رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

اجرای تئاتر "من قاضی القضاتم " در رامسر‌

 

از شنبه هفته آینده اجرا می‌شود؛
اجرای تئاتر "من قاضی القضاتم " در رامسر‌
از شنبه هفته آینده اجرا می‌شود؛
اجرای تئاتر "من قاضی القضاتم " در رامسر‌

خبرگزاری فارس: تئاتر "من قاضی القضاتم " از شنبه و به مدت هشت روز در رامسر به نمایش درمی‌آید.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، تئاتر «من قاضی القضاتم که مرگ مرد مهر کردم به مهر» به نویسندگی نصرالله قادری مدرس دانشگاه و کارگردانی هوشنگ امیدی نژاد و بازیگری طیبه علیخانیان و هوشنگ امیدی نژاد به مدت هشت روز در کانون شهید سلیمان نژاد رامسر به روی صحنه می‌رود.
این تئاتر که نمایشی است عاشورایی با محوریت حادثه عاشورای حسینی، روایتی از جبر زمان، مظلومیت عدل و سکوت جمعیت را فراروی مخاطب قرار می‌دهد.
هوشنگ امیدی نژاد کارگردان این تئاتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر گفت: این نمایش حکایت ظلم نامردمانی است که امروز دشمنان مولا حسین (ع) در کربلا با انفجارهای پی در پی و ویران‌کننده به وجود می‌آورند بلکه مریدانش بهراسند و به زیارتش نروند که نمی‌شود.
وی افزود: واقعه‌ای حکایت از زمان شهادت سالار شهیدان تا امروز است.
امیدی نژاد بیان داشت: من قاضی القضاتم ... مرثیه‌ای است برای همه آن‌هایی که نه کاری حسینی می‌کنند و زینبی‌اند.
این کارگردان عرصه تئاتر که به اتفاق همسرش طیبه علیخانیان کار می‌کند و ایشان نیز فارغ التحصیل این رشته است تئاتر را هنری غریب و بی پناه عنوان کرد و گفت: تئاتر جایی است که مردم در آنجا با خودشان و با دیگران روبه‌رو می‌شوند، یکدیگر را می‌بینند و در طبیعت هم اندیشه می‌کنند، تئاتر جایی است که انسان در فضای آن کمتر احساس تنهایی می‌کند و به پاس آن دوباره زیستن را زندگی می‌کند.
وی ادامه داد: گرچه در بهترین شکل ممکن این یک ویژگی منحصر به فرد است اما مشکلات خودساخته هرگز فرصت این همه دورخیز را به ما نداده و این نیاز ضروری جامعه است که احساس می‌شود.
وی خاطرنشان کرد: اما با تمام این نقاط مثبت و نیازهایی که وجود دارد این هنر بسیار مظلوم و محروم واقع شده و از تمامی مردم و مسئولان خواستاریم که این هنر را دریابند.
انتهای پیام/ی20/ج

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد