودند، در اماکن شلوغ و اصلی شهر مشروب فروشی‌ها به وفور وجود داشته و جوانان از مشروب‌خواری و لا ابالی‌گری ابایی نداشتند.
وی ادامه داد: در سینماهای ما فیلم‌های مبتذل پخش می‌شد که جوانان را به فساد می‌کشاند، تمام عوامل و دست‌اندرکاران شاه به دنبال کمرنگ کردن اسلام و ارزش‌های اعتقادی مردم بودند که مردم مذهبی ما نیز تحمل نداشتند و زمزمه‌هایی شکل گرفته بود ولی به صورت علنی نبوده است تا اینکه بعد از سخنرانی شیوا و انقلابی امام راحل در حوزه علمیه این زمزمه‌ها بیشتر شد و این مسائل در سال 57 به اوج خود رسید.
این چهره انقلابی افزود: تمام مردم امام (ره)را سرلوحه کار خود قرار دادند و امام نیز با آن قداست و قدسیه نفسانی خود توانست مردم را به صحنه آورد.
وی گفت: در رامسر آنچنان بازار انقلاب داغ نبود، بنده که در سال 53 وارد دانشگاه شدم و در محیط تهران کتاب‌های مطهری، نوارهای سخنرانی امام و ... را می‌شنیدم و پای سخنرانی‌های شهید شریعتی، مرحوم علامه جعفری، شهید مفتح و ... نشسته بودم اطلاعات دینی من نیز در دانشگاه بالا رفته بود، گاهی موقع نوارها را به رامسر آورده و توزیع می‌کردم، کلاس‌های درس من در دانش‌سرای مقدماتی دخترانه و مدارس بسیار پربار بوده و گاهی حتی از کلاس‌های دیگر می‌آمدند و در کلاس درس اینجانب به سخنان من گوش می‌دادند که این برای من شیرین بود.
وی ادامه داد: اختناق و خفقان آن دوران تا جایی بود که در کلاس‌ها استراق سمع می‌کردند و صداهای ما را ضبط می‌کردند تا اینکه روزی برای همین استراق سمع‌های کلاس من، مرا به ساواک نوشهر نیز فرستادند.‌
این انقلابی رامسری خاطرنشان کرد: در شهر آنچنان بود که هر روز در شهر می‌گفتند اسامی تمام افرادی که در مکتب‌های انقلابی فعالیت می‌کنند را شهربانی نوشته و اگر زمانی شاه برگردد با وضع فجیعی با آنان برخورد می‌شود و این افکار برگرفته از بازگشت شاه به حکومت در سال 1332 بود که مجددا به حکومت بازگشته بود و افراد فکر می‌کردند باز هم برمی‌گردد ولی انقلاب آنچنان سریع پیش رفت که فرصت گرفته شد.
فرخ‌فر بیان داشت: از مهر 57 بود که رامسر نیز مردم به خیابان‌ها ریختند و در صحنه حاضر شدند و همان‌طوری که امروزه در کشور مصر می‌بینیم شاه نیز در آن زمان نخست وزیرهایش را عوض می‌کرد، بعضی از افراد را زندانی می‌کرد تا شاید اینکه مردم راضی شوند ولی مردم با پیروی از امام خود همیشه در صحنه حاضر شدند و تا سرنگونی این رژیم کوشیدند.
وی با اشاره به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی گفت: اوایل انقلاب با تاسیس سپاه پاسداران به فرمان امام به دنبال استحکام این انقلاب نوپا بودند و برای حفظ انقلاب طوری عمل می‌کردند که خود به دنبال چهره‌های مختلف رفته و مسئولیت‌ها را به آنان تکلیف می‌کردند، نمونه آن اینکه در ابتدای تشکیل سپاه فرماندهی سپاه را که به صورت شورای فرماندهی اداره می‌شد به اینجانب که نیروی آموزش و پرورش بود‌م تکلیف شد و یک سال اینجانب در سپاه خدمت کرده و بعد آن بر من تکلیف شد که با توجه به هجمه‌های دشمن علیه انقلاب و ترورهای متعدد نیروهای انقلابی توسط ضد انقلابیون دادسرای انقلاب اسلامی را در رامسر شکل دهم و دو سال و نیم نیز به عنوان دادیار جانشین دادستان خدمت کردم و سپس به آموزش و پرورش بازگشته و به مدت 20 سال مدیریت قسمت‌های مختلف آن را برعهده داشتم.
انتهای پیام/ل10/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد