رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

8 هکتار از جنگل‌های رامسر طعمه حریق شد

 

8 هکتار از جنگل‌های رامسر طعمه حریق شد

رئیس منابع طبیعی رامسر:
8 هکتار از جنگل‌های رامسر طعمه حریق شد

خبرگزاری فارس: رئیس منابع طبیعی رامسر گفت: در سه آتش‌سوزی اخیر شهرستان رامسر بیش از هشت هکتار از جنگل‌های شهرستان طعمه حریق شد.


سید قاسم ریاضی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر عامل اصلی آتش‌سوزی‌های اخیر شهرستان رامسر را عامل انسانی دانست و افزود: در شهرستان رامسر بیش از 40 هزار هکتار جنگل داریم که 35 درصد پوشش جنگلی این شهرستان نیز از نوع ممرز و 30 درصد راش است.
وی اظهار داشت: در کمتر از یک ماه سه آتش‌سوزی وسیع در منطقه جنگل دالخانی، جیرکوه جواهرده و مراتع اشکورات داشته‌ایم که در آتش‌سوزی اول بالغ بر شش هکتار و در آتش‌سوزی دوم بالغ بر 12 هزار متر و در سومی 8 هزار متر از مراتع اشکورات طعمه حریق شد.
ریاضی با اشاره به عوامل ایجاد آتش سوزی در جنگل بیان داشت: در این سه مورد آتش‌سوزی عوامل انسانی نقش اصلی داشته‌اند و بر اساس نتایج به اثبات رسیده عامل آتش‌سوزی جنگل دالخانی شکارچیان، جنگل جیرکوه باغداران و اشکورات دامداران بوده اند.
وی تصریح کرد : البته باید متوجه این امر باشیم که روشن گذاشتن آتش در جنگل از سوی مردم امری طبیعی است که همیشه بوده است ولی به دلیل عدم بارش باران در چند ماه اخیر و همچنین فصل خزان این عوامل دست به دست هم داده و جنگل‌های منطقه را تخریب کرده است.
وی با تاکید به مردم و مسافران خاطرنشان کرد: برای اینکه بتوانیم از این جنگل‌های زیبا استفاده کرده و برای نسل‌های آینده نیز آن را حفظ کنیم باید در حفظ و نگهداری جنگل کوشا بوده و نه تنها در هر کجای جنگل آتش روشن نکنیم بلکه آتش‌های روشن شده را پس از اتمام کار خاموش کرده و تا جایی که می‌توانیم در گسترش جنگل مشارکت داشته باشیم.
رئیس منابع طبیعی رامسر افزود: باغدارانی که قصد به آتش کشیدن سرشاخه‌های زائد باغ خود را دارند حتما موضوع را به منابع طبیعی اطلاع دهند.
وی درباره ترمیم مناطق آسیب دیده گفت: جنگل‌های دالخانی به دلیل اینکه جنگل‌های تولیدی بوده‌اند مجددا زادآوری خواهند داشت ولی با تمام این امور برای ترمیم و کاشت مجدد نهال در مناطق برنامه‌ریزی شده است و بیشترین نهال‌هایی را که خواهیم کاشت از نوع بلوط، افرا، ون و شیردار خواهد بود.
وی در پایان اظهار تاسف کرد و گفت: با تمام این ترمیم‌ها برای بدست آوردن جنگل‌های سوخته دالخانی حداقل نیاز به 40 سال زمان داریم و این فرصت کمی نیست.
انتهای پیام/خ20/ع

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد