رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

رامسرنیوز Ramsarnews اخبار رامسر

نخستین پایگاه اینترنتی خبری - تحلیلی شهرستان رامسر

65 درصد روستائیان رامسر از آب بهداشتی بهره‌مند شدند

 

65 درصد روستائیان رامسر از آب بهداشتی بهره‌مند شدند

مدیر آبفار رامسر:
65 درصد روستائیان رامسر از آب بهداشتی بهره‌مند شدند

خبرگزاری فارس: مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان رامسر گفت: بیش از 65 درصد جمعیت روستایی شهرستان رامسر از آب شرب بهداشتی بهره‌مند شدند.


جعفر طیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامسر افزود: در شهرستان رامسر 137 روستا وجود دارد که پنج درصد روستاها قبل از پیروزی شکوهمند انقلاب آبرسانی شده‌اند و هم اکنون به لطف پروردگار و همت مسئولان امر 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار از آب شرب بهداشتی بهره‌مندند.
وی اظهار داشت: علاوه بر این روستاها 65 درصد روستاهای زیر20 خانوار نیز از آب شرب بهره مند شده‌اند.
طیبی ادامه داد: در حال حاضر آب و فاضلاب روستایی شهرستان 70 روستا را زیرپوشش قرار داده که با 10 هزار و 100 خانوار بالغ بر 65 درصد جمعیت روستایی را شامل می‌شود.
وی درباره تکلیف بقیه روستاها خاطرنشان کرد: روستاهایی که هنوز موفق به آبرسانی نشده‌ایم توسط شوراهای اسلامی نگهداری می‌شوند.
مدیر آبفار رامسر تصریح کرد: هر ساله برای روستاهایی که از آب شرب بهره‌مند نیستند و یا اینکه دارای نقص فنی بوده‌اند اعتبار جذب شده و درباره آبرسانی به ان روستاها اقدام می‌شود.
طیبی اظهار امیدواری کرد؛ در آینده‌ای نه چندان دور تمامی روستاها در شهرستان رامسر از آب شرب بهره مند می‌شوند.
مدیر آبفار شهرستان رامسر در ادامه پروژه‌های جدید آبرسانی که در دست اجراست را بیان داشت و گفت: گرسماسر، کلایه اشکور، مطالعه مجتمع آبرسانی گیاش که تامین کننده آب شش روستای دهستان جنت رودبار و همچنین پروژه جمع آوری و تصفیه فاضلاب روستاهای مشرف از جمله این طرح‌ها است.
وی گفت: تمامی این پرو‌ژه‌ها از پیشرفت خوبی برخوردارند که تا پایان سال جاری با تخصیص اعتبار لازم این پروژه‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.
طیبی در ادامه با اشاره به اینکه روستای گرسماسر یکی از 30 روستای هدف گردشگری کشور است باید از آب اشامیدنی مناسب بهره‌مند باشدف تصریح کرد: تاکنون برای این پروژه 200 میلیون تومان اعتبار تخصیص یافته است که سه دهنه چشمه بهسازی شد، یک حوزچه جمع آوری و شش کیلومتر لوله‌گذاری نیز انجام شده است.
وی افزود: برای اتمام این پروژه و احداث مخزن و شبکه داخلی بالغ بر 400 میلیون تومان اعتبار نیاز است.
طیبی در ادامه سخنان خود به مشکلات اداره آب و فاضلاب روستایی این شهرستان اشاره کرد و گفت: 75 درصد روستاهای زیرپوشش ما از طریق چشمه تامین آب می‌شوند و با خشکسالی‌های اخیر مقدار آب چشمه‌ها در تابستان بسیار کم شده و زمانی که این اتفاق مصادف می‌شود با افزایش جمعیت منطقه به دلیل تعطیلات تابستانه و افزایش مصرف آب افراد به دلیل گرمای هوا که تمام این دلایل به اضافه استفاده از آب شرب برای مصارف سم پاشی و آبیاری کشاورزی باعث کمبود آب در برخی از زمان‌ها می‌شود.
وی از دیگر مشکلات حفظ و نگهداری روستاهای زیر پوشش را پراکندگی روستاها دانست و بیان داشت: با توجه به پراکندگی بالای روستاهای شهرستان برای مثال روستای میج با 130 کیلومتر فاصله، روستای گلین با 80 کیلومتر فاصله و ... رسیدگی به امور با تعداد بسیار کم پرسنل مشکل و طاقت فرسا است که این امر برای پرسنل فنی، اداری و چه آبداران مشکل بوده و گاهی حتی به زندگی آنان نیز آسیب می‌رساند.
انتهای پیام/خ20/ک

نظرات 1 + ارسال نظر
حق پرست دوشنبه 20 دی‌ماه سال 1389 ساعت 16:55

پس بااین حساب با گذشت سی سال از انقلاب اسلامی هنوز 35در صد روستائیان از آب بهداشتی بهره مند نیستند؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد