رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

کاهش 45 درصدی بارندگی در رامسر

 

 رئیس ایستگاه هواشناسی رامسر خبر داد:

کاهش 45 درصدی بارندگی در رامسر
رئیس ایستگاه هواشناسی رامسر خبر داد:
کاهش 45 درصدی بارندگی در رامسر

خبرگزاری فارس: رئیس ایستگاه هواشناسی رامسر از کاهش بیش از 45 درصد بارندگی سال جاری نسبت به مدت مشابه در این شهرستان خبر داد.


به گزارش خبرگزاری فارس از رامسر، رضا گلپور ظهر امروز در جلسه شورای اداری شهرستان رامسر اظهار داشت: قدمت ایستگاه هواشناسی رامسر 50 سال است.
وی ادامه داد: در کشور بیش از 200 ایستگاه هواشناسی داریم که همه آنها بین‌المللی نیستند، ایستگاه هواشناسی رامسر با آماری بیش از 50 سال و ایستگاه هواشناسی نوشهر جزو ایستگاه‌های بین‌المللی هستند که فعالیت‌هاشان بر روی نقشه پیاده می‌شود.
گلپور ادامه داد: مهمترین کار ما در ایستگاه هواشناسی اطلاعات پروازی است که چند ساعت قبل از پرواز تا زمان فرود است.
وی در ادامه بیان داشت: برخلاف تفکر بیشتر افراد وظیفه اصلی ما پیش‌بینی هوا نیست، اطلاعات پروازی مهمترین بخش عملکردی ماست.
گلپور تصریح کرد : یکی دیگر از کارهای مهم ما تعیین اقلیم شهرستان است که برای این امر باید آماری بیش از 30 سال آن شهرستان موجود باشد.
وی با اشاره به اینکه این تعیین اقلیم برای هدفمندی یارانه‌ها مهم بوده است، بیان داشت: شهرستان رامسر آماری بیش از 50 سال داشته که بسیار کمک کنننده بوده است.
وی از دیگر عملکردهای اداره را ارسال پیش‌بینی‌های هواشناسی به ادارات و فرمانداری دانست و تصریح کرد: ارسال این پیش‌بینی‌ها و حتی ارسال برخی از هشدارها از وقوع سیل، طوفان و ... برای برخی از اداراتی که تیم بحران و حوادث را تشکیل می‌دهند، بسیار مفید است و می‌توانند از خطرات بیشتر و خسارات بیشتر جلوگیری کند.
وی در ادامه گفت: علاوه بر تمام اینها ما همکاری بسیار خوبی با ادارات، دانشگاه‌ها و مدارس در زمینه بازدید و آموزش داریم.
رئیس ایستگاه هواشناسی رامسر در ادامه با اشاره به موقعیت شهرستان رامسر گفت: شمال این شهرستان دریا و جنوب آن جنگل است که جزو شهرستان‌های معتدل هستیم و میانگین بارندگی 50 ساله شهرستان یک‌هزار و 215 میلی‌متر بوده است.
وی افزود: بارندگی پاییز امسال که نگرانی را مرای مردم ایجاد کرده است، نسبت به سال گذشته تنها دو درصد کاهش داشته است.
این مسئول در پایان گفت : شهرستان رامسر در 9 ماهه امسال 5/54 درصد بارندگی داشته که این میزان 5/45 درصد کاهش نسبت به مدت مشابه در سال گذشته داشته که امیدواریم زمستان خوبی را پشت سر بگذاریم.
انتهای پیام/غ20/ح

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد