رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

12اثر از علامه بهلول‌گنابادی رونمایی می‌شود

 

12اثر از علامه بهلول‌گنابادی رونمایی می‌شود

در همایش بهلول؛
12اثر از علامه بهلول‌گنابادی رونمایی می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر همایش ملی بهلول شگفتی روزگار گفت: در روز همایش 12 کتاب از آثار بهلول با حضور مسئولان کشوری رونمایی می‌شود.


به گزارش خبرگزاری فارس از گناباد، حجت‌الاسلام رضا مدنی دوشنبه‌شب در نشست روحانیان، در محل مسجد جامع و مصلای این شهر برگزار شد، اظهار داشت: کتاب اشعار بهلول در شش دفتر به همراه 20 هزار جلد کتاب دیگر با 50 درصد تخفیف در نمایشگاه ارائه می‌شود.
دبیر همایش ملی بهلول شگفتی روزگار تصریح کرد: پیگیری‌های این همایش از دو سال قبل با محوریت امام جمعه و مساعدت دانشگاه آزاد اسلامی واحد گناباد صورت گرفته است.
وی افزود: در راستای این همایش ملاقات‌های زیادی با مسئولان مختلف در تهران، اصفهان و شهرهای دیگر انجام شده است.
مدنی اظهار داشت: کتاب بهلول و اسناد در چهار فصل و دو کتاب دیگر از دست نوشته و نوارهای این مرحوم در قالب کتاب مختارنامه بود که در برگیرنده نظرات ایشان در مورد شخصیت مختار است نیز ارائه می‌شود.
مدنی تصریح کرد: از جمله مواردی که در این مدت پیگیری شد خانه پدری مرحوم بهلول بود که منزل خریداری و تملک شده و قرار است که به موزه تبدیل شود که هنوز انجام نشده است.
دبیر همایش ملی بهلول شگفتی روزگار گفت: تأسیس بنیاد ملی بهلول از کارهایی است که با پیگیری‌های متعدد در شورای فرهنگ عمومی شهرستان صورت گرفت و اساسنامه این بنیاد در شهرستان تدوین و قول تصویب آن در شورای فرهنگ عمومی کشور گرفته شده است.
مدنی افزود: یکی دیگر از فعالیت‌های انجام شده ثبت روز تولد علامه بهلول گنابادی به عنوان روز ملی صرفه‌جویی و اصلاح الگوی مصرف است.
دبیر همایش ملی بهلول شگفتی روزگار گفت: منزل علامه بهلول گنابادی با مبلغ 270 میلیون ریال توسط میراث فرهنگی شهرستان در حال تبدیل به خانه موزه است که مرکزی فرهنگی برای بازدید همه اقشار مردم به‌ویژه جوانان و گردشگران است.
وی تاکید کرد: اساسنامه بنیاد ملی بهلول در شهرستان تصویب شده که با توصیب نهایی، این بنیاد ملی کمک فراوانی به فرهنگ بهلول و تمام جهانیان می‌کند.
مدنی با اشاره به مقالات ارائه شده در همایش گفت: در راستا این همایش 123 مقاله ارائه شده که 27 مقاله پذیرفته و شش مقاله ارائه می‌شود.
وی تصریح کرد: در سفرهایی که به شهرهای دیگر داشتیم اظهار لطف خواص و عموم به مرحوم علامه بهلول توصیف نشدنی است.
دبیر همایش ملی بهلول شگفتی روزگار با بیان اینکه همه صفات و ویژگی‌های علامه بهلول نیازهای اساسی امروز است، افزود: این همایش قرار بود در سال اصلاح الگوی مصرف برگزار شود چرا که علامه بهلول فردی ساده و قانع بود.
وی گفت: مقام معظم رهبری 23 ویژگی را برای شخصیت علامه بهلول گنابادی معرفی کرده است که مددکاری و توجه به کودکان از صفات پسندیده ایشان است.
دبیر همایش ملی بهلول شگفتی روزگار تصریح کرد: هدف از برگزاری این همایش در گناباد عشق مردم گناباد به این شخصیت بزرگ است.
مدنی گفت: شبکه‌های مختلف این همایش را پوشش خبری می‌کنند و انتظار است تمام مردم گناباد از این همایش حمایت کنند.
وی تاکید کرد: در حاشیه همایش علامه بهلول گنابادی مسجد دانشگاه آزاد اسلامی گناباد با اعتبار 750 میلیون تومان ساخته شده است.
انتهای پیام/صا10/ک

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد