رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

مشایی:احمدی‌نژاد را پس از کسب 24 میلیون رأی مسرور نیافتم

 

مشایی:  
احمدی‌نژاد را پس از کسب 24 میلیون رأی مسرور نیافتم
مشایی: احمدی‌نژاد را پس از کسب 24 میلیون رأی مسرور نیافتم

خبرگزاری فارس: رحیم مشایی گفت: پس از برگزاری انتخابات من یک روز هم احمدی‌نژاد را مسرور نیافتم از اینکه 24 میلیون رأی آورده است.


به گزارش خبرنگار جامعه فارس اسفندیار رحیم مشایی امروز در نشست تخصصی بررسی نقش رسانه‌ها در تعامل با ایرانیان مقیم خارج از کشور با اشاره به حضور گسترده اهالی رسانه و مطبوعات در این گردهمایی اظهار داشت: امیدواریم که بتوانیم یکی از ظرفیت‌های بزرگ نظام، کشور و ملت را در جهت اهداف انقلاب و آرمان‌های امام راحل از این طریق تأمین کنیم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد امروز در یک دوره حساس هستیم، حساسیت از این جهت که آینده هم برای ملت ما و ملت‌های جهان در گروی تحولاتی است که این ایام در جهان روی خواهد داد.

مشایی با بیان اینکه افرادی که امروز جلودار حرکت هستند سهم بیشتری در آینده و فردا خواهند داشت، خاطرنشان کرد: جنس این نکته از رسانه است. اینکه فردا چطور باشد، کسانیکه امروز امور در اختیارشان است فهم بیشتری در تعیین فردا دارند.

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: مسئله امروز این است که بازندگان امروز موفق نیستند اندیشه‌های وعده داده شده و اندیشه‌های آینده‌ساز امروز در دنیا جایگاه خود را از دست داده است. کسانیکه ادعای تولید فکر و اندیشه، ساخت مذهب، مکتب و مرام داشتند و مدعی بودند جان‌ها را سیراب می کنند، آنها دیگر موفق نیستند و شکست خورده‌اند.

بحران اقتصادی در دنیای امروز یک اتفاق نیست
--------------------------------------------------------

مشایی با اشاره به بحران اقتصادی در دنیای امروز آن را صرفا یک اتفاق ندانست و متذکر شد بحران اقتصادی امروز جهان را باید محصول مکتب جهانی امروز دانست بحران اقتصادی نباید مانع از این باشد که ما از یک فهم بزرگتر غافل شویم.

وی ادامه داد: امروز نگاه فلسفی مسلط، مغلوب شده و امروز نگاه فراگیر با مشکل مواجه شده است و اقتصاد تنها بخشی از این اتفاق است.

مشایی با تذکر این نکته که امروز تحیر در موضوع اقتصاد نیست، یادآور شد: امروز تحیر در فلسفه حیات است و اندیشمندی را امروز سراغ ندارید که راه برون رفت از این وضعیت را ارائه کند؛ کدام ملت سیاسی امروز در دنیا مدعی است که مدیریت فراگیر جهانی او راهگشاست.

فشار خون سیاست جهانی افت کرده است
------------------------------------------------------

رئیس دفتر رئیس جمهور با بیان این نکته که انگیزه ارائه یک فضای روشن در دنیای امروز به شدت کاهش یافته است، اظهار داشت: فشار خون سیاست جهانی افت کرده است، فشار خون مکتب مدیریتی مسلط جهانی افت کرده و دیگر قدرت آفرینش ندارد و این موضوعی نیست که تبلیغاتی در خصوص آن صحبت کنیم بلکه واقعیتی است که همه آن را می‌فهمند.

وی افزود: اگر مکتبی در دنیای امروز مدعی است منتقدان باید این فرصت را طلایی تلقی کنند و اگر تا دیروز صدای این ماشین عظیم و فریبکار مانع از این بود که انگیزه‌های الهی، انسان‌ها را خط دهد و به میدان آورد امروز دیگر این ماشین در حال ریپ زدن است و کاری از او بر نمی‌آید.

مشایی با بیان اینکه این ماشین آنقدر بزرگ است که قابل هل دادن نیست، گفت: این یک اتفاق بزرگ تاریخی است تحلیل درست از شرایط جهانی بسیار مهم است و فهم آن برای کسی دشوار نیست چرا که همه می‌کوشند برای برون رفت از این شرایط فکر کنند و از سقوط فرار می‌کنند.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به سؤالاتی که توسط احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح شد تصریح کرد: اینکه در شرایط امروز جهان هدف مشترک ملت‌ها و دولت‌ها چه باشد همه به این رسیده‌اند که صلح چیزی است که خواست عمومی همه است اما آنچه که در یک دهه گذشته روی داد این بود که این دهه از بدترین دهه‌ها در تأمین صلح بود و اکنون در پایان این دهه باید بررسی کرد که جامعه جهانی چگونه در جهت تحقق صلح حرکت کرده است.

وی با اشاره به سخنان احمدی‌نژاد در خصوص صلح و خواسته جهانی که برای تأمین آن ایجاد شده است، تصریح کرد: سؤال این است که دهه دوم را چه باید بنامیم و آیا ملت‌های جهان به صلح رسیده‌اند اما کسی برای سؤال احمدی‌نژاد پاسخی نداشت و در بن بست قرار گرفته‌اند.

مشایی شرایط را برای ملت ایران و نظام جمهوری اسلامی ایران متفاوت دانست و گفت: یک شرایط کاملا عکس برای ملت ما و انقلاب و نظام ما وجود دارد و ملت ما با یک شتاب مثبت در حال حرکت است.

وی افزود: جامعه ما امیدوارتر شده و بیش از گذشته به آینده روشن امیدوار است و با تهدیدها و ستم‌هایی که در طول 31 سال گذشته بر خود دیده از تمام آنها گذر کرده و وضعیت امروز را بهتر از دیروز ارزیابی می‌کند.

مشایی شرایط کنونی کشور و نظام اسلامی را بهترین وضعیت سیاسی و امنیتی در طول سی و یک ساله گذشته توصیف کرد و افزود: ملت ما امروز منسجم‌تر، مقاوم‌تر و امیدوارتر است و احساس عزت بیشتری می‌کند.

وی با بیان اینکه در طول 15 سال گذشته اخبار امیدوار کننده‌ای به خاطر ضعف‌های مختلف از کشور به ایرانیان خارج از کشور مخابره نمی‌شد گفت: اما از نخستین روزهایی که قصد برگزاری همایش برای ایرانیان خارج از کشور را داشتیم دغدغه‌هایی مطرح بود مبنی بر اینکه این افراد، کشور و نظام را قبول ندارند و حتی در چند همایش اجازه ندادند که ما برویم.

مشایی متذکر شد: در همایش‌هایی که برگزار شد در ابتدا ایرانیان مقیم خارج از کشور از ما دعوت می‌کردند که اینقدر اسم آمریکا و صهیونیسم‌ها را نبریم چرا که مملکت را به باد می‌دهیم و موضوعاتی از این دست را مطرح می‌کردند که نمی‌شود این مسیر را طی کرد و توانمندی‌های شما کم است و این قدرت‌ها خطرناک هستند.

وی با بیان اینکه با برگزاری چند همایش برای ایرانیان خارج از کشور و بیان پیشرفت‌ها و توانمندی‌های کشور و نظام نوع نگرش‌های ایرانیان مقیم خارج از کشور در حد زیادی تغییر و تحول یافت خاطرنشان کرد: مخصوصا با بیان ایستادگی کشور و نظام در موضوع پرونده هسته‌ای و دیپلماسی فعال و باوری که رئیس جمهور به جامعه داشت تمام اینها دست به دست هم داد تا در هر همایشی، نگاه‌ها تغییر یابد ترس‌ها در حال ریختن بود و امید در حال شکوفه دادن، احساس عزت و شرف در ایرانیان مقیم خارج کشور در حال اهتزاز است.

وی در ادامه با اشاره به حوادث پس از انتخابات سال گذشته خاطرنشان کرد: دشمن یک ضربه سنگینی را در این جریان به ما زد گسست اجتماعی و فاصله گرفتن طبقات اجتماعی برای نظام ما و ولایت بسیار مهم است چرا که نظام ما بر اساس ولایت فقیه استوار است و اینکه مردم از صمیم قلب نظامشان را دوست نداشته باشند برای نظام ما یک گسست اجتماعی بسیار مهم تلقی می‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع برای ما سخت است که برخی تبلیغ کنند که رأس نظام طرفدار یک جریان سیاسی خاص است البته اینکه جریانات سیاسی یک قرب و بعد نسبت به رأس نظام داشته باشند یک امر طبیعی است.

جامعه بدون انسجام حول محور "رهبری " راه به جایی نمی‌برد
----------------------------------------------------------------------------

مشایی خاطرنشان کرد: این تبلیغاتی بود که توسط گروه‌هایی انجام می‌شد که گسست بین نظام و رهبری وجود دارد در حالیکه در واقعیت چنین چیزی نیست.

وی در ادامه با اشاره به پیوند مستحکم بین نظام سیاسی و فرهنگی کشور با رهبری نظام یادآور شد: باید بدانیم که جامعه ما بدون یک انسجام و تراکم سیاسی، فکری و فرهنگی حول محور رهبری راه به جایی نخواهد برد و هیچ کس به هیچ هدفی نخواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: پس از انتخابات می‌رفت که جامعه ما دچار گسست اجتماعی شود و 15 میلیون رای در یک سو و 24 میلیون رای در یک سمت دیگر قرار گیرد و این طور وانمود شود که جامعه دو قطبی است.

مشایی با بیان اینکه نمی‌شود به این اکتفا کرد که من به عنوان رئیس جمهور منتخب 24 میلیون رأی کسب کرده‌ام، گفت: پس از برگزاری انتخابات من یک روز هم احمدی‌نژاد را مسرور نیافتم از اینکه 24 میلیون رای آورده است و او از روزهای نخست دغدغه‌اش این بود که اگر احمدی‌نژاد پرچم ولایت و رهبری را در دست دارد معنایش این نیست که بقیه چنین گرایشی ندارند و چنین تلقی برای آینده کشور می‌‌تواند سم باشد چرا که ما هنوز در مسیرمان به سمت بالا در حرکت هستیم و مسیر ما سربالایی است و بالا رفتن نیازمند قدرت است.

رئیس دفتر رئیس‌جمهور با بیان اینکه امید و اعتماد ما باید به توانمندی‌های درونی کشور و نظام باشد، تصریح کرد: ما در شرایط پس از انتخابات با این ضربه سهمگین مواجه شدیم، گسست را ندیدیم اما ترک را حس کردیم؛‌وقتی دروغ بزرگ تقلب مطرح شد مردم دلهایشان شکست و بنده به عنوان کارشناس می گویم که هرگز این طور نبود که تقلبی اتفاق افتاده باشد.

وی ادامه داد: اما زمان نیاز داشت تا مردم متوجه شوند و کار ما در قبال ایرانیان خارج از کشور با دشواری‌هایی مواجه شد.

مشایی با اشاره به به این حدیث که حب‌الوطن من الایمان خاطرنشان کرد: آدم مؤمن دوستدار وطنش است چرا که شکرگذار خدماتی است که وطن به او داده و امکان رشد و شکوفایی را به او ارزانی کرده است.

وی با بیان اینکه باید روند ارتباط با ایرانیان مقیم خارج از کشور را پس از انتخابات ادامه می‌دادیم یادآور شد: اثرگذاری آنها در خنثی‌سازی هجمه رسانه‌ای خارج از کشور مؤثر خواهد بود.

مردم نسبت به مبانی کشور و نظام مسئله ندارند
------------------------------------------------------------

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی امور ایرانیان اظهار داشت: این گسست که عده‌ای سعی در تبلیغ آن را داشتند واقعی نیست و برداشت از خط انحرافی است مردم نسبت به مبانی کشور و نظام مسئله ندارند.

وی افزود: انتقاد نسبت به برخی از عملکردها وجود دارد و همه ما نسبت به کردار و رفتار خود اشتباهاتی را داریم و کسی خود را مبرا از خطا نمی‌داند. باید بدانیم که در افکار عمومی باید به گونه‌ای رفتار شود که حقوق مردم محفوظ است.

مشایی با اشاره به تصمیم برای برگزاری کنگره دوم ایرانیان مقیم خارج از کشور خاطرنشان کرد: این کنگره مورد استقبال گسترده‌ای در جهان قرار گرفت با اینکه مسئله ایرانیان خارج از کشور مسئله داخلی ایران بود اما به چند دلیل تبدیل به مهمترین خبر و موضوع ملی ایران و مهمترین مسئله و خبر در محافل ایرانیان خارج از کشور و بلکه رسانه‌های جهانی شد.

وی با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌ها که آن را موضع‌گیری‌های سخیفی توصیف کرد گفت: این موضع‌گیری‌ها شبیه یک دعوا درون حاکمیت به نظر رسید و اینطور نشان داده شد که تحلیل‌ها در داخل کشور نسبت به ایرانیان خارج کشور متفاوت است.

احمدی‌نژاد پرچم ایرانیان خارج از کشور را بلند کرده است
--------------------------------------------------------------------

مشایی افزود: ما نمی‌توانیم بگوییم که همه در داخل کشور قربان ایرانیان خارج از کشور می‌شوند اما اینکه همه در داخل و خارج بفهمند که نگاه‌های متفاوتی در داخل وجود دارد نکته قابل تأملی است و اینکه در رأس محق دانستن ایرانیان خارج از کشور در مشارکت و توسعه کشور شخص رئیس جمهور است و احمدی‌نژاد پرچم تبعیت از ولایت و رهبری را در دست دارد و حالا این احمدی‌نژاد است که پرچم ایرانیان خارج از کشور را بلند کرده است و این تبدیل به یک فرصت بزرگ شد.

اگر مخالفی هست استدلال کند که ایرانیان خارج از کشور همگی جاسوس و شرابخوار هستند
------------------------------------------------------------------------------------------------------------

جانشین رئیس جمهور در شورای عالی ایرانیان خارج از کشور تصریح کرد: به دوستان گفتیم که از همه دعوت کنیم اگر مخالفی هم هست بیاید و استدلال کند که توجه به ایرانیان خارج از کشور غلط است و این افراد همگی جاسوس و شرابخوار هستند.

مشایی افزود: ما باید به یک انسجام قوی و کارآمد برسیم که امکان نفوذ و تسلط برای دشمن نباشد لذا ایرانیان خارج از کشور مورد اهتمام قرار گرفت و این تبدیل شد به اینکه بسیاری از افرادی که در خارج از کشور بودند باور کردند که ایرانی در هر کجای دنیا هستند ایرانی بماند، ایرانی فکر کند و عشق بورزد.

وی با طرح این سؤال که مگر افرادی که در راهپیمایی 22 بهمن شرکت می‌کنند کسی از قوم و نژاد و سلایق آنها سؤال می‌کند، گفت: کافی است که یک برداشت عمومی از ایران اتفاق افتد.

رئیس جمهور ایران از همه به رهبری نزدیک‌تر است
-------------------------------------------------------------

مشایی تصریح کرد: امروز شرایط به گونه‌ای شده تا می‌گویند ایران گفته می‌شود احمدی‌نژاد ایران را مظهر مجاهدت می‌دانند و احمدی‌نژاد همه جا محبوب است و ایرانی ها دیدند که پرچم در دست کیست و رئیس جمهور ایران از همه به رهبری نزدیکتر است و باورش به ولایت از همه قوی‌تر است.

وی با بیان اینکه عده‌ای قصد داشتند تبلیغ کنند که متدینین و اصولگراها با ایرانیان خارج از کشور نیستند، گفت: اما امروز دیگر اینطور نیست.

مصاحبه با احمدی‌نژاد قیمت دارد
-----------------------------------------

مشایی با اشاره به تبلیغات گسترده‌ای که امریکایی‌ها و صهیونیست‌ها برای حضور احمدی‌نژاد در مجمع عمومی سازمان ملل تدارک دیده بودند خاطرنشان کرد: فاکس نیوز مدتی قبل از سفر احمدی‌نژاد تبلیغ می‌کرد که هیچ یک از رسانه‌ها با احمدی‌نژاد مصاحبه نکنند اما شرایط به گونه‌ای شد که فاکس نیوز خود با دریوز‌گی آمد و خواستار مصاحبه با احمدی نژاد شد و ما منت بر سرش گذاشتیم و با امکان دادن مصاحبه با این شبکه می‌خواستیم در تاریخ ثبت کنیم که همه بفهمند که مصاحبه با احمدی‌نژاد قیمت دارد.

مشایی با بیان اینکه دعواهایی که در خصوص حمایت از ایرانیان خارج از کشور در رسانه‌ها منعکس شد باعث انسجام ایرانیان مقیم خارج از کشور شد خاطرنشان کرد: همه این افراد می گفتند که چرا به ما گفته شده جاسوس و فاسد و چرا باید پس از تحمل این همه سال سختی دور از وطن به ما بگویند که این افراد 50 هزار دلار پول گرفته‌اند که در این کنگره شرکت کنند و این مسائل باعث شد که آنها با هم منسجم شدند و بحث آنها شد موضوع کنگره ایرانیان مقیم خارج از کشور.

وی تصریح کرد: اما همگان دیدند که جریان اصیل ولایت خود مسئله ایرانیان خارج از کشور را مدیریت می‌کند و راس آن رئیس جمهور است و منتقدان انتقادها را فراموش کردند در نهایت نتیجه این شد که در مجمع عمومی امسال هیچ کس برای تجمع در مقابل سازمان ملل نیامد نه اینکه 20 نفر آمده باشند بلکه هیچ کس نیامد و این را با افتخار می‌گویم.

مشایی افزود: آنهایی که ایرانیان خارج از کشور را باور نکردند باور کنند و این بدان معنا نیست که آنها سؤال و یا انتقادی از نظام نداشته باشند و یا رضایت مطلق داشته باشند حتما باید انتقادهایی دارند اما سؤال این است که چرا برای تجمع به نشانه اعتراض امسال نیامدند و باید این ظرفیت و فهم بزرگ و خردمندانه را درک کرد.

وی در جمع‌بندی سخنان خود اظهار داشت: دنیا دچار مشکل است تصمیم فردا، تصمیم کبری است منحنی دنیا رو به افول است اما منحنی ایران رو به اوج و صعود است و این یک فرصت استثنایی تاریخ است.

وی تصریح کرد: در ایام روزگاران نفحات الهی است فرصت همیشه هست اما همیشه این نفحات نیست و من این فرصت را یک نفحه بزرگ برای ایرانیان می‌دانم.

چرا مردم به احمدی‌نژاد اعتماد کرده‌اند؟
------------------------------------------------

مشایی با طرح این سؤال که چرا مردم به احمدی‌نژاد اعتماد کرده‌اند؟ گفت: تنها در این کشور یک نفر گفت که نمی‌توانند ایران را بزنند و خیلی از بزرگان می گفتند که آنها (آمریکا و صهیونیست‌ها) ایران را خواهند زد و بعد تو را متهم می‌کنند که تو می‌گفتی ایران را نخواهند زد اما احمدی‌نژاد گفت که آنها نمی‌توانند و یک شرط دارد و آن انسجام مردم است.

مشایی با بیان اینکه ایرانیان خارج از کشور را باید از جنس رسانه بدانیم متذکر شد ایرانیان مقیم خارج از کشور خودشان یک رسانه هستند اما در شرایط امروز به تناسب جایگاه جمهوری اسلامی ایران از رسانه جهانی برخوردار نیستیم و دولت باید در این خصوص سرمایه‌گذاری کند و هر چه در این زمینه خرج کنیم سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و هزینه نیست و رسانه‌‌های داخل کشورمان باید گام‌های خود را بلندتر کنند.

جانشین رئیس جمهوردر شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور در خاتمه تصریح کرد: یک عظم ملی نیازمندیم و باید فکر کنیم تا یک برنامه جامعی را در حوزه رسانه‌ای با محوریت ایرانیان خارج از کشور تدوین کنیم و از این پس دبیرخانه شورای عالی ایرانیان مهمترین مسئولیت‌اش این خواهد بود که این برنامه جامع را مورد حمایت خود قرار دهد.
انتهای پیام/ر

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد